عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » ظرفیت اقوام بهترین فرصت برای جذب گردشگر به گنبد کاووس است


ظرفیت اقوام بهترین فرصت برای جذب گردشگر به گنبد کاووس است

ظرفیت اقوام بهترین فرصت برای جذب گردشگر به گنبد کاووس است

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار ویژه گنبدکاووس، ظرفیت اقوام مختلف ساکن در این شهرستان را بهترین فرصت برای جذب گردشگران و مسافران نوروزی به گنبدکاووس دانست
احمد دستمرد درنخستین جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر این شهرستان اظهار داشت: فرهنگ، آداب و رسوم و صنایع دستی اقوام مختلف ساکن در گنبدکاووس که زندگی مسالمت آمیز همراه با وحدت و همبستگی دارند، می تواند درجذب بیشتر مسافران و گردشگران داخلی و خارجی موثر باشد.
وی گفت: اعضای ستاد هماهنگی خدمات سفر و کمیته های زیرمجموعه آن باید شرایط را برای برگزاری نمایشگاه ها، جشنواره ها و آیین های اقوام در نوروز و در محوطه بلندترین برج آجری جهان فراهم نمایند.
دستمرد، نظافت و پاکیزگی تفرجگاه ها، بوستان ها، مکان های اقامتی و پذیرایی، خیابان ها و معابر درون شهری و برون شهری، سرویس های بهداشتی، نمازخانه ها و مساجد را از دیگر اقدامات مورد نیاز برای استقبال از مسافران نوروز 95 برشمرد و اضافه کرد: انجام مجموعه این اقدامات، خاطره ای خوش برای مسافران و گردشگران ایجاد می کند.
وی، برج قابوس به عنوان بلندترین برج آجری جهان، آستان مقدس امامزاده یحیی بن زید(ع)، سه تالاب بین المللی، گمرگ و بازارچه مرزی، دریاچه مصنوعی، میدان سوارکاری، شهر باستانی جرجان و دشت های زیبای مناطق شمالی گنبدکاووس را از مهمترین آثار و مکان های تاریخی، تفریحی و گردشگری این شهرستان برشمرد و تصریح کرد:
معرفی صحیح این آثار نیز در جذب گردشگران و مسافران بسیار موثر است.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گنبدکاووس نیز دراین جلسه از تشکیل 13کمیته زیرمجموعه ستاد هماهنگی خدمات سفر این شهرستان خبر داد و برلزوم هماهنگی و همکاری روسای کمیته ها با ستاد برای ارائه خدمات بهتر به مسافران و گردشگران نوروز 95 تاکید کرد.
رضا پورمهدی، کمیته اسکان و رفاه، برنامه ریزی و آمار، بهداشت و سلامت و محیط زیست، خدمات امداد و نجات، حمل و نقل، هماهنگی امور شهرداری ها و دهیاری ها، اطلاع رسانی و تبلیغات، نظارت و تنظیم بازار، خدمات انتظامی و امنیتی و ترافیک، ارزیابی عملکرد و سیدگی به شکایات و روستایی و مرزی را از کمیته های پیش بینی شده ستاد هماهنگی سفر در نوروز 95 برشمرد.
وی گفت: برای ارائه خدمات بهتر به مسافران نوروزی، روسای کمیته های 13گانه بایستی با برگزاری جلسات داخلی، برنامه های پیشنهادی خود را نیز ظرف یک ماه آینده به دبیرخانه ستاد اعلام نمایند.
پورمهدی، ارائه اقلام تبلیغاتی به صورت متمرکز از طریق پایگاه های راهنمای مسافران، برگزاری تور گردشگری توسط شهرداری، برگزاری جشن های آیینی (نوروز بازار) ویژه اقوام درمحوطه برج قابوس، استقبال از مسافران نوروزی، پهن کردن سفره هفت سین در دو میدان ورودی و پارک قابوس و نیز چاپ نقشه راهنمای گردشگری را از مهمترین برنامه های پیشنهادی برای نوروز 95 در این شهرستان اعلام کرد.

ظرفیت اقوام بهترین فرصت برای جذب گردشگر به گنبد کاووس است

 

ظرفیت اقوام بهترین فرصت برای جذب گردشگر به گنبد کاووس است

 

ظرفیت اقوام بهترین فرصت برای جذب گردشگر به گنبد کاووس است

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 675
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 871

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  فروردین 1403  »    >
شیدسچپج
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 25
بازدید دیروز: 10
بازدید ماه:831
بازدید سال:831
بازدید کل:1163154