عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » گنبدکاووس با ۹۲ درصد انعقاد قرارداد تسهیلات مسکن روستایی رتبه اول گلستان را داراست

معاون استاندار و فرماندارویژه

گنبدکاووس با ۹۲ درصد انعقاد قرارداد تسهیلات مسکن روستایی رتبه اول گلستان را داراست

گنبدکاووس با ۹۲ درصد انعقاد قرارداد تسهیلات مسکن روستایی رتبه اول گلستان را داراست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری ویژه گنبدکاووس مهدی دهرویه  در نشست با اصحاب رسانه که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد گفت: از ۱۵۰۷ پرونده ۹۹ درصد پرونده‌های مسکن روستایی شهرستان به بانک معرفی شده است.
وی افزود: عزم و اراده دولت سیزدهم و استاندار بر رفع  عقب‌ماندگی‌ها و قرارگرفتن استان در مسیر توسعه و پیشرفت قرار گرفته و در این مسیر در برابر  موانع از هرقشر و جریانی ایستاده است.
فرماندار ویژه گنبدکاووس با اشاره به برخی اقدامات و عملکرد دولت در رفع عقب ماندگی‌های زیرساختی گلستان گفت: در حال حاضر میانگین درآمد هر گلستانی نصف درآمد کشوری است عزم و اهتمام دولت و مدیران آن برای توسعه همه جانبه این استان واقعیتی انکار ناپذیر است.
وی عدالت و پیشرفت را ۲ مولفه مهم دولت آیت الله رییسی در خدمت به مردم و رفع مشکلات و کمبودهای کشور دانست و اظهارداشت: تمامی مدیران دولت از وزیران تا استانداران، فرمانداران، بخشداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان در راستای این ۲ مولفه صادقانه و شبانه روز تلاش می‌کنند.
وی گفت: در جریان سفر ۱۳ اسفند سال ۱۴۰۰ رییس جمهور و هیات دولت به گلستان، در مجموع هزار و۸۵۷ میلیارد تومان اعتبار عمرانی برای این شهرستان مصوب شد که تاکنون ۴۰۵ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.
دهرویه افزود: برای تکمیل طرح جمع آوری فاضلاب ۱۱۵ میلیارد تومان مصوبه سفر رییس جمهور بودکه ۹۵میلیارد تومان آن تخصیص یافت،که پس از ۳۳ سال در مدول اول با بهره‌مندی ۳۰ هزار نفر هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.
وی با اشاره به بهسازی راه اصلی آق قلا_گنبد و اعتبار مصوب۸۰ میلیاردی آن و تخصیص اعتباری بالغ بر ۳۷ میلیارد تومان گفت این جاده از هر دو طرف شهرستان ۱۰کیلومتر آغاز شده_۴/۵ کیلومتر از هر دو طرف قابلیت بهره برداری دارد.
وی در خصوص جاده نفت نیز گفت: تا سال گذشته ۵کیلومتر تعریض و آسفالت انجام شده و از محل سفر اول ۴۰ میلیارد تومان اعتبار دارد که ۷ میلیاردو ۲۰۰ میلیون تومان تخصیص داده شده و با اخذ ماده ۲۳ هم در ردیف بودجه های ملی قرار خواهد گرفت.
وی افزود:برای راههای روستایی ۱۲ میلیارد تومان اختصاص یافته که ۹ میلیارد آن تخصیص داشته است.
وی از تکمیل پروژه های نیمه تمام مدارس خیرین با
اعتبار مصوب۲۲ و نیم میلیارد تومان و  تخصیص اعتبار ۸ میلیاردی خبر داد و گفت: تکمیل استخر دانش آموزی با اعتبار مصوب ۱۵میلیارد و  تخصیص اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی از دیگر پروژ های مصوب است .
وی خاطرنشان کرد: به اکادمی والیبال نیز ۶ میلیارد تومان تخصیص داده شده که به علت افزایش هزینه ها به تخصیص بیشتری نیاز دارد و ۷۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است
وی افزود: در طرح آبرسانی به نوار مرزی ۲۰۰ میلیارد اختصاص یافت که ۱۲۲ میلیارد تومان تخصیص پیدا کرده است و در طرح بیابان زدایی نیز از اعتبارات ۴۲ میلیارد تومانی ۱۲ میلیارد تخصیص یافت است.
این مقام عالی دولت افزوددر مرمت آب بندانها ۳۱ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که ۱۲ میلیارد تخصیص داشته و فنی حرفه ای خواهران هم ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است .
به گفته وی اصلاح و احیاء مراتع و بیابان زدایی اعتبار مصوب ۴۸میلیارد تومانی دارد که تخصیص اعتبار آن ۱۲ میلیارد تومان بوده و احداث مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی نیز دارای مصوبه ۲۰ میلیارد تومانی وتخصیص اعتبار ۱۴ میلیارد بوده است و رادار هواشناسی که ۱۷ میلیارد داشته که ۵ میلیارد تخصیص داشته است.
وی در خصوص کم آبی در بخش آب شرب ۲۷حلقه چاه برای رفع کمبود آب در پل حاجی، زابل اباد اگری بوغاز دیگچه کاکا ایمر و قورپلیجه خبر داد و گفت با وجوداقدامات انجام شده با کمبود آب مواجه شد
حفر شد اما با خشک شدن چاه فلمن شهرستان با کمبود آب شرب روبرو شدیم
وی قطعی برق را نیز حاصل برخی مشکلات فنی عنوان کرد و افزود: به اذعان مدیران، گلستان در زیرساختهای برق از دیگر استانها عقب تر است.
وی با بیان اینکه در آمد حاصل از سوارکاری می‌تواند ورزش شهرستان را پشتیبانی کند افزود: باید تلاش شود مدیریت مجموعه سوارکاری به شهرستان گنبدکاووس برگردد.
آبرسانی به شهر و روستاهای نوار مرزی با ۲۰۰ میلیارد تومان که ۱۲۲میلیارد تومان آن تخصیص یافته است افزود: توافقنامه واگذاری زمین از شهرداری به دانشگاه علوم پزشکی امضا شده و بیمارستان ۴۰۰ تخت‌خوابی ماده ۲۱ اخذ شده در مرحله اخذ مجوز ماده ۲۳ است.
 وی یکی دیگر از عوامل عقب‌ماندگی شهرستان و استان را وجود هرزگان سیاسی و اقتصادی دانست که برای حفظ منافع خود، اجازه هرگونه توسعه و پیشرفت را از استان گرفتندو  هدف دولت نیز شکستن باندهای قدرت و ثروت  در دولت عملگرا هستیم  باید قدرت تحلیل را بالا ببریم.

گنبدکاووس با ۹۲ درصد انعقاد قرارداد تسهیلات مسکن روستایی رتبه اول گلستان را داراست

گنبدکاووس با ۹۲ درصد انعقاد قرارداد تسهیلات مسکن روستایی رتبه اول گلستان را داراست

گنبدکاووس با ۹۲ درصد انعقاد قرارداد تسهیلات مسکن روستایی رتبه اول گلستان را داراست

 

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 312
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 3840

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 527
بازدید دیروز: 3
بازدید ماه:6988
بازدید سال:21787
بازدید کل:1184110