عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » جان باختگان منا مظلومانه و تشنه لب به دیدار حق شتافتند

فرمانداری ویژه شهرستان گنبد کاووس

جان باختگان منا مظلومانه و تشنه لب به دیدار حق شتافتند

جان باختگان منا مظلومانه و تشنه لب به دیدار حق شتافتند

استاندار گلستان با تسلیت جان باختگان جمعی از زائران استان در فاجعه منا گفت: قطعا جان باختگان این فاجعه از محبوب ترین سفر کردگان به سوی خداوند هستند، آنان مظلومانه و تشنه لب به دیدار حق شتافتند.
حسن صادقلو روز یکشنبه در آیین تشییع پیکر پاک هشت تن از جان باختگان این فاجعه در گنبدکاووس که در مصلی اهل سنت این شهرستان برگزار شد، اظهارداشت: جان باختگان فاجعه منا در حالی به دیدار حق شتافتند که آل سعود راه را بر آنان بسته و تشنه لب درحالی که ساعت ها در درد و رنج بودند ،دیدار حق را لبیک گفتند.
وی اضافه کرد: جان باختگان منا در حالی که صدای الله اکبر، لا اله الا الله و محمد رسول الله بر لب داشتند با بدنهای آسیب دیده ،جان خود را از دست دادند.
استاندار گلستان این فاجعه را ناشی از سوءمدیریت آل سعود دانست و تصریح کرد: مسلمانان باید سوال کنند که این عزیزان به چه گناهی کشته شدند.
وی همچنین یادآور شد: هوش امت اسلام بسیار بالا است و قطعا این فاجعه را تحلیل خواهد کرد.
صادقلو همچنین با اشاره به پیگیری های نظام جمهوری اسلامی در خصوص این فاجعه افزود: از ساعات اولیه حادثه رهبر معظم انقلاب، رییس جمهور و دیگر کارگزاران نظام با بیشترین حساسیت که تاکنون سابقه نداشته، پیگیری های لازم را انجام داده و می دهند.
وی اضافه کرد: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب دیپلماسی نظام، مسئولان و دولت ایران دیپلماسی ادب، اخوت و برادری بوده است تا در جهان اسلام تفرقه ایجاد نشود.
صادقلو اضافه کرد: در همین خصوص روزی نیست که رییس جمهور و هیات دولت با استان تماس نداشته و پیگیر وضعیت و رسیدگی به خانواده جان باختگان نباشند.
استاندار گلستان در ادامه گفت: علاوه بر وظیفه انسانی و خدمتگزاری خود به نمایندگی از مقام معظم رهبری و دولت برای عرض ادب و تسلیت به محضر خانواده های جان باختگان در این مراسم حاضر هستم.
وی با اشاره به نیمه تمام گذاشته شدن سفر رییس جمهور و نیز سخنان قاطع رهبرمعظم انقلاب اظهارداشت: در نظام جمهوری اسلامی رابطه حاکمان و مردم رابطه پدر و فرزندی است که باید به آن افتخار کنیم.
صادقلو در پایان از مردم استان و شهرستان خواست همواره به خانواده جان باختگان سرکشی کرده و با آنان ابراز همدردی نمایند که این از نشانه های اخوت و برادری است.
مردم شیعه و سنی گنبدکاووس امروز پیکر هشت تن از حاجیان جان باخته در فاجعه منا را در میان اشک و درد تشییع کردند.
در فاجعه منا 49 حاجی گلستانی جان خود را از دست دادند که بیشترین تعداد آنان از دو کاروان اهل سنت شهرستان گنبدکاووس هستند.
امروز مردم شیعه و سنی این شهرستان در خیابان طالقانی گنبد جمع شدند تا همراه با نمایش وحدت و همبستگی خود از حاجیان برگشته از حرم امن الهی استقبال و نیز آنان را به سوی خانه ابدی مشایعت کنند.
در این مراسم که با حضور استاندارگلستان، فرماندار و ائمه جمعه شیعه و سنی گنبد، فرمانداران و ائمه جمعه شهرستان های همجوار آغاز شد هزاران نفر از مردم سوگوار این شهرستان تابوت حاجیان جان باخته در فاجعه منا را بر روی دستان خود حمل می کنند.
در ابتدای این مراسم در سه راهی وطن پرسنل ارتش از پادگان گنبدکاووس آیین تشریفات را انجام دادند و در ادامه خیرمقدم گویی به حاجیان جان باخته از مکه به زبان فارسی و ترکمنی انجام شد.
مردم شیعه و سنی شهرستان گنبدکاووس امروز میزبان حاجیان رحمت الله بهمرام ، بی بی روشن تکه ، گوزل تورانی ، قربان بی بی دهقانپور اینچه برون ، ساراگل شیروانی ، حبیب الله عزیزی ، اراز بی بی محمد الق و یگن بی بی مقدم اینچه برون بودند.
در پایان این آیین اقامه نماز توسط آخوند عبدالکریم جاور امام جمعه اهل سنت گنبد اقامه شد و پیکرهای پاک حاجیان جان باخته در فاجعه منا برای تدفین به آرامستان اهل سنت این شهرستان منتقل شد

جان باختگان منا مظلومانه و تشنه لب به دیدار حق شتافتند

 

جان باختگان منا مظلومانه و تشنه لب به دیدار حق شتافتند

 

جان باختگان منا مظلومانه و تشنه لب به دیدار حق شتافتند

 

جان باختگان منا مظلومانه و تشنه لب به دیدار حق شتافتند

 

جان باختگان منا مظلومانه و تشنه لب به دیدار حق شتافتند

 

جان باختگان منا مظلومانه و تشنه لب به دیدار حق شتافتند

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 866
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 638

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 728
بازدید دیروز: 938
بازدید ماه:11248
بازدید سال:26047
بازدید کل:1188370