عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » بازدید رییس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی از شرکت زنجیره ای مرغ تخم گذار کاسپین طلایی چیکا


بازدید رییس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی از شرکت زنجیره ای مرغ تخم گذار کاسپین طلایی چیکا

بازدید رییس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی از شرکت زنجیره ای مرغ تخم گذار کاسپین طلایی چیکا

محمد جواد عسکری روز جمعه در حاشیه بازدیداز شرکت زنجیره ای مرغ تخم گذار کاسپین طلایی چیکا درگنبدکاووس افزود: خریداری تضمینی محصولات کشاورزی به نفع تولیدکننده، مصرف کننده و آینده کشور خواهد بود و با دنبال کردن این مسیر به تولیدات مطلوب دست پیدا خواهیم کرد.
وی اظهارداشت: نگاه و رویکرد این کمیسیون قیمت و خرید تضمینی محصولات دانه های روغنی کلزا، سویا، آفتابگردان، گلرنگ و پنبه است که پیرو آن اقدامات خوبی در استان گلستان آغاز شده است.
وی بیان کرد: در زمان حاضر کشور نیازمند دانه های روغنی بوده و معادل هزینه های مصرفی کل دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی اعتبار به خارج از کشور داده و بجای آن  روغن دریافت تصفیه و در اختیار مردم قرار می دهیم.
رییس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حمایت و پشتیبانی همه جانبه از محصولات کشاورزی، تولید کننده و  مصرف کننده در کمیته حمایت از بخش کشاورزی تولید به طور خاص مرغ، تخم مرغ، گوشت، پروتئین سفید و قرمز برای تداوم تولیدات از دولت سیزدهم انتظار است.
عسکری خاطرنشان کرد: در تولید محصولات کشاورزی با مشکل خشکسالی، تحریم ها  اتفاقات منطقه جنگ اکراین و روسیه و هم اتفاقات بین المللی رو به رو شدیم ولی به یقین در بخش تولید با جدیت و قاطعیت با تصویب قوانین از تولیدکننده و مصرف کننده حمایت می کنیم.
وی اظهارداشت: در راستای حمایت همه جانبه از بخش تولید نگاه و رویکردمان این بوده که دولت باید تولید محور و مصرف محور حرکت کند و هر ۲ را حمایت، هدایت و نظارت داشته باشد  تا ملت دچار مشکل نشوند.
رییس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی  با اشاره حذف ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی گفت: چاره ای جز انجام آن دولت نداشته زیرا این ارز ترجیحی فسادزا بود و  باید تعیین تکلیف می شد و  تولیدکنندگان هم راغب بوده که ارز تک نرخی شود.
کارخانه زنجیره کامل تولید مرغ‌های تخم‌گذار ، مرغ مادر و تخم‌مرغ را در شرکت کاسپین طلایی چیکا در زمینی به مساحت ۴۰۰ هکتار با سرمایه‌گذاری بالغ بر هشت هزار میلیارد ریال تاسیس شده که با تکمیل آن فرصت اشتغال برای بیش از ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۲ هزار نفر به صورت غیرمستقیم فراهم شده است.
این زنجیره کامل تولیدی شامل ۶۰ هزار مرغ مادر تخم گذار، ۳۰۰ هزار قطعه پولت تخم گذار، سه میلیون قطعه مرغ تخم گذار، ۹۰۰ هزار پرورش پولت تخم‌گذار، صنایع وابسته از قبیل کارخانه خوراک آماده دام، کارخانه جوجه‌کشی، کارخانه بسته بندی، و فراوری تخم‌مرغ را شامل می شود.
این واحد تولیدی قابلیت تولید سالیانه ۷۵۰ هزار تن تخم‌مرغ در سال را دارد که معادل ۲۵ درصد کل تولید تخم‌مرغ کشور است.
گفتنی است در این بازدید دکتر شادمهر و دکترنوروزی نمایندگان مردم گنبدکاووس و علی آباد کتول در مجلس،  دکتر دهنوی معاون استاندار گلستان ، مهندس دهرویه معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس ، معاونین فرمانداری ویژه  و برخی مدیران استانی و شهرستانی گنبدکاووس حضور داشتند


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 361
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 3315

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  فروردین 1403  »    >
شیدسچپج
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 64
بازدید دیروز: 10
بازدید ماه:870
بازدید سال:870
بازدید کل:1163193