عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » مردم گنبد کاووس با دو شهید گمنام دفاع مقدس وداع کردند


مردم گنبد کاووس با دو شهید گمنام دفاع مقدس وداع کردند

مردم شیعه و سنی گنبد کاووس در شب سالگرد شهادت امام جعغر صادق (ع) با دردانه های دست بسته شهدای غواص و خط شکن دفاع مقدس در یک فضای معنوی وداع کردند.
در این آیین معنوی که با حضور اقشار مختلف مردم اعم از شیعه و سنی در مصلی امام جعفر صادق (ع) برگزار شد، بر ادامه راه شهیدان و حمایت از ولایت فقیه تاکید کردند .
مردم خداجوی گنبدکاووس دو تن از شهدای غواص و خط شکن عملیات کربلای چهار را در این آیین معنوی همچون نگینی در آغوش گرفتند و با چشمانی اشکبار آنان را واسطه شفیع خودشان قرار دادند .
مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان گلستان در آین آیین معنوی گفت: یکی از برکات خون شهدا ، اقتدار و سربلندی ایران اسلامی در جهان است .
حجت الاسلام والسملمین نورالله والی نژاد افزود: ملت ایران برخلاف عراق به کشته خودش در جنگ تحمیلی افتخار می کند چرا که شهدای ما برای دفاع از دین مبین اسلام و ارمانهای انقلاب اسلامی جانشان را نثار کردند .
وی گفت: دشمنان ایران اسلامی در طول دوران انقلاب و جنگ تحمیلی به انحای مختلف تلاش کردند تا به انقلاب اسلامی صدمه بزنند ولی با اتحاد و همدلی مردم به رهبری حضرت امام و مقام معظم رهبری نقشه های انان به شکست منجر شد.
مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان همچنین افزود: علاوه بر جنگ تحمیلی، ترور، تحریم و محاصره اقتصادی از جمله ابزارهای دشمنان برای شکست کشاندن انقلاب بوده است.
همچنین در این آیین که با اجرای چند برنامه فرهنگی همراه بود، مداحان اهل بیت به مداحی و نوحه خوانی پرداختند.
در این آیین معنوی ائمه جمعه شیعه و سنی، معاون استاندار و فرماندار ویژه ،مسوولان، خانواده های معظم شهدا، جانبازان نیروهای نظامی و انتظامی ، روحانیون و جمع کثیری از مردم شیعه و سنی حضور داشتند.
این دو شهید گمنام به همراه یازده شهید دیگر هفته قبل وارد استان گلستان شدند و در این مدت نیزدر شهرهای مختلف استان با حضور گسترده مردم تشییع شده بودند.
پیکر پاک این شهدای خط شکن و غواص گمنام از بین دویست و هفتاد شهید عملیات کربلای چهار بوده اند .
چندی پیش پیکرهای مطهر دویست و هفتاد شهید دفاع مقدس از طریق مرز شلمچه به میهن اسلامی انتقال یافت که این شهدا با تلاش کمیته جستجوی مفقودین در عملیات تفحص در جنوب عراق فاو، ابوفلوس، شلمچه، مجنون و زبیدات کشف شدند.
از این تعداد، صدو هفتاد و پنج نفر شهدای غواص بودند که اجساد مطهر آنان با دستان بسته در یک گور دسته جمعی در منطقه ابوفلوس عراق کشف شد.
پیکر پاک این شهدا قرار است هشت صبح فردا پس از تشییع در خیابان امام خمینی (ره) برای تدفین در شهر مرزی اینچه برون به بخش داشلی برون منتقل می شوند


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 1187
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 550

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  فروردین 1403  »    >
شیدسچپج
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 25
بازدید دیروز: 10
بازدید ماه:831
بازدید سال:831
بازدید کل:1163154