عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » کشف مواد مخدر با 16 درصد افزایش به 550 تن رسید


کشف مواد مخدر با 16 درصد افزایش به 550 تن رسید

کشف مواد مخدر با 16 درصد افزایش به 550 تن رسید

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر از کشف 550 تن مواد مخدر در 10 ماه گذشته در کشور خبر داد و گفت: کشف این مقدار مواد مخدر در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 16 درصد بیشتر است
پرویز افشار درحاشیه بازدید از مجتمع درمانی، فرهنگی و آموزشی درحال ساخت موسسه مهرآفرینان جوان گنبدکاووس اظهار داشت: مقابله با عرضه مواد مخدر بویژه در استان های همجوار با افغانستان به عنوان بزرگترین تولیدکننده مواد مخدر درجهان و استان های مرزی واقع در مسیر ترانزیت این مواد، از مهمترین برنامه های ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور است.
وی، استان های سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان و آذریایجان غربی را از استان های اصلی در مبارزه با مواد مخدر دانست و افزود: موقعیت جغرافیایی ایران و همجواری با کشور افغانستان که 90 درصد مواد مخدر جهان را تولید می کند، کشور ما را پیشتاز مقابله با مواد مخدر درجهان کرده است.
افشار، عملیات هدفمند مبارزه با مواد مخدر در استان های همجوار با افغانستان را عامل اصلی درافزایش 16 درصدی کشفیات مواد مخدر درسال جاری دانست و اضافه کرد: دربحث شهدای مبارزه با مواد مخدر نیز امسال تنها دو شهید تقدیم شد که 12 شهید کمتر از سال قبل است.
وی، تغییر در بازار مصرف مواد مخدر از شیشه به مواد مخدر سنتی تریاک یا هروئین را از دیگر اثرات مدیریت های انجام شده این ستاد در مبارزه با مواد مخدر برشمرد و تصریح کرد: با کنترل پیش سازهای تولید شیشه در 10 ماه گذشته، قیمت این ماده مخدر با چهار برابر افزایش به حدود 600 میلیون ریال در هر کیلوگرم رسیده است.
معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با موادمخدر کشور که زیر نظر نهاد ریاست جمهوری فعالیت می کند، خاطرنشان کرد: اگرچه این تغییر مصرف سبب افزایش قیمت تریاک و هروئین نیز شده است اما درمان بیماران این نوع مواد مخدر راحت تر و کم هزینه تر است.
افشار همچنین از وجود یک میلیون و 325 هزار معتاد در کشور به جز افرادی که به صورت تفننی موادمخدر مصرف می کنند، خبر داد و گفت: درحال حاضر هفت هزار مرکز درمان سرپایی اعتیاد و یک هزارو 80 مرکز اقامتی ترک اعتیاد زیر نظر بهزیستی در کشور فعال می باشد.
وی از فعالیت حدود 20 مرکز درمان اجباری معتادان بی خانمان و کارتن خواب در کشور خبر داد و افزود: این مراکز با ظرفیت سالانه پذیرش 20 هزار معتاد مشغول فعالیت هستند.
سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور همچنین به برنامه های این ستاد برای پیشگیری و کاهش سوء مصرف مواد مخدر اشاره کرد و گفت: براساس سیاست های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری و برنامه توسعه برنامه ششم، باید مصرف مواد و اعتیاد 25 درصد کاهش یابد.
افشار، انجام اقدامات پیشگیرانه با همکاری دستگاه های مختلف را از دیگر راهبردهای ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در کاهش مصرف مواد و اعتیاد در کشور برشمرد و اضافه کرد: دراین خصوص تفاهم نامه هایی با برخی دستگاه ها فرهنگی و آموزشی و تشکل های مردم نهاد منعقد شده است تا برنامه های پیشگیری در محیط خانواده، محله، مراکز آموزشی، دانشگاه ها و محیط های کاری انجام شود.
وی مشارکت همگانی در انجام اقدامات پیشگیرانه را امری ضروری دانست و گفت: نتیجه این مشارکت ها باید رسیدن به سطح 50 درصدی پوشش جامعه در زمینه اقدامات پیشگیرانه باشد که درحال حاضر تنها 10 تا 15 درصد جامعه تحت پوشش هستند.
سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر همچنین ارسال پیامک های آموزشی و تولید برخی برنامه های آموزشی با محتوای اندک از طریف فضای مجازی را از دیگر برنامه های ستادی برای پیشگیری و کاهش تقاضا درحوزه مواد مخدر دانست.
بازدید از مرکز ترک اعتیاد و نگهداری معتادان زیر نظر بهزیستی که در جریان آن فرماندار ویژه گنبدکاووس و برخی مسئولان این شهرستان نیز حضور داشتند، از دیگر برنامه های پرویز افشار و هیات همراه بود


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 976
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 863

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 259
بازدید دیروز: 597
بازدید ماه:2654
بازدید سال:17453
بازدید کل:1179776