عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » تولیدکنندگان لباس اسلامی در گلستان با پرداخت تسهیلات حمایت می‌شوند


تولیدکنندگان لباس اسلامی در گلستان با پرداخت تسهیلات حمایت می‌شوند

تولیدکنندگان لباس اسلامی در گلستان با پرداخت تسهیلات حمایت می‌شوند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به تولیدکنندگان پوشاک و البسه اسلامی با بهره گیری از ظرفیت‌های پوشاک اقوام ساکن استان خبر داد و بدون اشاره به سقف وام‌ها گفت: بازپرداخت این تسهیلات با تنفس یکساله خواهد بود.
محمد رعیت روز چهارشنبه درجلسه شورای فرهنگ عمومی گنبدکاووس افزود: راه‌اندازی پاتوق‌های فرهنگی و فروشگاهی در شهرهای مختلف گلستان برای عرضه محصولات فرهنگی و اسلامی، تقدیر از نخبگان فرهنگی و صدور مجوز راه‌اندازی موسسات فرهنگی، هنری و قرآنی به علاقمندان از دیگر برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان درسال جاری است.
وی، حمایت مالی و معنوی از تشکل‌های مردم نهاد حوزه فرهنگی و فعالان جبهه انقلابی دارای مجوز را از رویکردهای دولت، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل آن در گلستان دانست و اضافه کرد: در همین راستا امسال مبلغ سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال به چند موسسه فرهنگیف هنری و قرآنی شهرستان گنبدکاووس کمک شد.
رعیت ادامه داد: در راستای حمایت و تقدیر از نخبگان فرهنگی، هنری و قرآنی گلستان و به مناسبت دهه کرامت همایش بزرگ استانی دختران نخبه طی چند روز آینده در گرگان برگزار خواهد شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان همچنین با اشاره به جایگاه قانونی شورای فرهنگ عمومی و اعضای آن گفت: این شورا وظیفه تصمیم گیری و نظارت درحوزه مسائل فرهنگ عمومی را برعهده دارد و همه ادارات و نهادها باید در توسعه فرهنگ و تعمیق اندیشه‌های ناب اسلامی نقش آفرینی کنند.
وی افزود: استفاده بیشتر از ظرفیت تشکل‌های مردمی و فعالان جبهه انقلاب برای اجرایی کردن تصمیمات شورای فرهنگ عمومی از رویکردهای دولت و مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
رعیت اضافه کرد: گلستان مفاخر فرهنگی زیادی دارد که می‌توان از اندیشه‌ها و پژوهش‌های آنها در تولید محتوا، توسعه و ترویج فرهنگ عمومی و آموزش و تربیت نسل آینده استفاده کرد.
امام جمعه گنبدکاووس نیز دراین نشست گفت: حیا و عفاف که به‌عنوان سبک زندگی مومنانه برای بانوان مطرح است، ریشه در پوشش دارد و پوشش زنان و دختران ما سلاح علیه تمدن برهنگی غرب است.
حجت الاسلام محمود ترابی افزود: در کنار فرهنگ عفاف و حجاب بانوان، فرهنگ غیرت مردان قرار دارد که هرچه این ۲ فرهنگ کنار و مکمل هم باشند، جامعه و خانواده از آسیب‌ها و شبیخون دشمنان مصون می‌ماند.
وی با گلایه از رعایت نشدن برخی مسائل عفاف و حجاب در اماکن عمومی، مدارس، ادارات و نهادها، مراکر پزشکی و درمانی، مجموعه‌های گردشگری و سفره خانه‌ها اضافه کرد: برای درست کردن و ترویج فرهنگ اسلامی و رعایت حجاب و عفاف باید نظارت‌ها و رعایت‌ها را از خودمان و این مراکزی که به آنها مجوز می‌دهیم، شروع کنیم.
در این جلسه همچنین سیدعلی اصغر موسوی شهردار گنبدکاووس از انجام مطالعات برای اعمال برخی ضوابط معماری اسلامی در ساخت بناهای شهری و مبلمان شهری خبر داد و پرویز ناصری رییس شورای این شهر نیز برضرورت تلاش برای آگاهی بخشی و تبیین اثرات طرح مردمی سازی یارانه‌ها بالاخص از سوی این نهاد مردمی تاکید کرد.
پیشنهاد راه اندازی بازارچه صنایع دستی برای عرضه محصولات تولیدی بانوان هنرمند گنبدکاووس به منظور کمک به اقتصاد خانواده، توجه به مباحث آموزشی عفاف و حجاب در خانواده‌ها، ضرورت تبیین بیشتر مردمی سازی یارانه‌ها توسط رسانه‌ها، پرهیز از موازی کاری ادارات و نهادها در حوزه فرهنگ عمومی، تلاش برای راه‌اندازی شورای عالی قرآن و عترت در گنبدکاووس، تقویت مساجد برای انجام بیشتر فعالیت‌های فرهنگی و تجلیل از دانش‌آموز "عزیزه زبرجد" حافظ کل قرآن از دیگر مباحث مطرح شده در شورای فرهنگ عمومی این شهرستان بود.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 148
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 3326

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 275
بازدید دیروز: 40
بازدید ماه:509
بازدید سال:15308
بازدید کل:1177631