عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » ۷۰ درصد بیماران گلستانی مشکوک به کرونا آماده ترخیص هستند


۷۰ درصد بیماران گلستانی مشکوک به کرونا آماده ترخیص هستند

۷۰ درصد بیماران گلستانی مشکوک به کرونا آماده ترخیص هستند


استاندار گلستان با تقدیر از مردم استان در رعایت نکات بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی گفت: ۷۰ درصد بیمارانی که با ظن ابتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شده بودند در وضعیت عمومی خوبی قرار داشته و آماده ترخیص هستند.
هادی حق شناس در نشست با نمایندگان پویش‌های مردمی و سمن‌های فعال در حوزه مقابله با کرونای گنبدکاووس اظهار داشت: در حال حاضر کمتر از ۲۶۰ بیمار با مشکلات حاد تنفسی در ۱۶ واحد درمانی استان بستری هستند که از این تعداد ۶۰ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار دارند.
به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان، هم اینک کمتر از ۱۰۰ بیمار بستری در بیمارستان‌های استان به طور قطعی به کرونا مبتلا هستند.
استاندار گلستان افزود: در ابتدای شیوع این بیماری مشکل کمبود اقلام بهداشتی در استان مشهود بود اما با همراهی صاحبان صنایع و راه اندازی خط تولید ماسک، روزانه ۳۰۰ هزار ماسک در گلستان توسط ۲ کارخانه تولید شده و نیاز استان به طور کامل تامین شد.
وی با قدردانی از کمک خیران برای رفع کمبودهای بهداشتی و درمانی استان گفت: در اوج نیاز گلستان به دستگاه ونتیلاتور (تنفس مصنوعی)، اتاق بازرگانی و خیران استان ۱۵۰ میلیارد ریال برای تهیه ۵۵ دستگاه کمک کردند که باید از همراهی آنان برای حل این مشکل قدردانی کرد.
فرماندار گنبدکاووس نیز در این نشست از همکاری سمن‌ها و پویش‌های مردمی پس از شیوع کرونا قدردانی کرد و گفت: این سازمان‌های مردم نهاد از زمان شیوع این بیماری تاکنون در کنار دستگاه‌های دولتی تلاش زیادی برای کمک به پیشگیری و مقابله با شیوع کرونا و کمک به نیازمندان انجام می دهند.
نمایندگان سمن‌های مختلف گنبدکاووس در این جلسه، توزیع بسته‌های مختلف بهداشتی و سلامت و راه اندازی پویش بخشش اجاره بها با جلب موافقت ۱۷۰ مالک برای بخش اجاره یک تا سه ماهه ۳۷۲ واحد تجاری و مسکونی و ایجاد کارگاه‌های تولید ماسک را از جمله فعالیت‌های خود برشمردند و پیشنهاد نامگذاری یک خیابان در شهرهای استان به نام شهدای مدافع سلامت را مطرح کردند.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 422
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 2624

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 87
بازدید دیروز: 445
بازدید ماه:2927
بازدید سال:17726
بازدید کل:1180049