عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » ادارات به قوه قضاییه در صیانت از حقوق عامه کمک کنند


ادارات به قوه قضاییه در صیانت از حقوق عامه کمک کنند

ادارات به قوه قضاییه در صیانت از حقوق عامه کمک کنند

دادستان کل کشور با تصریح بر اینکه صیانت و حفاظت از حقوق عامه براساس نص صریح قانون اساسی از وظایف و تکالیف دستگاه قضایی است، گفت: همه نهادهای اداری و اجرایی مرتبط با موضوع وظیفه دارند در این راه به دستگاه قضایی کمک کنند.
حجت‌ الاسلام والمسلمین "محمدجعفر منتظری" روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری گنبدکاووس با مهم دانستن مساله خدمت به مردم در جمهوری اسلامی از مدیران خواست تا در خدمت خالصانه، ۲ شاخص برنامه ریزی علمی و پرهیز از انجام امور بدون برنامه و حساب و کتاب را مد نظر قرار دهند.
وی اظهار داشت: اکنون مردم با مسائل و مشکلات مواجه‌ هستند اما این مشکلات نباید مدیران را از خدمت باز دارد.
دادستان کل کشور تجاوز به منابع ملی و طبیعی را از بارزترین مصادیق حقوق عامه دانست و افزود: در جهت جلوگیری از این تجاوزات که متاسفانه در نقاط مختلف کشور زیاد هم است همه دستگاه‌ها بالاخص وزارت راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و شهرداری ها باید کمک کنند.
منتظری اضافه کرد: در مسیر احقاق حقوق عامه دستگاه قضایی پشتیبان دستگاه‌ها و سازمان‌ها است و آنها باید در صورتی که مستقیما نتوانند برخورد کنند در اسرع وقت به دستگاه‌ قضایی اطلاع دهند.
دادستان کل کشور ادامه داد: اکنون ساخت و سازهای غیرمجاز یا بیشتر از پروانه ساخت زیادی در شهرها انجام می‌شود که از ابتدای باید جلوی آن توسط نهادهای متولی به‌ویژه شهرداری‌ها گرفته شود نه اینکه بنا ساخته و سپس تخریب شود این اسراف بیت المال است‌.
منتظری افزود: در حفاظت از حریم رودخانه‌ها و اراضی ملی و طبیعی باید تلاش‌ها بیشتر شود و به هیچ عنوان اجازه ساخت داده نشود و با ساخت و سازهای غیرمجاز و ویلاسازی‌ها برخورد شود.
وی با اشاره با بازدید دو ماه پیش خود از منطقه زیارت گرگان یادآور شد: در این منطقه ساخت و سازها و تجاوزات به منایع طبیعی و جنگل به حدی زیاد است که انسان باید خون گریه کند که یک عده‌ای برای چند صباحی سیاحت و تفریخ خود جنگل را نابود می‌کنند.
منتظری تصریح کرد: دادستان‌ها به عنوان مدعی العموم باید همواره از حقوق عامه صیانت کند و اجازه ندهند حقوق عامه توسط افراد سودجو تضییع شود.
وی گفت: مدیران اجرایی نیز در صیانت از حقوق عامه مکلف هستند و باید همراه دستگاه قضایی باشند.
وی تصریح کرد: در دفاع از حقوق عامه هرگز نباید کوتاه ِآمد و همه باید جلوی تضییع حقوق عامه مردم را بگیریم.
دادستان کل کشور در بخش دیگری از سخنان خود نیز با تاکید بر ضرورت مراقبت از خویش و توجه به نصایح دیگران توسط مدیران گفت: پیامبر اسلام نیز که بالاترین بشر است همواره درخواست نصیحت از جبرائیل داشت.
منتظری افزود: مدیران باید خدمت صادقانه به مردم بر پایه برنامه ریزی علمی و پرهیز از انجام امور بدون برنامه و حساب و کتاب صرفا با هدف رضای خدا را در دستور کار قرار دهند.
وی گفت: همه می‌دانیم کشور و مردم ما با مسائل و مشکلات مواجه اند بنابر این برای کاهش آلام مردم باید تلاش‌ها بیشتر شود.
منتظری اضافه کرد: مسائل و مشکلات و یا موفقیت‌ها و شکست‌ها نباید خللی در اراده مدیران جهت خدمت به مردم ایجاد کند.
دادستان کل کشور پیش از جلسه شورای اداری در بدو ورود به گنبدکاووس در گلزار شهدای گمنام این شهر حاضر شد و با اهدای گل و نثار فاتحه، یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را گرامی‌داشت و از ساختمان جدید در دست احداث دادگستری هم بازدید کرد


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 189
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 3078

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 446
بازدید دیروز: 867
بازدید ماه:15721
بازدید سال:30520
بازدید کل:1192843