عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » نهادینه کردن فرهنگ رعایت الگوی کشت در کشاورزان یک ضرورت است


نهادینه کردن فرهنگ رعایت الگوی کشت در کشاورزان یک ضرورت است

نهادینه کردن فرهنگ رعایت الگوی کشت در کشاورزان یک ضرورت است

فرماندار ویژه شهرستان گنبد کاووس بر ضرورت فرهنگ رعایت الگوی کشت در بین کشاورزان تاکید کرد و گفت: برای تحقق این مهم باید برخی قوانین اصلاح شود.
مهندس حمیدی در دیدار اعضای شورای هماهنگی و برنامه ریزی مدیریت جهادکشاورزی و نیز ادارات تابعه آن با وی و امام جمعه این شهرستان، افزود:
: برای حفظ اراضی کشاورزی و جلوگیری از تخریب و خرد شدن آن باید برخی قوانینارث اصلاح شود ضمن اینکه باید کشاورزان به رعایت الگوی کشت ملزم شوند.
وی، استفاده از تکنولوژی، دانش و روش های علمی نوین درتولیدات بخش کشاورزی را مهم دانست و گفت: با استفاده از این روش ها، می توان حداکثر بهره وری را از منابع محدود این بخش درتامین نیازهای غذایی مردم برد.
مهندس حمیدی با اشاره به ظرفیت های بسیار بالای بخش کشاورزی گنبدکاووس، اضافه کرد: برخی ظرفیت ها از جمله پرورش شتر، شتر مرغ و اسب می تواند علاوه بر ارتقای سطح معیشت مردم در جذب گردشگر به این شهرستان نیز موثر باشد.
وی تصریح کرد: زندگی و اقتصاد بخش زیادی از مردم گنبدکاووس به کشاورزی وابسته است و یقینا استفاده حداکثری از ظرفیت های موجود در این بخش، علاوه بر ارتقای سطح درآمد و معیشت مردم، به رشد اقتصاد ملی نیز کمک می کند.
معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس، تعاونی های روستایی را از دیگر عوامل و ظرفیت های بخش کشاورزی دانست و گفت: با تقویت این تعاونی ها که در راستای واگذاری امور به مردم ایجاد شده اند، می توان به تقویت روستاها، بخش کشاورزی و نیز اقتصاد کشور کمک کرد.
مهندس حمیدی ضمن قدردانی از تلاش های یک ساله مجموعه مدیر، روسای ادارات تابعه و پرسنل جهادکشاورزی این شهرستان بویژه در مبارزه با آفت ملخ مراکشی، گفت: درسال جاری بالغ بر 7 میلیارد و 500 میلیون ریال صرف مبارزه با این افت در منطقه گنبدکاووس شد.
وی با تاکید برضرورت راه اندازی پایگاه ملی مبارزه بیولوژیکی با آفت ملخ مراکشی دراین منطقه افزود: مبارزه شیمیایی با این آفت فقط به تخریب بیشتر محیط زیست کمک می کند که اصلا راه درستی نیست.
امام جمعه گنبدکاووس نیز در این جلسه با تبریک هفته جهادکشاورزی، گفت: بخش عمده استقلال کشور به بخش کشاورزی بر می گردد که درصورت مدیریت و برنامه ریزی صحیح در این بخش، بسیاری از نیازهای کشور بدون نیاز به کشورهای دیگر تامین می شود.
حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین سبحانی با تاکید برضرورت داشتن برنامه های مدون در پیشبرد همه امور بویژه دربخش کشاورزی و پرهیز از اعمال سلیقه و تغییر برنامه ها از سوی مدیران جدید، افزود: بعضا مشاهده می شود برخی طرح هایی که در گذشته با بودجه بیت المال مطالعه و تدوین شده است، از سوی مدیران جدید کنار گذاشته می شود.
وی گفت: این اقدامات سبب خسارت به بیت المال و تاخیر در اجرای طرح ها می شود که زیبنده مدیران نظام اسلامی نیست ضمن اینکه در نزد مردم نیز وجهه خوبی ندارد.
حجت الاسلام سبحانی با اشاره به مشکل کم آبی و نیز کاهش تولیدات کشاورزی این شهرستان درسال جاری، اضافه کرد: استفاده از روش های نوین آبیاری و نیز مهار آب های سطحی دو راهکاری است که باید هم از سوی دولت و هم از سوی کشاورزان مورد توجه و عمل قرار گیرد.
مدیر و برخی روسای ادارات تابعه جهادکشاورزی گنبدکاووس نیز در ابتدای این دیدار بصورت جداگانه گزارشی از اقدامات حوزه فعالیت خود ارائه نمودند.
غلامعلی نورا گفت: درسال زراعی جاری بدلیل شرایط نامساعد جوی و تاخیر درکشت محصولات و در ادامه مشکل خشکسالی، میزان تولیدات گندم، جو و کلزا در این شهرستان بیش از 50 درصد کاهش یافت

بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 1002
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 68

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 186
بازدید دیروز: 597
بازدید ماه:2581
بازدید سال:17380
بازدید کل:1179703