عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » مرکز رشد واحدهای فناور شرق استان گلستان در شهرستان گنبدکاووس افتتاح شد

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبد کاووس

مرکز رشد واحدهای فناور شرق استان گلستان در شهرستان گنبدکاووس افتتاح شد

مرکز رشد واحدهای فناور شرق استان گلستان در شهرستان گنبدکاووس افتتاح شد

در هشتمین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، مرکز رشد واحدهای فناور شرق استان گلستان در شهرستان گنبدکاووس افتتاح شد
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس در آیین افتتاح این مرکز با اشاره به وجود افراد نخبه و برتر در این شهرستان که حائز رتبه های برتر در کنکور می شوند، از مسئولان پارک علم و فناوری استان خواست توجه ویژه به این شهرستان داشته باشند.
مهندس محمد حمیدی با ابراز خرسندی از راه اندازی مرکز رشد واحدهای فناور در این شهرستان و تقدیر از همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر برای در اختیار قراردادن ساختمان مناسب برای استقرار این مرکز، ابراز امیدواری کرد: این مرکز راهنمای خوبی برای نخبگان منطقه باشد و کمک موثری به تبدیل ایده های آنان به محصول نهایی بکند.
رئیس پارک علم و فناوری استان گلستان گفت: مرکز رشد واحدهای فناور شرق استان گلستان، اولین واحد از هفت واحد اقماری در نظر گرفته شده برای مناطق مختلف استان گلستان است که امروز فعالیت خود را آغاز می کند.
موسی حسام افزود: با وجود زمان کم دو سه ساله که از راه اندازی پارک علم فناوری گلستان می گذرد، اقدامات خوب و موفقی انجام شده و تعداد شرکت های ثبت شده در پارک علم و فناوری از 70 شرکت گذشته که از این تعداد 34 شرکت، دانش بنیان بوده و ند شرکت نیز از شرکت های برتر کشور هستند.
وی اقتصاد مقاومتی را از برنامه های اصلی کشور اعلام کرد و گفت: یکی از مهمترین مولفه های اقتصاد مقاومتی دانش بنیان بودن آن است و فعالیت های پارک های علم و فناوری و مراکز رشد، در این زمینه می تواند بسیار تاثیرگذار باشد.
رئیس پارک علم و فناوری استان گلستان با بیان اینکه تبدیل ایده فنی نخبگان به دانش و محصول نهایی نیازمند حدود 50 نوع حمایت و خدمات است، خاطرنشان کرد: تنها حمایت مالی و تسهیلات در این زمینه کارگشا نیست.
وی یادآور شد: پارک های علم وفناوری و مراکز رشد همه این حمایت ها را ارائه می کنند و دست نخبگان و صاحبان ایده های برتر را می گیرد تا بتوانند ایده خود را تبدیل به دانش فنی کرده و محصول نهایی را روانه بازار کنند.
دکتر حسام با تقدیر از فرمانداری، شهرداری و شورای شهر گنبدکاووس برای همکاری در راه اندازی مرکز رشد واحدهای فناور شرق استان گلستان گفت: تقویت شرکت های دانش بنیان از اولویت های فعالیت ما محسوب می شود که کاری زمانبر است و ثمردهی و شکوفایی آن احتیاج به زمان دارد.
در این مراسم مسئول مرکز رشد واحدهای فناور شرق استان گلستان نیز در سخنانی با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان، محور اقتصاد مقاومتی محسوب می شوند، ابراز امیدواری کرد که در سایه فعالیت پارک های علم و فناوری ومراکز رشد شاهد استفاده از توان نخبگان خود و صدور محصولات دانش بنیان بوده و برای اداره کشور نیازمند فروش نفت نباشیم.
مهدی عمرانی با بیان اینکه دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی با مشکل اشتغال مواجه هستند گفت: در شش سال آینده سالانه یک میلیون و 500 هزار نفر فارغ التحصیل دانشگاهی داریم که به معنای لزوم ایجاد شغل برای 9 میلیون دانش آموخته دانشگاه ها است.
وی افزود: پارک های علم و فناوری و مراکز رشد و بهترین راه ایجاد اشتغال برای دانش آموختگان است که نخبگان دارای ایده و کارآفرینان را حمایت می کند.
مسئول مرکز رشد واحدهای فناور شرق استان گلستان با تشریح اهداف مراکز رشد گفت: پارک های علم و فناوری و مراکز رشد از طریق ایجاد همکاری بین مراکز تحقیقاتی و بازار کسب و کار می تواند حلقه مفقوده در این زمینه را پر کند.

مرکز رشد واحدهای فناور شرق استان گلستان در شهرستان گنبدکاووس افتتاح شد


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 1270
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 894

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 110
بازدید دیروز: 227
بازدید ماه:110
بازدید سال:14909
بازدید کل:1177232