عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » فرماندار گنبد بر تقویت جنبه های مردمی عزاداری ایام محرم تاکید کرد

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبد کاووس

فرماندار گنبد بر تقویت جنبه های مردمی عزاداری ایام محرم تاکید کرد

فرماندار گنبد بر تقویت جنبه های مردمی عزاداری ایام محرم تاکید کرد

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبد کاووس با تاکید بر تقویت جنبه های مردمی و فرهنگی عزاداری ایام محرم گفت: در این راستا شناسایی و رفع نقاط ضعف و آسیب های عزاداری محرم در سالهای گذشته موثر است.
مهندس حمیدی در جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی شهرستان که با محوریت آسیب شناسی برنامه های ماه محرم برگزار شد، افزود: با توجه به بافت فرهنگی، اجتماعی و مذهبی شهرستان گنبد کاووس، حفظ و تقویت وحدت بین آحاد جامعه بایستی مد نظر باشد.
معاون استاندار گلستان با اشاره به دعوت از روحانیون سایر مناطق کشور در ایام عزاداری محرم گفت: دعوت از این افراد باید با هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان باشد و افرادی که منبر و تریبون در اختیار می گیرند بایستی نسبت به حساسیت های منطقه توجیه باشند.
فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس ضرورت ساماندهی برخی مسائل در ایام عزاداری محرم از قبیل نصب چادر و نیز پذیرایی در مسیر معابر پرتردد را یادآور شد و بر مدیریت و هدایت آنها در مسیر درست با هدف حفظ شئونات عزاداری ابا عبدالله الحسین تاکید کرد.
مهندس حمیدی در بخش دیگری از سخنان خود با تسلیت جانباختگان منا به بازماندگان آنان گفت: شهرستان گنبدکاووس در این فاجعه 31 نفر از حجاج خود را ازدست داد.
وی گفت: بنا به اعلام مسوولان امور حج و زیارت استان، شهرستان گنبدکاووس در امر ساماندهی امور خانواده های جانباختگان فاجعه منا و برگزاری آیین های تشییع این عزیران از شهرستان های نمونه در سطح استان و کشور بوده که در سایه سعه صدر خانواده های جانباختگان ونیز تلاش و همکاری مسوولان شهرستان محقق شده است.
در این نشست امام جمعه شهرستان گنبدکاووس نیز با تاکید بر حفظ وحدت و یادآوری جان باختن تعداد زیادی از حجاج اهل سنت شهرستان گنبدکاووس در فاجعه منا گفت: بایستی عزاداری جانباختگان منا را به عزداری امام حسین (ع) متصل کنیم.
حجت الاسلام محمد حسین سبحانی با انتقاد از وجود برخی بدعت ها در عزاداری های ایام محرم گفت: عزادرای اباعبدالله الحسین باید به دور از بدعت ها باشد و به ویژه در روز عاشورا از اعمالی که مانع از برگزاری پرشکوه نماز ظهر عاشورا شود، جلوگیری شود.
وی افزود: در ایام عزاداری محرم باید کاری کنیم که مکتب امام حسین (ع) که هدفش امر به معروف بود، تقویت شود.
وی با تشریح اهمیت امر به معروف و نهی از منکر و با استناد به آیات قرآنی گفت: این واجب الهی آنقدر مهم است که در کنار ایمان به خدا آمده است.
در ادامه این نشست مسوولان شهرستان گنبدکاووس نظرات خود را در درخصوص آسیب شناسی عزاداری ایام محرم و راهکارهای رفع این آسیب ها بیان کردند

فرماندار گنبد بر تقویت جنبه های مردمی عزاداری ایام محرم تاکید کرد

 

فرماندار گنبد بر تقویت جنبه های مردمی عزاداری ایام محرم تاکید کرد

 

فرماندار گنبد بر تقویت جنبه های مردمی عزاداری ایام محرم تاکید کرد

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 769
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 657

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 434
بازدید دیروز: 1213
بازدید ماه:2232
بازدید سال:17031
بازدید کل:1179354