عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » فرماندار گنبدکاووس: توسعه فرهنگ کتابخوانی نیاز به کار جهادی دارد

معاون استاندار و فرماندارویژه

فرماندار گنبدکاووس: توسعه فرهنگ کتابخوانی نیاز به کار جهادی دارد

 فرماندار گنبدکاووس: توسعه فرهنگ کتابخوانی نیاز به کار جهادی دارد

فرماندار گنبدکاووس با مهم دانستن مباحث فرهنگی به خصوص در حوزه کتاب و کتابخوانی گفت: توسعه مباحث این حوزه و سایر بخش‌ها در راستای خدمت به مردم نیاز به بسیج همه امکانات و ظرفیت‌های موجود و کار جهادی دارد.
مهدی دهرویه روز پنجشنبه درجلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی گنبدکاووس گفت: ادارات و نهادهای این شهرستان مکان و فضاهای مناسب در اختیار دارند که بلا استفاده است و می توان از این فضاها برای فعالیت‌های فرهنگی و کتاب خوانی استفاده کرد.
وی افزود: تهاجم فرهنگی دشمنان و شبکه‌های فضای مجازی و اینترنت به سبب ناآگاهی خانواده‌ها درحال آسیب زدن به کودکان و نوجوانان ما هستند که باید برای مقابله با این تهدید دشمن، فعالیت‌های فرهنگی مفید از جمله کتاب و کتابخوانی را جایگزین آن کرد.
دهرویه اضافه کرد: درحوزه مسائل فرهنگی بویژه کتاب و کتابخوانی نباید منتظر مکان و زمان خاصی بود بلکه باید در همه مکان‌ها و شرایط، امکان مطالعه را برای آحاد مختلف مردم بالاخص نسل کودک، نوجوان و جوان فراهم کرد.
 "رضا اصالتی"، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز در این جلسه با قدردانی از همراهی و آمادگی برخی ادارت و نهادها مانند شهرداری، کمیته امداد، ورزش و جوانان و دانشگاه پیام نور برای انجام فعالیت‌های کتابخوانی تاکید کرد: باید از ظرفیت این ادارات و سایر نهادها و همچنین مساجد برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و کتابخوانی استفاده کرد.
رییس اداره کتابخانه‌های عمومی گنبدکاووس هم در این جلسه گزارشی از وضعیت پنج کتابخانه‌ عمومی و مشارکتی این شهرستان ارائه داد و گفت: کمبود فضای کتابخانه‌ای از مهمترین مشکلات گنبدکاووس است که باید با همراهی و مشارکت بیشتر ادارات و نهادها و نیکوکاران آنرا رفع کرد.
علیرضا مجاهدی راد افزود: یک قطعه زمین ۲ هزار مترمربعی که شهرداری گنبدکاووس سال گذشته برای ساخت کتابخانه مرکزی در اختیار اداره کتابخانه‌ها گذاشته است که نیاز به همراهی نیکوکاران برای ساخت دارد.
وی اضافه کرد: پارسال اداره کتابخانه‌های گنبدکاووس به سبب شرایط کرونایی، از طریق فضای مجازی ۱۵۴ برنامه اجرا کرد که ۵۰ مورد آن با همکاری سایر ادارات و نهادهای این شهرستان بود.
مجاهدی راد، از شرکت پنج هزار و ۴۴۲ نفر از اقشار مختلف مردم گنبدکاووس در یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی درسال گذشته خبر داد و گفت: از این تعداد که همچون ۲ سال قبل آن بالاترین آمار در بین شهرستان‌های گلستان بود ۵۸ نفر موفق به کسب رتبه شدند.
به گفته وی، امسال مبلغ سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال بودجه از منابع درآمدی و اعتبارات تملک دارایی‌ها برای اداره کتابخانه‌های عمومی گنبدکاووس پیش بینی شده است


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 164
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 3301

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 192
بازدید دیروز: 597
بازدید ماه:2587
بازدید سال:17386
بازدید کل:1179709