عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » استاندار گلستان: جامعه پزشکی در تولید علم،دچار رکود است


استاندار گلستان: جامعه پزشکی در تولید علم،دچار رکود است

استاندار گلستان: جامعه پزشکی در تولید علم،دچار رکود است

استاندار گلستان، درمان و تولید علم را دو نقش مهم جامعه پزشکی دانست و اظهار داشت: امروز این جامعه با وجود موفقیت های زیاد درحوزه درمانی اما در نقش تولید علم دچار رکود است
حسن صادقلو پنجشنبه شب درمراسم بزرگداشت و تجلیل از مقام پرشک و درجمع پزشکان شهرستان های گنبدکاووس، آزادشهر و رامیان، گفت: جامعه پزشکی ظرفیت بسیار بزرگی درنقش سازی علمی دارد که بایستی به آن توجه و آن را احیا نمایند.
وی افزود: علم امروز جامعه پزشکی مرهون تولید علم و شناسایی امراض مختلف ازسوی طبیبان بزرگ ایرانی - اسلامی بالاخص ابوعلی سینا و زکریای رازی است و تنها از پرشکان گذشته این مرز و بوم تعداد دو هزار و 350 اثر (کتاب) علمی باقی مانده است.
صادقلو اضافه کرد: جامعه پزشکی بایستی به تاریخ گذشته خویش افتخار کند و با بازگشت به هویت تاریخی، نقش متعالی خود را در تولید علم افزایش دهد.
وی تصریح کرد: جامعه پزشکی نباید فقط به مقوله درمان افتخار نماید زیرا پزشکی تنها به طبابت نیست بلکه باید به سمت تولید علم که اکنون کم رنگ است، گام بردارد.
استاندار گلستان، سرمایه اجتماعی بودن را از دیگر نقش های مهم جامعه پزشکی دانست و گفت: امروز افکار عمومی از این جامعه فرهیخته، حرف شنوی دارند، بنابراین پزشکان بایستی این اعتماد عمومی را با تولید علم حفظ نمایند.
صادقلو با تاکید برضرورت تجلیل از زحمات جامعه پزشکی ازسوی افراد جامعه، افزود: درجامعه برخی حرفه ها و افراد مثل پزشکان، معلمان، پدر و مادر وجود دارد که نمی توانیم به صورت واقعی شکرگزار زحمات آنان باشیم.
وی اضافه کرد: پزشکان ایران اسلامی ما در انجام نقش درمانی خویش را بویژه در دوران هشت سال دفاع مقدس به خوبی ایفا کردند و امروز لازم است جامعه پزشکی درخصوص نقش آفرینی خویش به دیگر افراد جامعه اطلاع رسانی نماید.
صادقلو با تاکید برضرورت هدایت جامعه به سمت قدردانی از زحمات جامعه پزشکی تصریح کرد: برخی افراد جامعه، ارزش کار پزشکی را عددی محاسبه می کنند که به هیچ عنوان مورد قبول نیست.
دراین مراسم که در گنبدکاووس برگزار شد، نماینده ولی فقیه در استان گلستان، فرماندار ویژه و برخی مسئولان گنبدکاووس و جمع زیادی از پزشکان سه شهر گنبدکاووس، آزادشهر و رامیان و نیز اعضای خانواده آنان حضور داشتند

بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 616
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 882

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 285
بازدید دیروز: 508
بازدید ماه:8624
بازدید سال:23423
بازدید کل:1185746