عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » از همه ظرفیتها برای کاهش آسیب های اجتماعی در حوزه بانوان استفاده می کنیم

فرمانداری ویژه شهرستان گنبد کاووس

از همه ظرفیتها برای کاهش آسیب های اجتماعی در حوزه بانوان استفاده می کنیم

از همه ظرفیتها برای کاهش آسیب های اجتماعی در حوزه بانوان استفاده می کنیم

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز در این جلسه گفت: تشکیل کارگروه بانوان با حضور 13 نفر از بانوان فعال و تحصیل کرده در این فرمانداری، برنامه ریزی در جهت فعال کردن و شناسایی برخی از مشکلات بانوان می باشد.
مهندس حمیدی افزود: این کارگروه علاوه بر شناسایی ظرفیت های مختلف بانوان این شهرستان ، تاکنون راهکارهای مناسبی برای تولید انواع صنایع دستی در این منطقه ارائه کرده است.
وی گفت: علاوه بر این به منظور فعال کردن زنان روستایی نیز قرار است کارگروه بانوان با حضور زنان تحصیلکرد و با تجربه روستایی در این شهرستان تشکیل شود تا بتوانیم از این طریق توانمندی زنان و دختران روستایی جامعه را به سمت فعالتر شدن هدایت کنیم.
فرماندار ویژه گنبدکاووس خاطر نشان کرد: نگاه امور بانوان فرمانداری گنبدکاووس نگاه شهرستانی است چرا که علاوه بر برنامه ریزی برای بانوان ادارات مختلف ، در راستای حل مشکلات اجتماعی و فرهنگی زنان جامعه نیز برنامه ریزی می کنند.
به گفته وی، امور بانوان فرمانداری گنبدکاووس تاکنون توانسته با همکاری بخش های خصوصی ، دولتی و ان جی او (NGO) فعالیت های خوبی در زمینه فرهنگی ، اجتماعی در این شهرستان انجام دهد. فائزه عبداللهی مشاور استاندار و مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان گفت : برای فعال کردن زنان جامعه در بخش های مختلف نیازمند یک برنامه ریزی منسجم است.
وی گفت: با برنامه ریزی مناسب می توانیم زنان جامعه را در بخش های اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی حتی ورزشی فعال کرد.
مدیر کل دفتر بانوان و خانواده استانداری گلستان افزود: این بدان معنی نیست که زنان باید در بخش های دولتی ادارات مشغول بکار شوند بلکه باید از ظرفیت های مختلف بخش خصوصی برای فعال کردن آنان استفاده نمود.
عبداللهی با بیان اینکه برنامه ریزی برای بانوان باید بر اساس امکانات و توانمندی های هر منطقه صورت گیرد، افزود: زنان جامعه از توانمندی های بالایی در بخش تولیدات صنایع دستی برخوردار هستند و باید این توانایی بانوان را به سمت تولید هدایت کرد.
وی با بیان اینکه تاکنون فعالیت های خوبی در این بخش در همه شهرستانها و خصوصا گنبدکاووس انجام شده است، گفت: یکی از مشکلات اساسی فعالیت در این بخش جزیره ای عمل کردن است که باید برای موفقیت طرح ها و جلوگیری از موازی کاری فعالیت های بخش بانوان با هماهنگی دستگاه های مختلف اجرایی شود.
به گفته وی، شهرستان گنبدکاووس با توجه به وسعت و حضور اقوام مختلف ، خصوصا از حضور عشایر می توان برای تولیدات بخش صنایع دستی برنامه ریزی کرد.
مدیر کل دفتر بانوان و خانواده استانداری گلستان همچنین به برخی از مشکلات اجتماعی بانوان در جامعه نیز اشاره کرد و گفت: امور بانوان فرمانداری های می تواند با تشکیل کارگروه های مختلف، با همکاری مراکز مختلف علمی ، دولتی و غیر دولتی راهکارهای مناسبی را برای حل مشکلات بانوان جامعه ارائه کنند. در این جلسه همچنین مسایل و مشکلات زنان جامعه اعم از شهری و روستایی با ارائه نقطه نظرات اعضای شرکت کننده مورد بررسی قرار گرفت


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 1034
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 244

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  فروردین 1403  »    >
شیدسچپج
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 42
بازدید دیروز: 10
بازدید ماه:848
بازدید سال:848
بازدید کل:1163171