عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » امام جمعه موقت تهران: اطاعت از ولایت، محور وحدت شیعه و اهل سنت است


امام جمعه موقت تهران: اطاعت از ولایت، محور وحدت شیعه و اهل سنت است

امام جمعه موقت تهران: اطاعت از ولایت، محور وحدت شیعه و اهل سنت است

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران اطاعت از ولایت را محور وحدت شیعه و اهل سنت دانست و گفت: عالمان شیعه و اهل سنت همگی بر اطاعت از ولایت که روح غدیر است تاکید دارند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی فرمانداری ویژه ؛ آیت الله سیداحمد خاتمی روز جمعه در نشست صمیمی علمای تشیع و تسنن گنبدکاووس، اظهارکرد: امام راحل فرمود غدیر به ما پیروی را آموخت و این جلسه اعلام کرد که همگی پیرو مقام معظم رهبری هستند.
وی افزود: مناطق تلفیقی زیادی مانند استان گلستان و شهرستان گنبدکاووس در ایران اسلامی وجود دارد که برادران تشیع و تسنن در کنار هم با دوستی و آرامش زندگی می‌کنند.
امام جمعه موقت تهران ادامه داد: دشمنان چشم دیدن وحدت حاکم در ایران اسلامی را ندارند و در این ۴۴ سال تلاش‌های زیادی برای برهم زدن زندگی مسالمت آمیز مذاهب در کشور انجام دادند.
آیت الله خاتمی افزود: مشاهده زندگی باصفای اقوام و مذاهب در مناطقی مثل گنبدکاووس نشان دهنده نافرجام بودن تلاش دشمنان برای ایجاد تفرقه و از بین بردن وحدت میان تشیع و تسنن در ایران اسلامی است.
امام جمعه موقت تهران گفت: این سبک زندگی را امام صادق(ع) یادمان داد و از ایشان نقل می‌شود که جایی که برادران اهل سنت زندگی می‌کنند در نمازجماعت آنان شرکت کنید و به عیادت بیمارانشان بروید.
آیت الله خاتمی بیان کرد: پیامبر اکرم اسلام(ص) در حدیث سقلین فرمودند من در میان شما دو امانت نفیس و گرانبها می‌گذارم یکی کتاب خدا قرآن و دیگری عترتم است و تشکیل مجمع تقریب ایده مراجع عظام تقلید مثل مرحوم آیت الله بروجردی است و سابقه آن به دهه ۳۰ و قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بر می‌گردد.
وی محبت به عترت را محور وحدت برشمرد و افزود: شیعه و اهل سنت در محبت به عترت متحد هستند و ۱۵ کتاب از علمای اهل سنت در مناقب امام علی(ع) نوشته شده و برخی از علمای اهل سنت برای بیان این مناقب جان خود را از دست دادند و شعرای زیادی از اهل سنت در عشق به امام علی(ع)، اهل بیت(ع)، عاشورا و واقع کربلا شعر سرودند.
عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری گفت: تشیع و تسنن اهل بیت(ع) را دوست دارند مگر می‌شود فرزندان پیغمر اسلام(ص) را دوست نداشت و به آنان محبت نکرد.

امام جمعه موقت تهران: اطاعت از ولایت، محور وحدت شیعه و اهل سنت است

امام جمعه موقت تهران: اطاعت از ولایت، محور وحدت شیعه و اهل سنت است

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 195
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 3757

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 556
بازدید دیروز: 3
بازدید ماه:7017
بازدید سال:21816
بازدید کل:1184139