عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » بسترهای لازم برای افزایش جمعیت در جامعه فراهم شود


بسترهای لازم برای افزایش جمعیت در جامعه فراهم شود

بسترهای لازم برای افزایش جمعیت در جامعه فراهم شود

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبد کاووس درجلسه هماهنگی برگزاری همایش بزرگ جمعیت در این شهرستان، افزود: باید تلاش شود بسترهای لازم برای افزایش جمعیت در جامعه فراهم شود و این امر درسایه فرهنگ سازی و نیز اعطای امتیازهای رفاهی به زوجین میسر خواهد بود.
مهندس حمیدی با اشاره به سیاست های ابلاغی رهبری در خصوص افزایش جمعیت و نیز دستورالعمل ابلاغی وزارت کشور دراین خصوص، افزود: استانداران و فرمانداران موظف به انجام فعالیت های فرهنگی در جهت افزایش جمعیت هستند.
مهندس حمیدی اضافه کرد: در همین راستا همایش بزرگ جمعیت دوشنبه 23 تیرماه با حضور برخی گروه های هدف از جمله بهورزان، دهیاران، روسای ادارات، علما و روحانیون و دیگر اقشار تاثیرگذار درگنبدکاووس برگزار خواهد شد ضمن اینکه در این همایش از تعداد خانوار چند فرزندی و موفق نیز تجلیل می شود.
امام جمعه گنبدکاووس نیز دراین جلسه ضمن تبریک ماه مبارک رمضان، برضرورت بهره‌مندی بیشتر مسلمانان از فضائل و برکات این ماه تاکید کرد و گفت: در دین مبین اسلام و سنت نبی مکرم اسلام (ص)، سیاست کنترل جمعیت یا عدم ازدیاد نسل وجود ندارد.
حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین سبحانی افزود: پیامبر اسلام (ص) درحدیثی که شیعه و اهل سنت آن را نقل کرده است، ازدواج و فرزندآوری امتش را مورد تاکید و آن را مایه مباهات خویش اعلام می کند. وی گفت: متاسفانه سیاست کنترل جمعیت از سیاست های استعمارگران و رژیم طاغوت بود که در مقطعی از انقلاب اسلامی اجرا شد و امروز شاهد اثرات منفی آن بویژه تغییر هرم سنی و پیری جمعیت هستیم. حجت الاسلام سبحانی اضافه کرد: بسیاری از موفقیت های ایران اسلامی مرهون جمعیت جوان کشور است و خانواده‌ها بویژه خانواده هایی که تمکن مالی مناسب دارند باید نسبت به فرزندآوری و جوان سازی جمعیت تلاش نمایند. وی، تاثیر شبکه های ماهواره ای بر زوجین و خانواده ها و بالارفتن توقعات زندگی را از جمله دلائل موثر در افزایش آمار طلاق درجامعه برشمرد و تصریح کرد: باید تلاش شود فرهنگ و باور افراد جامعه در این خصوص تغییر و متناسب با آموزه های دینی باشد. رییس اداره ثبت احوال گنبدکاووس نیز دراین جلسه ازثبت یک هزار و 6 واقعه ازدواج و ثبت 155 واقعه طلاق در 3 ماه نخست امسال در این شهرستان خبر داد و گفت: دراین مدت به ازای هر 6 و نیم ازدواج یک طلاق ثبت شده است


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 948
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 82

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 93
بازدید دیروز: 597
بازدید ماه:2488
بازدید سال:17287
بازدید کل:1179610