عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » نخستین جشنواره خوشنویسی قابوس در گنبد برپا شد

معاون استاندار و فرماندارویژه

نخستین جشنواره خوشنویسی قابوس در گنبد برپا شد

نخستین جشنواره خوشنویسی قابوس در گنبد برپا شد

نخستین جشنواره خشنویسی قابوس باعنوان هنر در آیینه انقلاب اسلامی به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر گنبدکاووس، انجمن خوشنویسی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برپا شد.
در مراسم افتتاحیه این جشنواره هنری در محل سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، شهردار گنبدکاووس در سخنانی هدف از برپایی این جشنواره را آشنایی نسل جوان با هنرمندان و بزرگان رشته خوشنویسی این شهرستان و اهتمام به تقویت وحدت اقوام ساکن در این دیار اعلام کرد.
سیدعلی اصغر موسوی گفت: توجه به هنر، هنرمندان و فعالیت‌های هنری و استفاده از این ظرفیت‌ها و فرهنگ غنی جرجان زمین و اقوام آن در انجام اقدامات عمرانی و توسعه شهری از برنامه‌های شهرداری و شورای اسلامی شهر گنبدکاووس در دوره جدید است.
وی افزود: شورای شهر و شهرداری گنبدکاووس در نظر دارد با برگزاری جشنواره‌های مختلف هنری و فرهنگی در سطح شهرستانی، استانی، ملی و بین المللی این شهر و فرهنگ غنی آنرا به قطب هنری شمال کشور تبدیل کند.
موسوی اضافه کرد: شهر گنبدکاووس با فرهنگ غنی اقوام خود و داشتن بزرگان و مفاخر علمی و هنری از گذشته تا زمان حال حاضر، بدون تردید این ظرفیت را دارد تا به قطب فرهنگی شهرهای شمال کشور تبدیل شود.
رییس شورای اسلامی شهر گنبدکاووس نیز در این مراسم گفت که نگرش و نگاه اعضای شورای شهر و شهرداری در دوره جدید توجه ویژه به مباحث زیباسازی شهری است که در همین راستا از ظرفیت فرهنگ غنی اقوام و هنرمندان استفاده خواهد کرد.
پرویز ناصری افزود: تلاش مجموعه شورای شهر و شهرداری گنبدکاووس این است تا برای انجام تمامی فعالیت های عمرانی با یک پیوست فرهنگی همراه باشد تا علاوه بر زیبایی بصری شهری، کارهای انجام شده نیز ماندگار باشند.
وی اضافه کرد: می‌توانیم با بهره گیری از فرهنگ غنی ایرانی - اسلامی ملت ایران و بزرگان و پیشینیان آنها، فضاهای شاد فرهنگی و زیبا برای شهروندان گنبدکاووس ایجاد نماییم ضمن اینکه از فضای سالن‌های ساختمان فعلی شهرداری به‌عنوان گالری برای آثار هنرمندان استفاده کنیم و در احداث ساختمان جدید شهرداری نیز یک طبقه آن را به هنرمندان اختصاص دهیم.
همچنین رضا شجاعی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گنبدکاووس در این مراسم گفت: خط و خوشنویسی در آموزه‌های دینی و اسلامی بالاخص کتابت قرآن مورد توجه ویژه بوده و از این رشته به‌عنوان هنر تزیینی با شیوه روحانی نام برده شده است.
در مراسم افتتاح نخستین جشنواره خوشنویسی قابوس که معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز حضور داشت، ۱۱۵ تابلو خوشنویسی در اندازه‌های مختلف از ۳۶ هنرمند این رشته به نمایش گذاشته شد.
این جشنواره و آثار ارائه شده در آن که با خط "نسخ، نستعلیق، شکسته نستعلیق و نقاشی خط" نگارش شده است، از امشب تا ۱۹ بهمن امسال هر روز از ساعت ۱۶ تا ۲۱ برای بازدید علاقمندان دایر خواهد بود


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 167
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 3127

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 211
بازدید دیروز: 867
بازدید ماه:15486
بازدید سال:30285
بازدید کل:1192608