عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » جوانان شهرستان گنبدکاووس می‎توانند در تصمیم‎سازی با مسوولان مشارکت داشته باشند


جوانان شهرستان گنبدکاووس می‎توانند در تصمیم‎سازی با مسوولان مشارکت داشته باشند

جوانان شهرستان گنبدکاووس می‎توانند در تصمیم‎سازی با مسوولان مشارکت داشته باشند

معاون عمرانی و برنامه‎ریزی فرماندار گنبدکاووس در جلسه هم اندیشی جوانان با شهردار گنبدکاووس که با حضور روسای ادارات در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد با اشاره به فرارسیدن دهه مبارک فجر اظهار داشت: روز21 بهمن ماه مراسم متمرکز افتتاح و کلنگ‎زنی پروژه‌های شاخص شهرستان گنبدکاووس با حضور استاندار گلستان برگزار می‎شود .
احمد دستمرد با اشاره به اینکه جوانان می‎توانند در تصمیم‎سازی با مسوولان مشارکت داشته باشند افزود: باید به این نکته توجه کرد که تصمیم‎سازی موضوعی مجزای از تصمیم‎گیری است و جوانان باید در حوزه تصمیم‎سازی راه را برای تصمیم‎گیرندگان هموار و روشن کنند.
وی تصریح کرد: جوانان باید این نکته را در نظر بگیرند که برخی مطالبات آنها را نمی‎توان به سرعت و با شتاب و یک شبه محقق کرد زیرا برای تغییر بسیاری از موارد نیاز به تغییرات ساختاری و فرهنگ‎سازی وجود دارد وی با بیان اینکه انتقاد حق همیشگی جوانان است، خاطرنشان کرد: هیچ گاه نباید ازترس نابه‌جا بودن انتقاد از بیان آن صرف نظر کرد بلکه باید در نهایت ادب و احترام و با تعهد و مسئولیت پذیری صریح بی‎پیرایه نقد برآمده از دلسوزی را بیان کرد.
شهردار گنبدکاووس در این نشست در پاسخ به نظرات جوانان حاضر در هم اندیشی گفت: شهرداری یک مدل کوچک از دولت در شهر است، عبدالمجید قزلجه پیش‎بینی بودجه سال 1393 یا همان میزان درآمد پیش‎بینی شده شهرداری را 32 میلیارد دانست و گفت: در سال 1393 نیز با همکاری مردم و توسعه متوازن شهر که منجر به خدمات بیشتر و گسترده در سطح شهر نیز شد درآمدهای شهرداری به 43 میلیارد تومان افزایش پیدا کرد و در سال 1394 نیز پیش‎بینی ما 45 میلیارد تومان بوده که به صورت اسمی تا این لحظه محقق شده است.
شهردار گنبدکاووس با اشاره به هدف شهرداری و شورای شهر برای ارتقای سرانه فضای سبز در شهر تصریح کرد: در افق 12 ساله شهر گنبدکاووس سرانه فضای سبز 12 درصد در نظر گرفته شده است که باید به سرعت به سمت آن حرکت کنیم.
قزلجه با بیان اینکه این سرانه در ابتدای حضور شورای شهر و شهردار اخیر حدود شش و دو دهم درصد بوده است تاکید کرد: در دوساله اخیربا کمک همشهریان در تحقق درآمدهای شهرداری توانسته‎ایم فضای سبز را در گنبدکاووس به بیش از هشت درصد ارتقا دهیم که این امر با احداث و ساماندهی پروژه‎هایی همچون پارک شهدای گمنام و بوستان ولایت و پارک‎های محله‎ای متعدد رخ داده است.
وی از احداث پارک محله‎ای در سال جاری توسط شهرداری گنبدکاووس خبر داد و افزود: با لکه‎گذاری‎های جدید کارشناسان شهرداری در سطح تمام شهر 10 طرح جدید برای فضای سبز شهرستان و ارتقای سرانه به سطح مطلوب را تدوین کرده‎ایم که امیدواریم در سال آینده اجرایی شده و به بهره‎برداری برسند.
شهردار گنبدکاووس احداث فضای ورزشی در کنار پارک‎های محله‎ای را یکی از راهبردهای شهرداری برای افزایش نشاط و پویایی جوانان عنوان کرد و گفت: درحال حاضر دو فضای ورزشی برای جوانان در حاشیه پارک شهدای گمنام و بوستان ولایت در شهرک فرهنگیان در اختیار مردم قرار گرفته است.
مشاور جوان فرماندار ویژه گنبدکاووس در این نشست اظهار داشت: با پیگیری فرماندار ویژه و حوز مشاور جوان و پارک علم وفناوری پس از یک سال و نیم تلاش با واگذاری ساختمان توسط شهرداری زمینه راه اندازی مرکز رشد در شهرستان گنبدکاووس فراهم شده است اعظم پاکدل گفت: در گروه شورای مشورتی نیز به صورت پیوسته نظرات، ایده‌ها و پیشنهادات جوانان نخبه و فعال شهرستان گنبدکاووس مورد بررسی قرار گرفته و با توجه به فراوانی و اهمیت موضوع احصا شده و به مسئولین منتقل می‌شود.
در این جلسه رئیس اداره فنی و حرفه‎ای و رئیس صندوق کارآفرینی گنبدکاووس، کتابخان های عمومی و رئیس رضوان امداد نیز حضور داشتند و جوانان عضو شورای مشورتی شهرستان گنبدکاووس پیشنهادات و انتقادات خود را در حوزه مسائل شهری به مسئولان ارائه کردند

بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 1022
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 886

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  فروردین 1403  »    >
شیدسچپج
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 82
بازدید دیروز: 10
بازدید ماه:888
بازدید سال:888
بازدید کل:1163211