عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه گنبدکاووس بر پیشگیری از ساخت و ساز غیر قانونی در شهر و روستا تاکید کرد

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه گنبدکاووس بر پیشگیری از ساخت و ساز غیر قانونی در شهر و روستا تاکید کرد

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه گنبدکاووس بر پیشگیری از ساخت و ساز غیر قانونی در شهر و روستا تاکید کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی  فرمانداری ویژه گنبدکاووس حمید گوگلانی  در جلسه پیشگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز این شهرستان گفت: پیشگیری از هر گونه ساخت و ساز غیر مجاز در روستاها به عهده دهیاران است و ترویج ساخت و سازهای غیر مجاز ، از بین رفتن منابع طبیعی و اراضی کشاورزی ، تخریب محیط زیست ، از بین رفتن بافت روستایی از جمله مشکلات ساخت و سازهای غیر قانونی  و تغییر غیر مجاز اراضی کشاورزی است.
وی افزود: در سال گذشته با هدف برخورد با هرگونه ساخت و ساز غیر قانونی و همچنین تغییر غیر قانونی اراضی کشاورزی ، پرونده های مربوط به تخلف ساختمانی در روستاهای این بخش شناسایی و به کمیسیون تخلفات ماده 99 معرفی شده است.
بخشدار مرکزی گنبدکاووس نیز با اشاره به فعال شدن گروه دهگردشی برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز گفت: هر گونه ساخت و ساز در حریم راههای اصلی روستاهای اقماری غیرقانونی است و راهداری می‌تواند دراین خصوص اعمال قانون کند.
مرتضی احمدی گفت: کلیه دهیاران این بخش موظفند ضمن بازدید روزانه از سطح مناطق روستایی هرگونه تخلف در این خصوص را طبق فرم طراحی شده گزارش و مورد پیگیری قرار دهند.
وی برخورد با هرگونه تغییر غیر قانونی اراضی کشاورزی و همچنین ساخت و سازهای غیر مجاز در مناطق روستایی را از عوامل بازدارنده  عنوان کرد و ادامه داد: عدم توجه به این مهم می تواند چالش ها و مشکلات بسیاری را در آینده در مناطق روستایی ایجاد کند.
وی با اشاره به اینکه نباید از افزایش تعداد پرونده تخلف ساختمانی شناسایی شده  واهمه داشت افزود: این افزایش نشانه نظارت بیشتر برای پیشگیری از  ساخت و سازهای غیر مجاز در آینده است که منجر به کاهش پرونده ها خواهد شد.
رییس جهاد کشاورزی گنبدکاووس نیز از شناسایی ۸۱ مورد از تغییر کاربریهای غیر مجاز در سال گذشته خبر داد.
آرخی گفت: فقط در فروردین سال جاری تعداد ۲۶ مورد شناسایی شده و در جهت اجرای احکام تبصره ۲ ماده ۱۰،  ۲۰ مورد تخریب دیوار کشی و فنس کشی باید تا آخر اردیبهشت با هماهنگی دادستانی شهرداری و انتظامی اجرایی شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه گنبدکاووس بر پیشگیری از ساخت و ساز غیر قانونی در شهر و روستا تاکید کرد


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 125
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 3641

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 224
بازدید دیروز: 867
بازدید ماه:15499
بازدید سال:30298
بازدید کل:1192621