عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » اطلاع رسانی به مردم نسبت به حقایق آسیب های اجتماعی ضروری است

فرمانداری ویژه شهرستان گنبد کاووس

اطلاع رسانی به مردم نسبت به حقایق آسیب های اجتماعی ضروری است

اطلاع رسانی به مردم نسبت به حقایق آسیب های اجتماعی ضروری است

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس بر ضرورت اطلاع رسانی به مردم نسبت به حقایق آسیب های اجتماعی تاکید کرد و آن را در پیشگیری از این آسیب ها موثر دانست.مهندس حمیدی در جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی - فرهنگی این شهرستان، گفت: امروز آثار مخرب برخی آسیب های اجتماعی بنیان خانواده ها و جامعه را تهدید می کند.
وی، افزایش اعتیاد به مواد مخدر بویژه نوع صنعتی آن و نیز افزایش طلاق را دو آسیب جدی اجتماعی دانست و افزود: این آسیب ها که بخش قابل توجه آن بدلیل توطئه های استکباری و از طریق شبکه های ماهواره ای صورت می گیرد، ارزش های اسلامی و هویت مردم بالاخص نسل جوان ما را هدف گرفته است.
مهندس حمیدی با تاکید بر ضرورت توجه و هوشیاری بیشتر مسوولان و خانواده ها نسبت به پیامد های این آسیب ها، اضافه کرد: برنامه ریزی هایی برای اثر بخش بودن دو طرحآموزش قبل از ازدواج و طلاق به زوج ها و طرح ویژه مبارزه با موادمخدر در این شهرستان انجام شده است که در آینده ای نزدیک اجرا خواهد شد.
وی همچنین برلزوم استفاده از همه ظرفیت های فرهنگی و اجتماعی گنبدکاووس برای ایجاد محیطی با نشاط و مفرح متناسب با ارزش های اسلامی برای خانواده ها و نسل جوان تاکید کرد و گفت: مسوولان شرعا و قانونا در این خصوص مسوول هستند.
معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس در بخش دیگری از سخنان خود از تلفیق شورای فرهنگ عمومی، ستاد صیانت و ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در قالب یک کارگروه تخصصی اجتماعی - فرهنگی خبر داد و گفت: تشکیل این کارگروه مصوب هیات دولت و ذیل شورای برنامه ریزی استان است و مصوبات آن نیز برای همه دستگاه ها، لازم الاجرا می باشد.
مهندس حمیدی، هدف از تلفیق این شوراها و ستادها را پرهیز از موازی کاری و جزیره ای عمل کردن درانجام کارهای فرهنگی دانست و افزود: از این پس تمامی اقدامات فرهنگی و اجتماعی ابتدا در این کرگروه تخصصی تصویب و سپس اجرایی خواهد شد.
فرماندار ویزه گنبدکاووس، بررسی مسائل و مشکلات حوزه بانوان، ایثارگران و جوانان، بررسی کانون های آسیب پذیر، تحکیم خانواده، ارتقای شاخص های فرهنگی، هماهنگی مسوولان فرهنگی، ساماندهی مراکز فرهنگی و گلزار شهداء و توجه و کمک به اقشار آسیب پذیر را از جمله وظایف پیش بینی شده برای کارگروه تخصصی اجتماعی - فرهنگی برشمرد.
وی اضافه کرد: این کارگروه تحصصی بجز مسائل فنی و امنیتی در همه حوزه های اجتماعی و فرهنگی می تواند اظهار نظر و مصوبه داشته باشد.
در این جلسه، جانشین فرمانده انتظامی، رییس اداره بهزیستی، معاون کمیته امداد، رییس شورای اسلامی شهر و معاون دادستان عمومی و انقلاب گنبدکاووس نیز به ارائه گزارشی از عملکرد حوزه فعالیت خود پرداختند.
محسن تاجیک معاون دادستان عمومی و انقلاب گنبدکاووس دراین جلسه برلزوم پیگیری و توجه به موضوعاتی چون تصادفات رانندگی بویژه تصادفات موتور سواران، آسیب های اجتماعی چون طلاق، اعتیاد، خودکشی، فرار دختران و مزاحمت های تلفنی از طریق شبکه ایرانسل تاکید کرد و گفت: برای پیشگیری از مزاحمت های تلفنی و ردیابی مزاحمان لازم است این شرکت در گنبدکاووس نمایندگی داشته باشد.دراین جلسه همچنین برلزوم ساماندهی کارگران مستقر در چهارراه ˈمیهنˈ گنبدکاووس با رعایت حقوق کارگران و کارفرمایان توسط یک کارگروه ویژه توسط شهرداری و شورای شهر و برخی دستگاه های متولی تاکید شد.

بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 1224
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 113

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  فروردین 1403  »    >
شیدسچپج
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 54
بازدید دیروز: 10
بازدید ماه:860
بازدید سال:860
بازدید کل:1163183