عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » وزیر جهادکشاورزی: ایران ظرفیت خودکفایی در تولید شکر را دارد


وزیر جهادکشاورزی: ایران ظرفیت خودکفایی در تولید شکر را دارد

وزیر جهادکشاورزی: ایران ظرفیت خودکفایی در تولید شکر را دارد


وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به توانمندی‌ فراوان بخش کشاورزی برای تامین نیازهای غذایی کشور گفت: در ۲ محصول شکر و برنج وابسته به واردات هستیم که با توجه به ظرفیت‌های موجود، امکان خودکفایی در تولید شکر وجود دارد.
کاظم خاوازی در مراسم افتتاح یا آغاز عملیات ۲۶۸ طرح‌ عمرانی و اقتصادی گنبدکاووس به مناسبت هفته دولت اظهار داشت: به همت مجموعه بهره‌برداری بخش کشاورزی ایران در تولید گندم خودکفا شده و علاوه بر تامین ذخایر مورد نیاز، گندم به اندازه کافی در انبارها ذخیره است.
وی بیان کرد: تولید ۲.۷ میلیون تن گوشت مرغ کشور از دیگر افتخارات بخش کشاورزی است و با افزایش تولید و بیشتر شدن سرانه مصرف، جایگاه ایران بالاتر از میانگین جهانی است.
وی به تولید ۱۱ میلیون تن شیر و یک میلیون و ۴۰ هزار تن تخم مرغ در کشور اشاره کرد و افزود: تولید این دو محصول هم بیش از نیاز داخل است.
خاوازی توجه به زنجیره تولید در بخش کشاورزی را مهم دانست و اضافه کرد: وزارت جهادکشاورزی نگاه ویژه‌ای به زنجیره تولید و حمایت از آن دارد و بیشتر شدن تعداد این زنجیره ها، علاوه بر پایداری در تولید، قیمت تمام شده محصول را نیز کاهش خواهد داد.
وزیر جهادکشاورزی به افزایش تولیدات بخش کشاورزی در هفت سال گذشته اشاره کرد و گفت: تولیدات این بخش از ۹۷ میلیون تن در هفت سال قبل به ۱۳۰ میلیون تن رسیده و این رقم تا پایان سال آینده به ۱۳۲ میلیون تن افزایش خواهد یافت.
خاوازی ادامه داد: در بخش تولیدات زراعی از ۶۸ میلیون تن به ۸۶ میلیون تن، در بخش تولیدات باغی از ۱۶ میلیون تن به ۲۴ میلیون تن و در بخش تولیدات گلخانه‌ای از ۱۰۰ هزار تن به سه میلیون تن رسیده‌ایم که این موفقیت‌ها با همت و تلاش بیشتر بهره‌برداران و حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی همچنان ادامه خواهد داشت.
مجموعه تولید تخم مرغ "کاسپین طلایی چیکا" گنبدکاووس که توسط وزیر جهاد کشاورزی افتتاح شد، نخستین و بزرگترین زنجیره تولید تخم مرغ کشور است که با سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی ۲ هزار نفر، سالانه ۷۵ هزار تن تخم مرغ تولید و روانه بازار مصرف می کند


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 292
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 2716

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 386
بازدید دیروز: 597
بازدید ماه:2781
بازدید سال:17580
بازدید کل:1179903