عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » استاندار: دولت توجه ویژه‌ای به جبران عقب‌ماندگی زیرساختی گلستان دارد


استاندار: دولت توجه ویژه‌ای به جبران عقب‌ماندگی زیرساختی گلستان دارد

استاندار: دولت توجه ویژه‌ای به جبران عقب‌ماندگی زیرساختی گلستان دارد

استاندار گلستان با بیان اینکه این استان عقب ماندگی‌های زیرساختی زیادی دارد که در گذشته کمتر به آن توجه شده گفت: دولت به دنبال جبران این عقب‌ماندگی‌ها در حوزه‌های مختلف است.
علی‌محمد زنگانه روز سه‌شنبه در دیدار نوروزی با ائمه جمعه و مسوولان گنبدکاووس اظهار داشت: هم اکنون درآمد سرانه مردم گلستان نصف میانگین درآمد سرانه کشور است و ۷۰ درصد جمعیت روستایی و ۴۰ درصد جمعیت شهری این استان جزو پنج دهک پایین جامعه هستند.
زنگانه اضافه کرد: برای بهبود این شاخص ها باید درآمد سرانه فعلی گلستان که هم اکنون ۵۶۰ میلیارد ریال است حداقل ۲ برابر شود و به همین میزان نیز سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی جذب گردد.
استاندار گلستان ادامه داد: برای رسیدن به درآمد سالانه ۲ هزار میلیارد ریالی و بهبود شاخص‌های معیشتی و جبران عقب ماندگی های زیرساختی استان باید کار و تلاش مضاعف شود.
وی از اختصاص ۴۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در جریان سفر رئیس جمهور به گلستان خبر داد و گفت: تاکنون ۱۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال از این اعتبار جذب شد.
زنگانه افزود: از مجموع اعتبارات پیش بینی شده سفر ۱۲۰ هزار میلیارد ریال صرف جبران زیرساخت ها در حوزه آب، برق و راه ها و ۱۳۰ میلیارد ریال که تسهیلات بانکی است برای ظرفیت سازی بخش تولید و سرمایه‌گذاری می شود.
وی اضافه کرد: دولت نگاه ویژه ای به گلستان برای ایجاد زیرساخت ها و جبران عقب ماندگی ها دارد و در سفر به استان نیز با تخصیص منابع مناسب که در مقایسه با دیگر استان ها یک رکورد محسوب می شود این نگاه را عملی کرد.
زنگانه افزود: اگر در گذشته به زیرساخت های گلستان توجه می شد اکنون حجم زیادی از اعتبارات سفر صرف مسائل توسعه ای استان می شد.
وی گفت: به دلیل کم توجهی به زیرساخت ها ۱۰ هزار میلیارد ریال برای رفع مشکل آب و پنج هزار میلیارد ریال صرف تکمیل سد نرماب و همچنین افزایش تولید برق به میزان ۵۰۰ مگاوات در نیروگاه علی آباد کتول می شود.
استاندار گلستان ادامه داد: با همه این مسائل و مشکلات زیرساختی گلستان عزم دولت و مدیران استان برای جبران این عقب ماندگی ها و توسعه استان جدی است.
در این مراسم ائمه جمعه شیعه و اهل سنت گنبدکاووس و نماینده مردم این شهرستان خواستار توجه و اهتمام ویژه دولت و استاندار به رفع مشکلات از جمله برق، آب، راه ها و ایجاد منطقه آزاد تجاری اینچه‌برون و بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی و راه اندازی دانشکده علوم پزشکی در گنبدکاووس شدند.
شهرستان گنبدکاووس ۳۷۵ هزار نفر جمعیت دارد که اقوام با فرهنگ‌های مختلف در سه نقطه شهری و حدود ۱۷۰ روستای آن سکونت دارند


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 181
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 3206

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 16
بازدید دیروز: 706
بازدید ماه:7847
بازدید سال:22646
بازدید کل:1184969