عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » براي كاهش ضايعات محصولات كشاورزي نظارتهاي بيشتري انجام شود


براي كاهش ضايعات محصولات كشاورزي نظارتهاي بيشتري انجام شود

فرماندار ويژه شهرستان گنبد كاووس در جلسه شوراي كشاورزي اين شهرستان گفت: برداشت محصولات استراتژيك گندم ،جوو كلزا بزرگترين اتفاق سال در شهرستان گنبد است كه بايد تدابير ويژه در اين خصوص انديشيده شود. مهندس حميدي بر لزوم نظارت بر نحوه برداشت محصول با توجه به آغاز فصل برداشت تاكيد كرد.

مهندس حميدي با بيان اينكه امسال با خشكسالي و كاهش محصولات كشاورزي بويژه غلات مواجهيم كنترلها بر شيوه برداشت محصول بويژه گندم تشديد خواهد شد و فرمانداري هم بر اين امر نظارت نامحسوس خواهد داشت.

وي بر اتخاذ تدابير ويژه از سوي جهاد كشاورزي ،پايانه ها،انتظامي براي كاهش ضايعات از كاميونها براي كاميونداران كلاسهاي آموزشي گذاشته شود.
وي همچنين به بخشداران نيز تاكيد كرد كه بابرگزاري همايش براي دهياران در كاهش ضايعات و پيشگيري از آتش سوزي احتمالي و مسائل ترافيكي را به آنها آموزش دهند.
وي به اجرايي كردن راهكارهاي پيش بيني شده از سوي اعضاي شوراي كشاورزي براي برداشت بهتر محصول و خريد محصولات كشاورزي بويژه گندم ،جو و كلزا تاكيد كرد و افزود: اداره استاندارد نيز نظارت مستقيمي بر وزن كشي باسكولها داشته باشد تا تخلفي صورت نگيرد.

مهندس حميدي همچنين برقراري جلسات توجيهي آموزشي براي كاميونداران و دهياران را قبل از زمان برداشت را در جلوگيري از اسراف لازم دانست.
وي همچنين خواستار تدابير ويژه تعاون روستايي ،صنعت و معدن و تجارت و جهاد كشاورزي و اداره غله در خصوص خريد محصولات كشاورزي و ارائه پيشنهادات به مسئولان استاني شد.
مهندس حميدي بكارگيري نيروهاي هلال احمر را در امر آموزشي اطفاء حريق آموزشي و نظارت بر وسايل نقليه و كمباين داران را در زمان برداشت موثر دانست.
فرماندار گنبد كاووس همچنين با اشاره به كشت شالي در اطراف سد يادآور شد: با كساني كه الگوي كشت را رعايت نمي كنند برخورد قانوني خواهد شد تا جلوي كمبود ذخاير آبي گرفته شود.
مدير جهاد كشاورزي شهرستان گنبد كاووس از فعال بودن ۷ مركز خريد غلات در شهرستان خبر داد و گفت: ۷ مركز خصوصي خريد هم آماده خريد محصولات كشاورزان هستند.
مهندس تيموري با ارائه گزارشي از كاهش ۲۰ درصدي ذخاير آب زير زميني شهرستان گنبد كاووس اظهار داشت: بايد با مصرف بهينه آب و شيوه كشت محصولات با نياز آبي كم جلوي كاهش بيشتر منابع آب زير زميني گرفته شود.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : admin
  • بازدید : 993
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 7

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 181
بازدید دیروز: 597
بازدید ماه:2576
بازدید سال:17375
بازدید کل:1179698