عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » استاندار: ۲۷ هزار واحد مسکونی در روستاهای گلستان ساخته می‌شود


استاندار: ۲۷ هزار واحد مسکونی در روستاهای گلستان ساخته می‌شود

استاندار: ۲۷ هزار واحد مسکونی در روستاهای گلستان ساخته می‌شود

استاندار گلستان گفت که بر اساس قانون جهش تولید مسکن، سهم استان برای چهار سال آینده ساخت ۹۳ هزار و ۹۰۰ واحد تعیین شده که حدود ۲۷ هزار واحد آن متعلق به روستاییان است.
علی‌محمد زنگانه روز پنجشنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی ساخت ۵۰۰ واحد مسکن محرومان ویژه مددجویان کمیته امداد گلستان در قالب نهضت ملی مسکن که به‌صورت متمرکز در روستای قزلجه‌ماتی از توابع بخش مرکزی شهرستان گنبدکاووس برگزار شد، اظهارداشت: با ابلاغ قانون جهش تولید مسکن قرار است دولت در کشور سالانه یک میلیون واحد مسکونی در مناطق شهری و روستایی بسازد.
وی افزود: در استان گلستان به دلیل اینکه بیش از ۴۷ درصد جمعیت ساکن مناطق روستایی هستند پیگیری لازم برای افزایش سهمیه واحدهای روستایی در حال انجام است.
وی گفت: برای ساخت این ۵۰۰ واحد، ۳۰۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض توسط بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام و کمیته امداد و  ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پرداخت می‌شود و سپاه نینوا نیز در ساخت پروژه مشارکت خواهد داشت.
استاندار گلستان افزود: امیدواریم دهه فجر سال ۱۴۰۱ شاهد بهره برداری از این ۵۰۰ واحد مسکونی ویژه مددجویان کمیته امداد باشیم.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان نیز در این مراسم گفت: از سال ۸۴ تاکنون ۸۵ هزار واحد مسکونی فرسوده در مناطق روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت استان با طراحی و نظارت بنیاد مسکن و حمایت دولت و مشارکت مردم مقاوم سازی شده است.
سیدمحمد حسینی افزود: شاخص برخورداری واحدهای مسکن روستایی به لحاظ مقاوم سازی در کشور ۵۰ درصد و در این استان این رقم ۵۷ درصد است.
وی اظهارداشت: در شهرستان گنبدکاووس ۴۷ هزار واحد مسکونی روستایی وجود دارد که تاکنون حدود ۴۳ درصد آنها مقاوم‌سازی شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان افزود: واحدهای غیر مقاوم روستایی گنبدکاووس حدود ۵۷ درصد است که امروز ۱۱ هزار و ۲۳۰ مین واحد مقام سازی شده با حضور استاندار افتتاح شد و این مجموعه آمادگی دارد امسال ۶۵۰ واحد دیگر این شهرستان را در قالب طرح نوسازی مسکن روستایی مقاوم سازی کند.
تحویل سند ۴۱ هکتار از اراضی ملی در مناطق روستایی گنبدکاووس برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان و اهدای ۳۰۰ جلد سند مالکیت واحدهای مسکونی روستایی گنبدکاووس با مالکان از دیگر برنامه‌های امروز با حضور استاندار بود.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 181
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 3098

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 417
بازدید دیروز: 867
بازدید ماه:15692
بازدید سال:30491
بازدید کل:1192814