عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » گنبدکاووس آماده برگزاری سومین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام است

معاون استاندار و فرماندارویژه گنبدکاووس

گنبدکاووس آماده برگزاری سومین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام است

گنبدکاووس آماده برگزاری سومین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام است


معاون استاندارو فرماندار ویژه گنبدکاووس درشرق استان گلستان اعلام کرد که این شهرستان مرزی آماده برگزاری سومین جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام ایران زمین با حضور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.
مهندس عبدالقدیر کریمی روز پنجشنبه درجلسه هماهنگی برگزاری این رخداد فرهنگی اظهار داشت که گنبدکاووس همچون دو سال قبل آمادگی دارد تا سومین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ایران زمین را به بهترین شکل با حضور گسترده هنرمندان و گروه‌های مختلف مردم از سراسر گلستان بویژه نواحی شرق آن برگزار کند.
وی افزود: مدیران و دستگاه‌های اجرایی و خدماتی گنبدکاووس درقالب ستاد برگزاری این جشنواره و با برنامه‌ریزی منسجم، همه نیازهای برگزاری یک جشنواره مطلوب را فراهم کرده‌اند تا میزبانان خوبی برای میهمانان داخلی و خارجی و هنرمندان شرکت کننده در این رخداد مهم فرهنگی از سراسر کشور باشند.
کریمی اضافه کرد: اطلاع رسانی‌های لازم برای حضور گسترده و پرشور گروه‌های مختلف مردم در مراسم افتتاحیه که قرار است عصر ۲۶ آبان و با حضور وزیر میرث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، استاندار گلستان و برخی مدیران کل استان و مسوولان محلی شرق گلستان برگزار شود، انجام شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان نیز دراین جلسه با قدردانی از اقدامات انجام شده برای برگزاری سومین دوره جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ایران زمین در گنبدکاووس در روزهای ۲۶ تا ۲۹ آبان توسط مسوولان و دستگاه‌های اجرایی و خدماتی این شهرستان گفت: امسال گروه‌های مختلف مردم حضور بسیار پرشور و گسترده‌ای در مراسم افتتاحیه سیزدهمین جشنواره بین المللی اقوام ایران زمین در شهر گرگان که از ۲۱ آبان آغاز شد، داشتند.
ابراهیم کریمی افزود: حضور مردم در این جشنواره به قدری زیاد بود که شب گذشته مجبور شدیم درهای ورود را ساعت ۲۱ ببندیم و انتظار برگزارکنندگان این رخداد فرهنگی در گنبدکاووس نیز حضور پرشور و گسترده مردم است.
وی اضافه کرد: با توجه به برنامه‌ریزی برای حضور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در مراسم افتتاحیه سومین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام در گنبدکاووس، برخی درخواست‌ها از جمله اختصاص اعتبار ویژه برای سنگ فرش معابر اطراف برج قابوس و کاوش برای شهر باستانی جرجان به وزیر پیشنهاد می‌شود.
کریمی همچنین از انجام اطلاع رسانی‌های گسترده توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان برای حضور پرشور مردم در سیزدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام در گرگان و سومین دوره این جشنواره در گنبدکاووس انجام شده که امیدواریم همچون دو سال قبلی مردم منطقه شرق استان حضوری گسترده در این رخداد فرهنگی داشته باشند.
وی تصریح کرد: در مدت چهار شب برگزاری جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام در گنبدکاووس، هرشب یک ساعت برنامه‌های فرهنگی این جشنواره به صورت مستقیم از شبکه سیمای گلستان و سیمای چند استان همجوار پخش خواهد شد.
مریم آق آبابای رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گنبدکاووس نیز در این جلسه اعلام کرد که ۳۲ خانه روستایی، عشایری و سیاه چادر، نمایشگاه صنایع دستی با ۷۷ غرفه و نمایشگاه سوغات با ۴۵ غرفه در سومین جشنواره بن المللی فرهنگ اقوام ایران زمین دراین شهرستان و درمحل مجموعه ورزشی المپیک گنبدکاووس برپا می‌شود و گروه‌های مختلف موسیقی سنتی اقوام نیز به اجرای برنامه می‌پردازنند.
وی افزود: برای مراسم استقبال از وزیر و افتتاحیه سومین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام در گنبدکاووس برنامه ریزی ویژه ای انجام شده که طی آن کارناوالی با حضور اقوام مختلف با لباس‌های سنتی و محلی از گلزار شهدای گمنام تا محل برپایی جشنواره مهمانان را مشایعت می‌کنند


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 343
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 2488

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 182
بازدید دیروز: 1213
بازدید ماه:1980
بازدید سال:16779
بازدید کل:1179102