عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » فرماندار ویژه : فعالان صنایع دستی باید در حوزه اشتغال و درآمدزایی تلاش بیشتری انجام شود

معاون استاندار و فرماندارویژه

فرماندار ویژه : فعالان صنایع دستی باید در حوزه اشتغال و درآمدزایی تلاش بیشتری انجام شود

فرماندار ویژه : فعالان صنایع دستی باید در حوزه اشتغال و درآمدزایی تلاش بیشتری انجام شود

معاون استاندار و فرماندارویژه گنبدکاووس در کارگروه تخصصی گردشگری و صنایع دستی با حضور اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و مدیران وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و جمعی از فعالان استانی و شهرستانی گفت: در حوزه زیرساخت مشکلاتی در شهرستان وجود دارد و در حوزه اشتغال و درآمدزایی فعالان صنایع دستی باید تلاش بیشتری انجام شود.
مهدی دهرویه از انجمن‌های تخصصی و مردم نهاد خواست در شناسایی ظرفیت‌ها و مشکلات صنایع دستی و گردشگری همراهی بیشتری داشته باشند.
وی افزود: مکان‌های زیادی در گنبدکاووس وجود دارد که بلااستفاده است که می‌توان در فعالیت‌های حوزه صنایع دستی مورد استفاده قرار گیرد و علاوه بر آن نیاز است دفتر گردشگری در محل فرمانداری ایجاد شود.
فرماندار گنبدکاووس گفت: این شهرستان پروژه‌های نیمه تمامی مانند موزه بزرگ دارد که ساخت آن از سال ۹۵ شروع شده و برای تکمیل آن نیاز به ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار است و تا ساماندهی شهر باستانی جرجان که به ۲۰ میلیارد تومان نیاز دارد که باید مورد توجه مسوولان در سطح ملی قرار گیرد.
نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی هم این شهرستان را به دلیل سکونت اقوام و قومیت‌های مختلف یک جهان شهر دانست و گفت: به دلیل وجود قومیت‌های مختلف صنایع دستی متنوعی در این شهرستان تولید می‌شود.
امانقلیچ شادمهر افزود: گنبدکاووس تبلور مردم شناسی و الگوی محبت، صلح و دوستی است و مللی از کشورهای آسیای میانه مانند قزاقستان، ازبکستان، افغانستان، تاتارستان و ترکمنستان در این شهرستان با آرامش در کنار هم زندگی می‌کنند.
وی اظهارداشت: با وجود این حجم از ظرفیت‌های فرهنگی و داشتن آثار باستانی فاخر مانند بزرگترین برج آجری جهان باید همراهی بیشتری در سطح ملی برای ثبت جهانی گنبد به عنوان شهر خلاق شود


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 207
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 3378

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 302
بازدید دیروز: 1213
بازدید ماه:2100
بازدید سال:16899
بازدید کل:1179222