عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » مراسم بزرگداشت جانباختگان گلستانی فاجعه منا در گنبد کاووس برگزار شد


مراسم بزرگداشت جانباختگان گلستانی فاجعه منا در گنبد کاووس برگزار شد

مراسم بزرگداشت جانباختگان گلستانی فاجعه منا در گنبد کاووس برگزار شد

مراسم بزرگداشت جانباختگان گلستانی فاجعه منا با حضور حجت الاسلام قاضی عسگر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی و سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت کشور و مسئولان استانی روز سه شنبه در مصلای اهل سنت گنبد کاووس برگزار شد.
این مراسم که در آن حسن صادقلو استاندار گلستان، سید کاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در این استان به همراه مسوولان استانی و شهرستانی و فرمانداران شهرستان های مختلف استان حضور داشتند، با هدف دلجویی از خانواده های گلستانی جانباختگان منا برگزار شد.
شهرستان گنبد کاووس بیشترین تعداد جانباختگان را در فاجعه منا در استان گلستان دارد و از 49 جانباخته این استان، 31 نفر از شهرستان گنبدکاووس هستند که تمامی آنها را ترکمن های اهل سنت تشکیل می دهند.
در این مراسم که با حضور انبوه مردم شهرستان گنبدکاووس، اعم از شیعه و سنی برگزار شد، خانواده های جانباختگان منا نیز حضور داشتند و در بخشی از مراسم حجت الاسلام سیدعلی قاضی عسگر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی به همراه سایر مسوولان با حضور در جمع خانواده های جانباختگان منا و با استماع مشکلات و درخواست های آنان، به بررسی خواسته های آنان پرداخت.
امام جمعه اهل سنت شهرستان گنبدکاووس در این مراسم با تسلیت این فاجعه بزرگ به خانواده های جانباختگان فاجعه منا، آن را محصول بی تدبیری و بی کفایتی رژیم آل سعود در اداره امور حج دانست.
آخوند عبدالباسط نوریزاد خاطر نشان کرد: کنگره عظیم حج نماد بزرگ وحدن و اخوت اسلامی بیم مسلمین جهان است و امسال بی تدبیری ها آل سعود و سوء مدیریت آنان که منجر به وقوع فاجعه منا در روز عید قربان شد، سبب شد که کنگره عظیم حج به عنوان مراسمی ترسناک و خشن در سطحج جهان جلوه داده شود.
وی با بیان اینکه فاجعه منا قلبو مسلیمن جهان را جریحه دار کرد ، افزود: رژیم آل سعود مشغول شدن به اختلافات درونی خود بر سر قدرت و ثروت و نیز جنگ در یمن و کشتار مسلمانان از مسائل حج غافل شدند که این امر جای تامل دارد.
امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس تصریح کرد: جهان اسلام باید فکر اساسی برای اداره حرمین شریفین و نیز اداره امور حج بکند تا مسلمانان در آینده شاهد وقوع حوادث مشابه نباشند.
وی با تقدیر تلاش های تمامی مسوولین به ویژه مسوولان حجو زیرات کشور، از سرپرست حجاج ایرانی خواستار پیگیری مسائل فاجعه منا و احقاق حقوق جانباختگان و خانواده های آنان شد

بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 639
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 721

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 660
بازدید دیروز: 304
بازدید ماه:10242
بازدید سال:25041
بازدید کل:1187364