عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » اغلب احکام تخریب بناهای غیر مجاز در شهر گنبد کاووس اجرایی شده است

معاون استاندار و فرماندارویژه گنبدکاووس

اغلب احکام تخریب بناهای غیر مجاز در شهر گنبد کاووس اجرایی شده است

اغلب احکام تخریب بناهای غیر مجاز در شهر گنبد کاووس اجرایی شده است


معاون استاندار و فرماندارویژه شهرستان گنبدکاووس در جلسه بررسی وضعیت ساخت و ساز های غیر مجاز که با حضور آقایان رحیمی معاون دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور،اندرزگو بازرسی و امور حقوقی وزارت کشور، رسولی کارشناس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور، برگزار شد، با اشاره به تعداد کم احکام تخریب در شهر گنبد کاووس اظهار داشت: شهرداری‌ها و دهیاریها موظف هستند پرونده ساختمان‌هایی را که در کاربری‌های غیرمجاز و بدون پروانه احداث می شوند را به کمیسیون ماده صد و ۹۹ ارجاع دهند.
مهندس عبدالقدیر کریمی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شهرستان گنبدکاووس در کنار همه ظرفیتهای اقتصادی در ۳ سال گذشته آمار خوبی در جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی داشته است و در سال ۹۷ از مجموعه ۲هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری استان ۱۱۷۰ میلیارد تومان از آن گنبد بوده که این رقم درسال گذشته با کاهش ۲۰ درصدی بخاطر تحریم ها و سیل، بالغ بر ۹۷۰ میلیارد تومان از مجموع ۵۵ درصد سرمایه گذاری استان در بخش خصوصی بوده است.
محمد پور مدیر کل دفتر بازرسی عملکرد و امور حقوقی استانداری گلستان، اظهار داشت: تیم کارشناسی فرمانداری و مجموعه شهرداری و شورای گنبداز تیم ورکهای قوی در استان هستند که با تعامل هم نظارت دقیقی بر ساخت وسازهای شهرستان دارند و از ساخت وسازهای غیر مجاز در شهر و روستا جلوگیری میکنند.
اندرزگو کارشناس وزارت کشور در این جلسه گفت: سه استان شمالی در ساخت و ساز غیر مجاز سرآمد بودند که با اقدامات انجام شده آراء ماده ۹۹ و ۱۰۰  در سه سال گذشته جنبه پیشگیری و برخوردی داشته است و بنیاد علوی۳۰ هزار سند در استان و ۴۰ روستا را به مردم واگذار می کند که آمار تخلفات ثبت شده در ساخت و ساز غیر مجاز در گنبدکاووس را کاهش خواهد داد.
شهردارگنبدکاووس نیز در این جلسه با اشاره به وسعت ۲۸۰۰ هکتاری و جمعیت ۱۸۷۰۰۰نفر شهری گنبدکاووس گفت: ۴۰ درصد اراضی شهر گنبدکاووس متعلق به بنیاد علوی و در تصرف اشخاصی است که سند ندارند وبرای آنها پروانه ساخت نمیتوان صادر کرد.
طعنه گنبدی از آزاد سازی حریم کمی از انتهای خ علوی تا مدرسی خبر داد و با اشاره به مدیریت واحد سیل سال ۹۷و ۹۸ گنبدکاووس افزود: در مورد جابجایی ساکنین افغان محله به محدوده شهر تصمیماتی اتخاذ شده و حریم ۱۷ متری از رودخانه گرگان رود و چل چای لحاظ می شود و با استعلام از امور آب به ساخت و سازهای غیر مجاز پروانه داده نمیشود.
وی از صدور حکم تخریب برای ۵۱ پرونده در شهر گنبدکاووس خبر داد که ۱۴پرونده شامل معافیتهای مالیاتی قرار گرفته و برای ۲۵ پرونده حکم اعاده به وضیت اولیه صادر شده است.
وی تصریح کرد: پرونده های سال ۹۶تعداد  ۹۰۱پرونده  و در سال ۹۷ شامل  ۱۳۱۰پرونده و سال۹۸ تعداد ۱۳۷۲ مورد است.
باقری بخشدار مرکزی نیز در گزارشی از میزان ساخت وسازهای غیر مجاز در بخش مرکزی گفت: از سال ۹۶ تا کنون ۱۱۶ ساخت وساز غیر مجاز در بافت روستا به ثبت رسیده که  ۴۵ پرونده مشمول جریمه و برای ۴ بنا حکم تخریب انجام شده و یک تخریب با مقاومت مواجه شده و ۳ مورد اعتراص به دیوان انجام شده است.
وی با بیان اینکه جلوی تخلفات ساخت و ساز باید از سرچشمه گرفته شود ،علل ساخت و ساز غیر مجاز را نبود پلیس ساختمان، واگذاری انشعابات بدون استعلام از دهیاری، عدم بازدارندگی جریمه ها،بروکراسی اداری بنیاد مسکن،هزینه های بالای ساخت و ساز و عدم تشکیل کمیسیون ماده ۹۹ در شهرستان و نگاه درآمدی به جرایم ماده ۹۹  بیان کرد.
بابایی نژاد سرپرست بخشدار داشلی برون نیز بروکراسی، فاصله روستاها با مرکز شهرستان و بخشداری و عدم استفاده از تسهیلات بانکی به دلیل تضامین بانکی را از علل تخلفات ساخت و ساز در بخش داشلی برون اعلام کرد و گفت از سال ۹۶ تاکنون ۲۴ تخلف در ماده ۹۹ ثبت شده که ۱۶ مورد تشکیل پرونده شده که مردم جریمه ها را پرداخته اند وی خواستار فعال شدن تیم دهگردشی در روستاها شد
شهردار اینچه برون نیز از ارائه رایگان نقشه برداری و سند رایگان در این بخش خبر داد و گفت: از سال۹۶ تا ۹۹ تعداد ۱۶ مورد پرونده تخلفات ثبت شده که ۱۳ مورد جریمه پرداخت شده و ۲ مورد حکم تخریب صادرشده  ولی راه آهن و جهاد پرداخت نکرده اند


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 243
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 2699

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 814
بازدید دیروز: 351
بازدید ماه:1399
بازدید سال:16198
بازدید کل:1178521