عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » توسعه ورزش همگانی در کاهش آسیب های اجتماعی موثر است

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبد کاووس

توسعه ورزش همگانی در کاهش آسیب های اجتماعی موثر است

توسعه ورزش همگانی در کاهش آسیب های اجتماعی موثر است

معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس، توسعه ورزش همگانی در محلات را راهکاری موثر در کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه بویژه دربین نسل جوان دانست
مهندس حمیدی درجلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان، اظهار داشت: امروز موادمخدر به عنوان یک بلای خانمانسوز همه بخش های جامعه را تحت تاثیر قرار داده است.
وی گفت: برای مقابله با این آسیب و پیامدهای دردناک آن، باید از همه ظرفیت ها بویژه درتوسعه ورزش همگانی استفاده شود زیرا با ورزش بخشی از اوقات فراغت نسل جوان پر می شود و کمتر به سمت آسیب می رود.
مهندس حمیدی، ایجاد فضاهای ورزشی در زمین های خالی سطح محلات شهری ازسوی شهرداری با هماهنگی مالکان آن را راهکاری در این زمینه دانست و اضافه کرد: این زیرساخت ها را با کمترین هزینه می توان در محلات ایجاد کرد و نوجوانان و جوانانی که توان مالی برای استفاده از باشگاه ها ندارند، به امر ورزش سوق می شوند.
وی تصریح کرد: ورزش باید در زندگی مردم تاثیرگذار بوده و به فرهنگ عمومی در جهت تامین سلامت آنان و کاهش آسیب های اجتماعی تبدیل شود.
فرماندار ویژه گنبدکاووس، آموزش و آگاهی بخشی به نسل جوان را از دیگر راهکارها در کاهش آسیب های اجتماعی درجامعه و دربین نسل جوان دانست و گفت: دراین حوزه، آموزش و پرورش رسالت سنگینی برعهده دارد.
مهندس حمیدی بااشاره به تاثیر فضای مجازی بر سلامت نوجوانان و جوانان، افزود: امروز وابستگی بیش از حد نوجوانان و جوانان به فضای مجازی از خطر اعتیاد نیز بیشتر است که باید با آموزش صحیح به آنان اطلاع رسانی شود.
وی پیشنهاد کرد: آموزش و پرورش حیاط مدارس را درساعات تعطیلی در اختیار خانواده ها و فرزندان آنان برای پرداختن به ورزش قرار دهد.
مهندس حمیدی با اشاره به برنامه ریزی برای برگزاری جشنواره نوجوان سالم در 16 اسفند امسال از سوی آموزش و پرورش، نیز اضافه کرد: دستگاه های مختلف با این نهاد برای برگزاری این جشنواره همکاری نمایند.
علی رضا حسین زاده، مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس نیز از برگزاری جشنواره نوجوان سالم در 10 قالب نقاشی و انشاءویژه مقطع ابتدایی و ایده پردازی، مقاله، شعر، روزنامه دیواری، عکس، فیلم، نقاشی و نرم افزار چند رسانه ای ویژه مقطع متوسطه خبر داد و گفت: بیان شیوه های زندگی سالم و پیشگیری از رفتارهای پرخطر بویژه اعتیاد به مواد دخانی از موضوعات این جشنواره است.
دراین جلسه سرپرست مرکز بهداشت گنبدکاووس و رئیس اداره بهزیستی این شهرستان نیز از ارائه خدمات حمایتی و بهداشتی در مجموع به حدود 800 معتاد تزریقی و دارای رفتار پرخطر در گنبدکاووس خبر دادند.

توسعه ورزش همگانی در کاهش آسیب های اجتماعی موثر است

 

توسعه ورزش همگانی در کاهش آسیب های اجتماعی موثر است

 

توسعه ورزش همگانی در کاهش آسیب های اجتماعی موثر است

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 897
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 847

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 113
بازدید دیروز: 445
بازدید ماه:2953
بازدید سال:17752
بازدید کل:1180075