عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » علل تعطیلی مرکز ترک اعتیاد tc گنبد کاووس باید بررسی شود

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبد کاووس

علل تعطیلی مرکز ترک اعتیاد tc گنبد کاووس باید بررسی شود

علل تعطیلی مرکز ترک اعتیاد tc گنبد کاووس باید بررسی شود

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبد کاووس گفت: علت تعطیلی مرکز ترک اعتیاد tc یا مرکز ترک اعتیاد اجتماع درمان محور این شهرستان باید بررسی شده و راههای امکان استفاده مجدد ان هموار گردد.
TC یا اجتماع درمان محور، برنامه درمانی است که معتادان پس از سم زدایی به این مراکز مراجعه و با اقامت در این مرکز فرآیند بهبود را ادامه می دهند.
مهندس حمیدی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان افزود: مرکز TC گنبد یکی از مراکز مجهز کشور است که دارای فضای مطلوب و نیروهای اجرایی باسابقه بوده است.
معاون استاندار گلستان ادامه داد: چنان چه این مرکز بار دیگر راه اندازی نشود، فعالیت 30 مرکز ترک اعتیاد (کمپ) گلستان ناقص خواهد بود چون معتادان پس از سم زدایی در کمپ ها، باید برای رفتار درمانی و گفتار درمانی به مراکز Tc مراجعه کنند.
وی با بیان این که ضرورت مراجعه معتادان به این مرکز باید برای خانواده آنان تبیین شود، افزود: کمپ های ترک اعتیاد نیز باید ضرورت این امر را به خانواده معتادان گوشزد کنند.
وی افزود: این مرکز دولتی بوده و از مراجعان وجهی دریافت نمی شود ضمن این که خدمات لازم در این خصوص به صورت کامل ارائه می گردد.
وی از تهیه طرحی با مشارکت ادارات کل بهزیستی، فنی و حرفه ای و کار، تعاون و رفاه اجتماعی خبر داد و گفت: قرار است با مشارکت این سه اداره کل، در مرکز TC گنبد برای معتادان نجات یافته، آموزش های لازم برای اشتغال زایی ارائه گردد.
مهندس حمیدی گفت: با اجرا شدن این طرح، بهبودیافتگان در کنار آموزش های فنی و حرفه ای، دوره درمان خود را نیز تکمیل خواهند کرد.
فرماندار ویژه گنبد از همه دستگاه های دولتی شهرستان خواست مکان های بلااستفاده خود را به شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر معرفی کنند تا از آن ها برای احداث مرکز ترک اعتیاد استفاده شود.
مهندس حمیدی خواستار حمایت از کمپ های ترک اعتیاد شد و گفت: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر تا حد امکان از این مراکز حمایت خواهد کرد.
محمدرضا شهمردای رییس اداره بهزیستی گنبدکاووس نیز در این جلسه در مورد تعطیلی مرکز TC این شهرستان گفت: این مرکز با داشتن همه امکانات و نیز نیروهای باسابقه، به خاطر عدم استقبال معتادان بهبود یافته تعطیل شده است.
وی ادامه داد: بسیاری از معتادان و خانواده های آنان از ضرورت فعالیت این مرکز اطلاعاتی ندارند و لذا پس از سم زدایی احساس می کنند که از دام مواد مخدر نجات یافته اند.
شهمرادی همچنین پایین بودن وضعیت اقتصادی بسیاری از خانواده های معتادان را دلیل دیگر عدم استقبال آن ها از مرکز TC خواند و گفت: این امر موجب می شود فرد معتاد پس از سم زدایی برای امرار معاش خانواده به دنبال کار و درآمد باشد.
وی گفت: در کل کشور سه مرکز ترک اعتیاد TC دولتی وجود دارد که یکی از آن ها در شهرستان گنبد قرار دارد.
شهمردای خواستار معرفی مراکز TC و ضرورت فعالیت آن ها برای معتادان و خانواده های آنان شد.
در مراکز ترک اعتیاد TC ، محیط عاری از مواد مخدر ایجاد شده و بهبودیافتگان شیوه های جدید مقابله با مشکلاتشان را یاد می گیرند و نهایتا در سبک زندگی آن ها تغییرات عمیق صورت می گیرد.
آموزش ها و برنامه های موجود در اجتماع درمان مدار مقدمات اجتماعی شدن مجدد را فراهم می کند که یک برنامه مبتنی بر سلسله مراتب نظم و ساختاریافتگی است.

علل تعطیلی مرکز ترک اعتیاد tc گنبد کاووس باید بررسی شود

 

علل تعطیلی مرکز ترک اعتیاد tc گنبد کاووس باید بررسی شود

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 1577
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 521

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 756
بازدید دیروز: 351
بازدید ماه:1341
بازدید سال:16140
بازدید کل:1178463