عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » بخش کشاورزی گلستان ظرفیت بالایی برای سرمایه‌گذاری دارد


بخش کشاورزی گلستان ظرفیت بالایی برای سرمایه‌گذاری دارد

بخش کشاورزی گلستان ظرفیت بالایی برای سرمایه‌گذاری دارد

استاندار گلستان با اشاره به ظرفیت‌ بالای بخش کشاورزی این استان بویژه در حوزه تولیدات زراعی، دامی و گلخانه‌ای از بخش خصوصی خواست در این حوزه‌ها سرمایه‌گذاری کنند.
هادی حق‌شناس در مراسم افتتاح و آغاز عملیات ساخت پروژه‌های هفته دولت گنبدکاووس با حضور وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: ۶۵۰ هزار هکتار اراضی زراعی که سالی یک تا سه بار محصول در آن کشت می‌شود، تولید ۱۴ درصد مرغ و ۱۰ درصد لبنیات کشور و همچنین وجود ۲۵۰ هکتار گلخانه بخشی از ظرفیت‌های کشاورزی گلستان است که امیدواریم باحضور بیشتر سرمایه‌گذاران در این بخش‌ها، شاهد افزایش چند برابری تولید در استان باشیم.
وی افزود: با وجود سرمایه‌گذاری کمتر در بخش کشاورزی به نسبت دیگر بخش‌ها، از مجموع افزون بر ۲۵ هزار میلیارد ریال پروژه‌های افتتاحی هفته دولت در گلستان، هفت هزار میلیارد ریال آن مربوط به بخش کشاورزی با اشتغالزایی نزدیک به هزار و ۸۰۰ نفر است.
حق شناس ادامه داد: درحال حاضر نرخ بیکاری در گلستان تک رقمی و نزدیک به  ۱۰ درصد است که امیدواریم با کار و تلاش بیشتر و اجرای دو برابری طرح‌های عمرانی و اقتصادی تا یک سال آینده، این نرخ به هفت تا هشت درصد برسد.
وی گفت: امروز حدود ۸۰۰ فرصت شغلی با سرمایه‌گذاری هشت هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی و نیز تخصیص اعتبارات دولتی در گنبدکاووس افتتاح و کلنگ‌زنی شد که نشان می‌دهد برای ایجاد هر فرصت شغلی به طور میانگین حدود ۱۰ میلیارد ریال هزینه شده درحالی که با سرمایه‌گذاری کمتر می‌توان شغل بیشتری در بخش کشاورزی ایجاد کرد.
استاندار گلستان به وضعیت زرد شیوع کرونا در هفت شهرستان استان اشاره کرد و گفت: همراهی مردم از جمله علمای اهل سنت گنبدکاووس در رابطه با نماز عید قربان نقش مهمی در خروج این شهرستان‌ها از وضعیت قرمز داشت و امیدواریم با ادامه این همراهی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در ایام محرم شاهد حرکت کل استان به سمت وضعیت زرد و نارنجی باشیم


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 347
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 2717

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 551
بازدید دیروز: 1213
بازدید ماه:2349
بازدید سال:17148
بازدید کل:1179471