عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » تجمیع شوراها و ستادهای تخصصی فرهنگی و اجتماعی در شهرستان بازده خوبی داشته است

فرمانداری ویژه شهرستان گنبد کاووس

تجمیع شوراها و ستادهای تخصصی فرهنگی و اجتماعی در شهرستان بازده خوبی داشته است

تجمیع شوراها و ستادهای تخصصی فرهنگی و اجتماعی در شهرستان بازده خوبی داشته است

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس در جلسه کارگروه تخصصی فرهنگی و اجتماعی شهرستان گنبدکاووس گفت: تجمیع شوراها و ستادهای مختلف به یک کارگروه تخصصی فرهنگی و اجتماعی در شهرستان تاکنون بازده خوبی داشته و این کارگروه مصوبات کاربردی و مناسبی در باره نماز ، حجاب و عفاف ، حقوق شهروندی و ... داشته است.
مهندس حمیدی افزود: این شورا تاکنون سعی کرده با توجه به مناسبت ها تصمیم گیری کند و اکثرآن نیز در سطح ادارات اجرایی شده است.
وی در باره چگونگی برگزاری جشن های عروسی در شهرستان که موضوع این جلسه بود گفت: آنچه در برخی ازجشن های عروسی می گذرد متناسب با فرهنگ دینی و اسلامی نیست و باید برای متناسب سازی آن با فرهنگ اسلامی الگویی جدید ارائه شود .
فرماندار ویژه گنبدکاووس افزود: از واقعیت های جامعه نباید فرار کنیم و باید هر یک از مسایل و مشکلات را در چارچوب خاص خودش بررسی و برای آنها راهکار ارائه کنیم .
معاون استاندار همچنین به چگونگی برگزاری آیین های شادمانه در شهرستان اشاره کرد و گفت : در این باره باید با توجه به خواسته های امروز نسل جوان تدبیری اساسی کرد .
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان نیز در این نشست گفت : یکی از وظایف حکومت رصد و شناسایی مطالبات مردمی و هدایت آن به سمت قانون و مقررات است و دستگاه های نظارتی و مسوول باید برای جلوگیری از انحرافات اجتماعی بسته های فرهنگی به مردم ارائه کنند.
وی گفت: عدم برخورد مدبرانه با خواسته های های مردم و ارائه نکردن الگوهای مناسب ، سبب بروز برخی ناهنجاری های اجتماعی در جامعه می شود.
حجت الاسلام و المسلمین علی اصغر فضیلت به وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد و گفت: قانون دهها وظیفه برای این وزارتخانه تعیین کرده است که یکی از این وظایف نظارت بر اجرای برنامه های فرهنگی و هنری و موسیقی است.
حجت الاسلام فضیلت افزود: اگر بتوانیم برنامه های مختلف هنری نظیر اجرای موسیقی را در جامعه کنترل کنیم علاوه بر جلوگیری از پدیده موسیقی زیر زمینی ، از برخی انحرافات اجتماعی نیز می توان جلوگیری کرد.
وی با اشاره به برگزاری عروسی های آنچنانی در جامعه گفت: برگزاری عروسی ها در جامعه اجتناب ناپذیر است و برگزار کنندگان منتظر اجازه ما نمی مانند پس برای جلوگیری از برخی ناهنجاری های اجتماعی می توان با ارائه بسته های مختلف فرهنگی و هنری مردم را در برگزاری بهتر این جشن ها راهنمایی کرد .
به گفته وی، ارائه برخی از الگوها فرهنگی برای جشن های عروسی نظیر ارائه موسیقی سنتی ، شعبده بازی و ... می تواند از بی بندو باری در این جشن ها جلوگیری کرد.
امام جمعه شهرستان گنبدکاووس نیز در این جلسه با اشاره به ادغام شورای فرهنگ عمومی با ستاد های دیگر گفت: ادغام این شوراها اشتباه بوده چرا که نمی تواند به دلیل گستردگی مباحث تصمیمات خوبی در زمینه های مختلف فرهنگی اتخاذ کرد.
حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین سبحانی افزود: شورای فرهنگ وعمومی شهرستان باید به دنبال مصوباتی باشد که در جامعه تحول ایجاد کند و از تصویب کارهایی که جامعه را از فرهنگ دینی دور می کند پرهیز کنیم.
وی همچنین گفت: مصوبات این شورا باید تاثیر گذار باشد و جلوی هر گونه بی بندوباری را درجامعه بگیرد.
امام جمعه گنبد کاووس گفت: جلسات این شورا باید حداکثر ظرف مدت 40 روز برگزار شود و دستور جلسات نیز باید براساس مناسبت های روز مطرح شود.
اعضای شورای کارگروه تخصصی فرهنگی و اجتماعی شهرستان نیز در این نشست دیدگاه های خود را در زمینه های مختلف فرهنگی بیان کردند

تجمیع شوراها و ستادهای تخصصی فرهنگی و اجتماعی در شهرستان بازده خوبی داشته است

 

تجمیع شوراها و ستادهای تخصصی فرهنگی و اجتماعی در شهرستان بازده خوبی داشته است

 

تجمیع شوراها و ستادهای تخصصی فرهنگی و اجتماعی در شهرستان بازده خوبی داشته است

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 1366
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 442

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 6
بازدید دیروز: 445
بازدید ماه:2846
بازدید سال:17645
بازدید کل:1179968