عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » 40 درصد شرکتهای تولیدی گلستان زیر 30 درصد ظرفیت واقعی فعالیت می کنند


40 درصد شرکتهای تولیدی گلستان زیر 30 درصد ظرفیت واقعی فعالیت می کنند

40 درصد شرکتهای تولیدی گلستان زیر 30 درصد ظرفیت واقعی فعالیت می کنند

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان با بیان اینکه 40 درصد از مجموع 1200 شرکت و واحد تولیدی استان زیر 30 درصد ظرفیتشان فعالیت می کنند ، رساندن ظرفیت تولید این شرکت ها به ظرفیت واقعیشان را از برنامه های سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اعلام کرد.
حسين پيش قدم در جلسه شوراي اداري شهرستان گنبدكاووس با بيان اينكه60 درصد شركت هاي توليدي استان هم در وضعيت سر به سر از نظر ظرفيت توليد در حال فعاليت مي باشند ، خاطرنشان كرد: استفاده از ظرفيت بخش خصوصي در دستور كار دولت قرار دارد.
وي افزود: با ارائه تسهيلات و نيز رفع موانع اداري و مالي توليد مي توان ظرفيت توليد اين واحدها را به ظرفيت واقعي آنها ارتقا داد و با برنامه ريزي به عمل آمده، در آينده نزديك مباحث مالي، تسهيلات و استمهال مسائل مالي آنها را دنبال خواهيم كرد.
رئيس سازمان مديريت برنامه ريزي استان گلستان خاطرنشان كرد: براي راه اندازي و حساب درگردش اين شركت ها برنامه هاي مدوني وجود دارد تا بتوانيم از ظرفيت بخش خصوصي در جهت توليد و كار آفريني كه اصل اساسي اقتصاد مقاومتي است ، استفاده بكنيم.
پيش قدم واگذاري پروژه هاي در دست اجرا به بخش خصوصي و عمومي را از ديگر برنامه هاي سازمان مديريت و برنامه ريزي اعلام كردو افزود: با توجه به نياز به منابع مالي بسيار زياد براي اتمام اين پروژه ها در سطح كشور، ( چهار تا پنج هزار ميليارد تومان ) واگذاري طرح هاي و پروژه هاي دولت به بخش خصوصي دنبال مي شود.
وي از تعريف 64 پروژه ملي و استاني براي واگذاري به بخش خصوصي در استان خبر داد و گفت: از اين تعداد، 34 پروژه در زمره پروژه هاي ملي و مابقي استاني است.
وي با بيان اينكه شهرستان گنبدكاووس از ظرفيت هاي بالقوه خوبي در زمينه منابع انساني ومالي برخوردار است، از مسئولان اين شهرستان خواست با احصاي پروژه هاي قابل واگذاري به بخش خصوصي نسبت به اين كار اقدام كنند.
وي خاطرنشان كرد: با اقدامات انجام شده در اين زمينه، برخي از مجموعه هاي ورزشي استان در شهرستان ها مختلف در آينده نزديك به بخش خصوصي واگذار مي شود.
رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان گلستان در بخش ديگري از سخنان خود با تشريح بودجه سال جاري استان گفت: در صورت تصويب اعتباراتي كه ارائه شده، اعتبارات استان در بخش هزينه اي 28 درصد و در بخش عمراني 25 درصد نسبت به سال گذشته افزايش مي يابد.
پيش قدم به نامگذاري امسال به نام اقتصاد مقاومتي اقدام و عمل از سوي رهبر معظم انقلاب اشاره كرد و گفت: عدالت اجتماعي ، مردمي كردن اقتصاد، دانش بنياني بودن فعاليت ها اقتصادي، درونگرايي با دنبال كردن مباحث كار آفريني و برونگرايي با صادرات محوري و اصل رقابت پذيري با كشور هاي ديگر از اصول اساسي اقتصاد مقاومتي محسوب مي شود


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 572
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 993

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 825
بازدید دیروز: 483
بازدید ماه:15233
بازدید سال:30032
بازدید کل:1192355