عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » گنبد کاووس می تواند نمونه و الگوی موفقی در اجرای طرحهای مبارزه با مواد مخدر استان باشد

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبد کاووس

گنبد کاووس می تواند نمونه و الگوی موفقی در اجرای طرحهای مبارزه با مواد مخدر استان باشد

گنبد کاووس می تواند نمونه و الگوی موفقی در اجرای طرحهای  مبارزه با مواد مخدر استان باشد


معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاوس در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان گنبدکاووس با تاکید بر اینکه این شهرستان می تواند الگوی مناسبی در اجرای طرحهای مبارزه با مواد مخدر در سطح استان باشد اظهار داشت : گنبدکاووس نیازمند توجه ویژه در حوزه های مربوط آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد و پیشگیری از آن و نیز مبارزه با مواد مخدر است.
مهندس عبدالقدیر کریمی با اشاره به تاسیس اتاق فکر متشکل از اساتید دانشگاه ها ، صاحبنظران حوزه مبارزه با مواد مخدر و روانشناسان و جامعه شناسان متخصص در قالب شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان، افزود: دانشگاه ها و اتاق فکر مرتبط با مبارزه با مواد مخدر نقش فعالی در سیاستگذاری و هدایت فکری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر دارد و باید فعالیت خود را منسجم تر از گذشته ادامه دهد.
وی نیز با تاکید بر اهمیت کار جمعی در امر مبارزه با مواد مخدر و آسیب های اجتماعی، گفت: تمامی دستگاه ها، سازمان ها و ادارات باید در این زمینه فعال باشند تا بتوانند در این زمینه منشاء خیر برای مردم و جامعه هدف که گرفتار انواع آسیب های اجتماعی شده اند، قرار بگیرند.
وی همچنین با تشریح ضرورت اقدامات بیشتر در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد، گفت: تنها یک سازمان یا نهاد، متولی کاهش آسیب های اجتماعی در کشور و استان نیست و در این مسیر باید همه دستگاه ها و نهادها با کار جمعی و مشترک، اقدامات مورد نیاز را پیش ببرند.
مدیرکل بهزیستی گلستان نیزدر این نشست با بیان اینکه اعتبارات امسال پیشگیری از اعتیاد این اداره کل350 میلیون ریال و اعتبارات حوزه درمان 800میلیون ریال است، گفت: فعالیت موثر در حوزه پیشگیری از اعتیاد با توجه به اهمیت آن، نیازمند تخصیص اعتبار به مقدار چند برابر حوزه درمان است.
دکتر ابراهیم غفاری از برنامه ریزی برای تدوین بسته خدمتی واحد برای مناطق آلوده استان بویژه در قالب طرح شهید شوشتری خبر داد و گفت: بهزیستی استان در اجرای تاکیدات استاندار گلستان، تدوین این بسته خدمتی را در دستور کار قرار داده است تا رویه واحدی در ارائه خدمت به جامعه هدف مناطق آلوده در پیش گرفته شود.
مدیرکل بهزیستی استان گلستان با بیان اینکه از تعداد 60 مرکز درمان سرپایی استان گلستان، پنج مرکز در شهرستان گنبدکاووس مستقر است، گفت: از 25 مرکز درمان و اقامتی میان مدت نیز دو مرکز در گنبد فعالیت دارد.
وی با بیان اینکه در استان گلستان دو مرکز سرپناه شبانه فعال است، افزود: یکی از این مراکز در گنبد در حال ارائه خدمات به جامعه هدف می باشدو به طور کلی از 100 مرکز فعال در حوزه درمان اعتیاد، 10 مرکز در شهرستان گنبدکاووس فعالیت دارند.
وی افزود: در حوزه درمان، 80 میلیون ریال از اعتبارات بهزیستی استان، معادل 10 درصد کل اعتبارات این حوزه به شهرستان گنبدکاووس اختصاص یافته است.
وی به فعالیت های پیشگیرانه از اعتیاد در 56 محله در مناطق مختلف استان گلستان اشاره کرد و گفت: از این تعداد 6 محله مربوط به شهرستان گنبدکاووس است.
وی به روند افزایش اعتیاد در بین زنان اشاره کرد و گفـت: پیش بینی ها و هشدارهایی که از بیش از یک دهه قبل از سوی کارشناسان بهزیستی در این زمینه انجام می شد، متاسفانه مورد بی توجهی قرار گرفت و اگر این هشدارها امروز نیز جدی گرفته نشود، در آینده شاهد افزایش تعداد معتادان متجاهر در بین زنان خواهیم بود.
در این نشست گزارشی از فعالیت های مرکز سرپناه شبانه گنبدکاووس در فصل سرما با توجه به برودت هوا از سوی مدیرعامل سازمان مردم نهاد مهرآفرینان جوان به عنوان متولی این مرکز، اقدامات انجام شده برای راه اندازی کمپ زنان در گنبد از سوی رئیس اداره بهزیستی شهرستان گنبدکاووس و نیز فعالیت های اتاق فکر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان از سوی نماینده دانشگاه گنبدکاووس ارائه شد.
در این نشست لوح تقدیر فرماندار ویژه گنبدکاووس و مدیر کل بهزیستی استان گلستان به همراه هدیه به سیدمحمد حسینی مدیر عامل موسسه مهرآفرینان جوان گنبدکاووس که اخیرا در حوزه اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر به عنوان سازمان مردم نهاد برتر کشور انتخاب شده بود، به وی اهدا شد.

گنبد کاووس می تواند نمونه و الگوی موفقی در اجرای طرحهای  مبارزه با مواد مخدر استان باشد

 

گنبد کاووس می تواند نمونه و الگوی موفقی در اجرای طرحهای  مبارزه با مواد مخدر استان باشد

 

گنبد کاووس می تواند نمونه و الگوی موفقی در اجرای طرحهای  مبارزه با مواد مخدر استان باشد

 

گنبد کاووس می تواند نمونه و الگوی موفقی در اجرای طرحهای  مبارزه با مواد مخدر استان باشد

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 676
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 1310

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 168
بازدید دیروز: 597
بازدید ماه:2563
بازدید سال:17362
بازدید کل:1179685