عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » فرماندارویژه: بر لزوم همکاری همه ادارات با شبکه بهداشت و درمان برای انجام فعالیت‌های اطلاع رسانی و پیشگیرانه تاکید کرد

معاون استاندار و فرماندارویژه گنبدکاووس

فرماندارویژه: بر لزوم همکاری همه ادارات با شبکه بهداشت و درمان برای انجام فعالیت‌های اطلاع رسانی و پیشگیرانه تاکید کرد

فرماندارویژه: بر لزوم همکاری همه ادارات با شبکه بهداشت و درمان برای انجام فعالیت‌های اطلاع رسانی و پیشگیرانه تاکید کرد


مهندس عبدالقدیر کریمی  معاون استاندارو فرماندار ویژه گنبدکاووس درجلسه فوق العاده شورای سلامت و امنیت غذایی گنبدکاووس بر لزوم همکاری همه ادارات و نهادهای این شهرستان با شبکه بهداشت و درمان برای انجام فعالیت‌های اطلاع رسانی و پیشگیرانه تاکید کرد و اظهار داشت که با اطلاع رسانی و آموزش گسترده به آحاد مختلف مردم و رعایت اصول بهداشتی می‌توان از بروز این بیماری پیشگیری کرد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس با بیان اینکه مجموعه اقدامات لازم برای پیشگیری از شیوع بیماری آنفلوانزای انسانی از سوی مراکز بهداشتی و درمانی از جمله اطلاع‌رسانی گسترده و راه‌اندازی دو مرکز دیده‌وری دراین شهرستان انجام شده است،گفت: با انجام این اقدامات، تاکنون مشکل خاصی در خصوص این بیماری در شهرستان مشاهده نشده است.
دکتر فرهاد بدیعی با موضوع اقدامات پیشگیرانه از شیوع بیماری آنفلوانزا اظهار داشت:  با فرارسیدن فصل سرما (پاییز و زمستان) بیماری ویروسی آنفلوانزای انسانی تیپ A با نام "H۱N۱ " دربرخی نقاط کشور و استان گلستان شیوع پیدا کرده که با رعایت برخی توصیه‌های بهداشتی می‌توان از ابتلای آن پیشگیری کرد.
وی با بیان اینکه این بیماری، بیشتر گروه‌های پرخطر مانند زنان باردار، سالمندان، کودکان، بیماران قلبی، ریوی و کلیوی را تهدید می‌کند، اضافه کرد: مراکز تجمعی مانند مدارس، دانشگاه‌ها، مراکز نگهداری سالمندان و بیمارستان‌ها هم در معرض شیوع بیماری آنفلوانزای نوع انسانی هستند.
دکتر بدیعی تصریح کرد: شستشوی مرتب دست‌ها با صابون مایع، استفاده از ماسک دهان و بینی، پوشاندن دهان و بینی با دستمال کاغذی هنگام عطسه کردن، واکسیناسیون، پرهیز از درآغوش گرفتن دیگران و روبوسی کردن با آنها و مراجعه به پرشک درصورت مشاهده علایم اولیه مانند تب و سردرد، گلو درد و سرفه شدید و استراحت ۳ تا ۵ روز درصورت ابتلا به بیماری از مهمترین راه‌های پیشگیری از بیماری آنفلوانزای انسانی می‌باشد.
وی همچنین گفت که جلسات هماهنگی با برخی ادارات و نهادهای گنبدکاووس ازجمله شهرداری، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، محیط زیست، اتاق اصناف، دامپزشکی و مراکز بهداشتی و درمانی برگزار و آموزش‌های لازم به آنها و پرسنل‌شان برای پیشگیری از شیوع بیماری آنفلوانزای انسانی داده شده است.
مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس با بیان اینکه دو پایگاه دیده‌وری مرکز بهداشت گنبدکاووس در ماه‌های مهر و آبان تعداد ۲۰۲ نفر مشکوک یا شبه بیماری را ثبت کردند، گفت: علاوه بر این تاکنون ۶۰ نفر مشکوک به بیماری آنفلوانزا در مراکز درمانی گنبدکاووس که بیشتر از شهرهای همجوار هستند، بستری شدند که آزمایش تننها هشت نفر آنها مثبت بوده و یک نفر هم در این شهرستان به دلیل داشتن بیماری زمینه‌ای و مبتلا بودن به بیماری کلیوی و نیز ابتلا به آنفلوانزا فوت کرده است.
وی اضافه کرد: داروی مورد نیاز مبتلایان به بیماری آنفلوانزای انسانی به مقدار کافی در مراکز درمانی گنبدکاووس تامین شده و نگرانی دراین خصوص نیست فقط شهروندان باید با رعایت برخی اصول ساده بهداشتی از ابتلای به بیماری پیشگیری نمایند.
دکتر بدیعی همچنین با اشاره به ورود پرندگان مهاجر به تالاب‌های بین‌المللی گنبدکاووس و نیز ممنوعیت شکار پرندگان، تصریح کرد که شهروندان حتی‌المقدور از شکار و مصرف گوشت این پرندگان خودداری نمایند زیرا درصورت شیوع بیماری آنفلوانزای پرندگان و اختلاط آن با آنفلوانزای انسانی، برای انسان خطرناک خواهد بود

فرماندارویژه: بر لزوم همکاری همه ادارات با شبکه بهداشت و درمان برای انجام فعالیت‌های اطلاع رسانی و پیشگیرانه تاکید کرد

 

فرماندارویژه: بر لزوم همکاری همه ادارات با شبکه بهداشت و درمان برای انجام فعالیت‌های اطلاع رسانی و پیشگیرانه تاکید کرد

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 314
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 2500

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 125
بازدید دیروز: 351
بازدید ماه:710
بازدید سال:15509
بازدید کل:1177832