عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » توسعه اقتصاد روستامحور، در صدر برنامه‌های تحولی گلستان قرار دارد


توسعه اقتصاد روستامحور، در صدر برنامه‌های تحولی گلستان قرار دارد

توسعه اقتصاد روستامحور، در صدر برنامه‌های تحولی گلستان قرار دارد

استاندار گلستان گفت: توسعه اقتصاد روستامحور و تعمیم الگوهای موفق تولید و اشتغال در مناطق روستایی جزو برنامه‌های اولویت‌دار تحولی استان برای جبران عقب‌ماندگی‌های درآمدی مردمان این استان شمالی به ویژه در مناطق روستایی است.
علی‌محمد زنگانه عصر چهارشنبه در مراسم بهره‌برداری از ۵۰۰ نیروگاه خورشیدی مقیاس کوچک (پنج کیلو واتی) مناطق روستایی گلستان که به صورت متمرکز در روستای «قراول‌تپه» از توابع بخش مرکزی گنبدکاووس برگزار شد، افزود: این استان روستاهای موفق در حوزه تولید و اشتغال از جمله «عطاآباد» آق‌قلا، «محمدآباد» علی‌آبادکتول و «وامنان» آزادشهر و امروز روستای «قراول‌تپه» گنبدکاووس دارد که باید به سایر مناطق روستایی گلستان تعمیم داده شوند.
وی با بیان اینکه در برنامه و چشم‌انداز تحولی گلستان برای ارتقای درآمد سرانه اهالی این استان که نصف میانگین کشوری می‌باشد، به اقتصاد روستاها توجه ویژه شده است، اضافه کرد: در همین راستا ۱۱۰ روستا هدف متناسب با ظرفیت‌های خاص شناسایی شدند که تاکنون برنامه تحولی در ۲۳ روستای آن آغاز شده است.
 زنگانه به اجرای طرح نصب پنل‌های خورشیدی ویژه دهک‌های اول تا پنجم جامعه با همکاری مشترک نهادهای حمایتی کمیته امداد، بهزیستی، بانک‌ها و نیکوکاران در گلستان اشارره کرد و گفت: در این طرح نصب سه هزار نیروگاه خورشیدی مقیاس کوچک برنامه‌ریزی شده که ۲ هزار دستگاه توسط کمیته امداد و هزار دستگاه توسط بهزیستی در اختیار جامعه هدف و دهک‌های اشاره شده قرار خواهد گرفت.
به گفته وی، با اجرای این طرح که هم اکنون ۵۰۰ دستگاه آن نصب شده، درآمد پایدار بین ۱۵ تا ۲ میلیون ریال در ماه برای خانواده‌های کم درآمد گلستان با اولویت مددجویان کمیته امداد، بهزیستی و دهک‌های اول تا پنجم در استان ایجاد خواهد شد.
استاندار گلستان همچنین با بیان اینکه این استان به جهت ظرفیت‌هایی خدادادی که در اختیار دارد، جزو ۱۰ استان برتر کشور اما به لحاظ سرانه درآمدی جزو چهار استان آخر است، ادامه داد: نداشتن برنامه و عدم استفاده صحیح از ظرفیت‌ها سبب شده تا ۷۵ درصد جمعیت روستایی گلستان جزو پنج دهک پایین جامعه باشند.
زنگانه افزود: نیمی از جمعیت ۲ میلیون نفری گلستان در روستاها سکونت دارند، روستاهایی که باید مولّد باشند اما به سبب سیاست‌های نادرست در گذشته از مولّد بودن فاصله گرفته و بعضا اهالی آن نیز به شهرها مهاجرت کردند.
وی، کشاورزی را از مهمترین مزیت‌های گلستان برای توسعه دانست و اضافه کرد: در نگاه دولت سیزدهم و مسوولان استان، توجه به این مزیت و سایر مزایا از جمله دریا، براساس برنامه و چشم‌انداز مورد اهتمام جدی قرار گرفته است.
زنگانه ادامه داد: هم اکنون ۳۱ سند بخشی مطابق برنامه‌های ۶ و هفت توسعه کشور در گلستان تدوین شده تا در هر بخش براساس برنامه و چشم‌انداز مشخص تعریف شده، حرکت کنیم تا به هدف نهایی که همان ارتقای درآمد سرانه اهالی استان و توسعه همه جانبه آن است، دست یابیم.
استاندار گلستان همچنین با قدردانی از همراهی گروه صنعتی «صباح» و موسسه خیریه آن در کمک به تامین بخشی از هزینه راه‌اندازی ۱۰۰۰ دستگاه پنل خورشیدی هر کدام به مبلغ ۱۰ میلیون تومان، گفت: برای توسعه و پیشرفت اقتصاد روستامحور در استان علاوه بر همراهی و هم‌افزایی ادارات و نهادهای گلستان با محوریت دستگاه متولی، از ظرفیت صاحبان صنایع، شرکت‌ها و نیکوکاران در راستای مسوولیت اجتماعی آنها باید استفاده شود.
وی از وجود وحدت و همبستگی بین اقوام و مذاهب در گلستان هم به نیکی یاد کرد و گفت: در سایه این وحدت گلستان کمترین آسیب را در اغتشاشات اخیر داشت و مردم همیشه در صحنه آن از همه اقوام و مذاهب در همان ابتدا صف خود را از اغتشاشگران جدا کردند.
زنگانه ابراز امیدواری کرد تا برای توسعه و جهاد اقتصادی گلستان نیز همراهی و وحدت بین ادارات و نهادها و صاحبان شرکت‌ها، صنایع و نیکوکاران به نحو احسن ایحاد و همه پای کار بیایند


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 161
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 3468

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 593
بازدید دیروز: 664
بازدید ماه:7718
بازدید سال:22517
بازدید کل:1184840