عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » ۲۰ هزار مستاجر در روستاهای گلستان زندگی می‌کنند


۲۰ هزار مستاجر در روستاهای گلستان زندگی می‌کنند

۲۰ هزار مستاجر در روستاهای گلستان زندگی می‌کنند

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان گفت که طبق آخرین آمار استخراج شده حدود ۲۰ هزار مستاجر در مناطق روستایی استان زندگی می‌کنند که با اجرای طرح‌های تشویقی از سوی دولت امکان صاحبخانه شدن آنان در چند سال آینده وجود دارد.
سیدمحمد حسینی در نشست شورای مسکن گنبدکاووس اظهارداشت: بنیاد مسکن همچون سنوات گذشته بازوی توانمند دولت است و تلاش دارد بخش زیادی از سهم استان گلستان در طرح جهش تولید مسکن را بر عهده گیرد.
وی با بیان اینکه جمعیت روستایی هفت شهرستان گلستان از جمله گنبدکاووس بیشتر از جمعیت شهری آن است، گفت: کمک به ایمن سازی خانه‌های روستایی و احداث مسکن مورد نیاز ساکنان این مناطق از مهمترین رویکردهای بنیاد مسکن در استان است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان افزود: گنبدکاووس با جمعیت روستایی قابل توجه همواره باید پیشتاز اجرای طرح تامین مسکن باشد که برگزاری نخستین جلسه شهرستانی شورای مسکن بعد از ابلاغ دستورالعمل طرح جهش تولید مسکن گواه اراده مسوولان گنبدی برای کمک به خانه دار شدن اقشار ضعیف است.
حسینی همچنین گفت که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان امسال برای ساخت حدود ۲ هزار واحد مسکونی در گنبدکاووس هدفگذاری و تامین اعتبار کرده است.
وی با اشاره به احداث بیش از ۲۲ هزار واحد مسکونی در سال‌های ۹۸ و ۹۹ توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان و همکاری مردم و دستگاه‌های متولی در سطح استان، ابراز امیدواری کرد: ادامه روند ساخت و ساز مسکن با اجرای قانون جهش تولید مسکن موجب رفع دغدغه خانه‌دار شدن جوانان و اقشار مختلف جامعه شود.
حسینی  یادآور شد: بنیاد مسکن گلستان سال گذشته طرح ابتکاری "تامین مسکن جوانان و نوسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی" را به مرحله اجرا درآورد که مورد استقبال مردم استان قرار گرفت و تا کنون ۱۷ هزار نفر در این طرح نام نویسی کردند.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان ادامه داد: در این طرح چهار هزار نفر که خود مالک زمین بودند برای اخذ تسهیلات قرض الحسنه یک میلیارد ریالی به بانک‌های عامل معرفی شدند و تا کنون ساخت ۵۵۰ واحد در مناطق روستایی آغاز شده است.
وی افزود: حدود ۶ هزار متقاضی فاقد زمین نام نویسی شده در این طرح نیز مورد پایش قرار گرفتند و پیگیری تملک زمین مورد نیاز برای آنان به روش‌های مختلف در حال انجام است


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 234
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 3024

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 243
بازدید دیروز: 1213
بازدید ماه:2041
بازدید سال:16840
بازدید کل:1179163