عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار سفر دولت به گلستان در حوزه پسماند اختصاص یافت

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه

۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار سفر دولت به گلستان در حوزه پسماند اختصاص یافت

۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار سفر دولت به گلستان در حوزه پسماند اختصاص یافت

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گلستان از تخصیص ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار از محل مصوبات سفر ۱۳ اسفند پارسال رییس جمهور به این استان برای ایجاد زیرساخت‌های حوزه پسماند خبر داد و گفت: مجموع اعتبارات مصوب سفر برای این مدیریت هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال است.
محسن سمیعی در کارگروه پسماند شهرستان گنبدکاووس افزود: اعتبارات مصوب سفر رییس جمهور به حوزه پسماند گلستان قرار است ظرف سه سال و برای ایجاد زیرساخت‌های این حوزه بویژه‌ تکمیل سایت بازیافت زباله آزادشهر و تصفیه خانه آن و ایجاد لندفیل‌ (خاک چال) در دیگر سایت‌های زباله استان هزینه شود.
وی بابیان اینکه روزانه ۹۰۰ تن زباله خانگی، ۱۵ تن زباله پزشکی و ۱۰۰ تن زباله صنعتی در گلستان تولید می‌شود، اضافه کرد: باوجود فرسوده بودن ناوگان حمل زباله استان بویژه در مناطق روستایی، گلستان با سه سایت بازیافت زباله خانگی و یک بازیافت زباله صنعتی از استان‌های پیشرو در مدیریت پسماند کشور است.
سمیعی ادامه داد: نمایندگان مردم گلستان در مجلس شورای اسلامی و مدیران استانی می‌توانند از طریق معاونت عمرانی وزارت کشور پیگیر نوسازی ماشین آلات حمل زباله بالاخص در مناطق روستایی باشند و مدیریت پسماند استان نیز مساعدت و همراهی لازم را دراین بخش انجام خواهد داد.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گلستان همچنین با بیان اینکه همه دهیاران روستایی استان و شهرداری‌ها موظفند زباله جمع آوری شده را به سایت‌های بازیافت تحویل دهند، از آمادگی این مدیریت برای کمک به خرید ماشین آلات حمل زباله و نیز تحویل زباله مناطق روستایی گنبدکاووس که روزانه حدود ۸۰ تن است، در نوبت شب ازسوی سایت بازیافت آزادشهر خبر داد.
معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه گنبدکاووس نیز در این نشست، جمع آوری و دفن بهداشتی زباله در مناطق شهری و روستایی را به سبب ارتباط مستقیم با سلامت عمومی جامعه از دغدغه‌های اصلی مردم و مسوولان این شهرستان دانست و گفت: برنامه ریزی و مدیریت علمی و صحیح برای جمع آوری، حمل، بازیافت و دفن زباله از ضروریات این حوزه است.  
عبدالحمید گوگلانی افزود: به سبب برخی مسائل و مشکلات حوزه جمع آوری و حمل زباله در مناطق روستایی گنبدکاووس شاهد تخلیه پسماندها و زباله‌ها در حاشیه روستاها، جاده‌ها، رودخانه‌ها و مزارع این شهرستان هستیم که باید این رویه نادرست، اصلاح و ساماندهی شود.
وی اضافه کرد: برای ساماندهی وضعیت پسماند مناطق روستایی گنبدکاووس لازم است بانک اطلاعاتی از تعداد ماشین آلات حمل زباله، نحوه مدیریت پسماند و مسائل و مشکلات این حوزه از سوی بخشداران و دهیاران در سراع وقت به فرمانداری اعلام شود.
گوگلانی گفت: مباحث مربوط به مدیریت پسماند به سبب ارتباط مستقیم با سلامت عمومی جامعه بسیار مهم است و باید به صورت اصولی و دقیق صورت گیرد.
همچنین در این جلسه برخی اعضای کارگروه پسماند گنبدکاووس و برخی دهیاران دعوت شده به جلسه نیز به بیان نقطه نظرات و مشکلات خود پرداختند که ضرورت مدیریت صحیح پسماند با توجه به فرارسیدن فصل گرما، فرسودگی ماشین آلات حمل زباله و ضرورت نوسازی آن، کمبود منابع اعتباری دهیاران و فاصله دور سایت بازیافت آزادشهر از مهمترین مسائل مطرح شده بود.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 124
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 3320

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  فروردین 1403  »    >
شیدسچپج
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 17
بازدید دیروز: 10
بازدید ماه:823
بازدید سال:823
بازدید کل:1163146