عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » دانشگاه فرهنگیان گلستان به توسعه فضای آموزشی و رفاهی نیاز دارد


دانشگاه فرهنگیان گلستان به توسعه فضای آموزشی و رفاهی نیاز دارد

دانشگاه فرهنگیان گلستان به توسعه فضای آموزشی و رفاهی نیاز دارد

رییس دانشگاه فرهنگیان گلستان با اشاره به نقش و جایگاه این مرکز در تربیت نیروی انسانی نظام تعلیم و تربیت و برخی کمبودهای فضای آموزشی و رفاهی آن، مساعدت نهادهای استان برای رفع نیازهای این دانشگاه را خواستار شد.
موسی کیخا عصر دوشنبه درجلسه شورای آموزش و پرورش گنبدکاووس گفت: هم اکنون دانشگاه فرهنگیان گلستان که در شهرهای گرگان و گنبد فعالیت دارد با کمبود ۲۸ کلاس درس و ساختمان خوابگاهی با ظرفیت ۵۰۰ نفر مواجه است.
وی افزود: در زمان حاضر دانشگاه فرهنگیان گلستان افزون بر ۲ هزار و ۲۰۰ دانشجو از سراسر کشور دارد که در ۲ پردیس ویژه برادران و یک پردیس ویژه خواهران مشغول تحصیل هستند.
کیخا اضافه کرد: ساختمان‌های آموزشی و رفاهی فعلی دانشگاه فرهنگیان گلستان بویژه در گنبدکاووس قدمت بالایی دارند و باید همه کمک کنند تا کمبودهای این مرکز آموزش عالی برطرف و توسعه یابد.
وی بابیان اینکه  اکنون گلستان با کمبود سه هزار معلم مواجه است که این رقم در چهار سال آینده به هشت هزار نفر افزایش خواهد یافت، تصریح کرد: در صورت توسعه فضاهای آموزشی و رفاهی پردیس‌های این مرکز آموزش عالی می‌توان ظرفیت بیشتری از فرزندان استان را برای تحصیل در دانشگاه فرهنگیان از طریق آزمون سراسری جذب کرد.
مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس در این جلسه که برخی معاونان و کارشناسان او  به تشریح فعالیت‌های پیش بینی شده برای اوقات فراغت تابستانی دانش آموزان، ضرورت توجه به رفع مشکل کمبود فضای آموزش و رفاهی دانشگاه فرهنگیان و ضرورت تمدید مهلت استحکام بنای مدارس غیردولتی این شهرستان پرداختند، گفت: برای کمک به رفع کمبود فضای آموزشی و رفاهی واحد دانشگاهی فرهنگیان چند فضای آموزشی و خوابگاهی پیش بینی شده که درصورت تایید مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
کمال الدین نظرنژاد افزود: درسال گذشته ۱۱۶ نفر از دانش آموزان گنبدی موفق به قبولی در دانشگاه فرهنگیان شدند که تلاش داریم با ظرفیت سازی و فراهم کردن فضاهای آموزشی و رفاهی این رقم را در سال جاری به ۲۵۰ نفر افزایش دهیم.
وی اضافه کرد: ساختمان واحد دانشگاهی فرهنگیان گنبدکاووس ۸۰ سال قدمت دارد و از این جهت این شهرستان نیاز به ساخت ساختمان جدید برای این مرکز آموزش عالی که هم اکنون ۶۴۷ دانشجو معلم دارد


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 283
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 3355

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اسفند 1402  »    >
شیدسچپج
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
26272829 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 45
بازدید دیروز: 123
بازدید ماه:9240
بازدید سال:92485
بازدید کل:1162304