عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » جبران عقب ماندگی آموزشی گنبد کاووس نیاز عزم مسئولان است

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبد کاووس

جبران عقب ماندگی آموزشی گنبد کاووس نیاز عزم مسئولان است

جبران عقب ماندگی آموزشی گنبد کاووس نیاز عزم مسئولان است

معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس با اشاره به برخی کمبود فضاها و تجهیزات آموزشی بویژه درمناطق مرزی و محروم این شهرستان، برلزوم توجه ویژه مسئولان درسطح ملی به رفع این کمبودها تاکید کرد
مهندس حمیدی درجلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان اظهار داشت: برخی کمبودهای آموزشی و تجهیزات مدارس بویژه درمناطق روستایی و مرزی، سبب ترک تحصیل یا افت تحصیلی دانش آموزان شده است.
وی برلزوم بررسی و آسیب شناسی مسائل و مشکلات مدارس دولتی و غیر دولتی بویژه در مساله ترک تحصیل و افت تحصیلی تاکید کرد و گفت: احصای این کمبودها و انعکاس آن به مقامات استانی و کشوری برای انجام اقدامات لازم دراین خصوص ضروری است.
مهندس حمیدی اضافه کرد: نگاه دولت تدبیر و امید، توجه به مناطق محروم و دور افتاده است و به یقین درصورت اطلاع از مشکلات و کمبودها، توجه ویژه به این مناطق خواهند داشت.
وی از دهیاران و شوراهای اسلامی مناطق روستایی گنبدکاووس نیز خواست با همکاری و مساعدت مردم روستا نسبت به رفع کمبودهای مدارس و مستندسازی اراضی با کاربری آموزشی در روستاها برای جلوگیری از سوء استفاده برخی افراد برای ساخت و ساز دراین نوع اراضی اقدام نمایند.
فرماندار ویژه گنبدکاووس، توجه به مسائل آموزشی، پرورشی، بهداشتی و تغذیه ای نسل جوان را امری جدی دانست و خاطرنشان کرد: خانواده ها نیز باید آموزش و پرورش را در رفع مسائل و مشکلات مدارس یاری نمایند.
مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس نیز دراین جلسه ضمن قدردانی از تلاش های اعضای شورای آموزش و پرورش این شهرستان، گفت: فعالیت های این شورا در سال های اخیر سبب شده رتبه اول استان را کسب نماید.
علی رضا حسین زاده افزود: علاوه بر موفقیت شورای آموزش و پرورش گنبدکاووس، درحوزه مسائل آموزشی و پرورشی نیز این شهرستان رتبه نخست استان را دارد.
وی، ترک تحصیل و افت تحصیلی را از مشکلات آموزش و پرورش دانست و گفت: چند سالی است که این مشکلات بویژه در مقطع متوسطه دوم در سطح استان گلستان این شهرستان ایجاد شده است که برنامه ریزی و تلاش های لازم برای رفع آن درحال انجام است.
به گفته وی، درحال حاضر از مجموع 42 مدرسه مقطع متوسطه دوم دولتی و غیر دولتی گنبدکاووس تنها 16 مدرسه بر اساس شاخص معدل از مدارس پیشرو و 26 مدرسه لازم التوجه هستند.
حسین زاده هم چنین برلزوم همکاری بیشتر شهرداری ها و دهیاران برای جلوگیری از ساخت و ساز در اراضی با کاربری آموزشی در این شهرستان تاکید کرد و گفت: اراضی که برای فضای آموزشی پیش بینی شده است، نباید ساخت و سازی در آن انجام شود.
دراین جلسه هم چنین مقرر شد، درصورت امکان و موافقت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، موزه هنر توسط آموزش و پرورش گنبدکاووس برای حفظ آثار هنری ازجمله عکس های قدیمی مدارس دراین شهرستان راه اندازی شود.

جبران عقب ماندگی آموزشی گنبد کاووس نیاز عزم مسئولان است

 

جبران عقب ماندگی آموزشی گنبد کاووس نیاز عزم مسئولان است

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 834
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 838

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 266
بازدید دیروز: 1213
بازدید ماه:2064
بازدید سال:16863
بازدید کل:1179186