عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » روایت همدلی شیعه و سنی ساکن ایران باید به گوش جهانیان برسد


روایت همدلی شیعه و سنی ساکن ایران باید به گوش جهانیان برسد

روایت همدلی شیعه و سنی ساکن ایران باید به گوش جهانیان برسد

رییس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور با یادآوری تاکید رهبر معظم انقلاب برای معرفی وحدت اقوام و مذاهب گوناگون ایران گفت: باید روایت همدلی شیعه و سنی ساکن ایران اسلامی به گوش جهانیان برسد.
حجت‌الاسلام نورعلی دیلم روز دوشنبه در نخستین همایش استانی "تقریب مذاهب از نظر تا عمل" اظهارداشت: وحدت و همدلی میان مسلمانان در سراسر جهان از مبعث پیامبر اسلام(ص) تا قیامت یکی از امور مورد تاکید قرآن کریم و ائمه است.
وی تاکید کرد: وحدت و همدلی موضوعی است که اگر همه مسلمانان به آن اعتقاد قلبی و عملی داشته باشند زمینه سعادت و موفقیت‌شان در سراسر جهان فراهم می‌شود.
رییس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور گفت: وحدت و همدلی میان مسلمانان یکی از موضوعات اساسی در اندیشه دکترین امامین انقلاب از قبل از پیروزی انقلاب شناخته می‌شود که امام راحل پرچمدار آن بود و امروز هم رهبر معظم انقلاب منادی بزرگ وحدت در سراسر جهان است.
حجت‌الاسلام دیلم با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب برای تقویت وحدت و همدلی، افزود: دشمن از تمام امکانات و فضاهای ماهواره‌ای، سایت‌ها و فضای مجازی برای ایجاد تفرقه در بین مسلمانان استفاده می‌کند لذا باید روایت همدلی شیعه و سنی در ایران به گوش جهانیان برسد.
وی اظهارداشت: تاکید دیگر رهبر معظم انقلاب جهاد تبیین است یعنی قبل از اینکه دشمنان با استفاده از رسانه‌های وهابی و صهیونیستی و تکیه بر اختلافات کوچک در بین جامعه اسلامی تفرقه بی‌اندازند، وحدت و همدلی حاکم تبیین و روایت شود.
وی اظهارداشت: در نشست‌های تخصصی و علمی با ارائه مقالات باید دغدغه مسلمانان و تحرکات دشمن و عوامل واگرایی شناسایی شود و عوامل تقویت کننده همبستگی در میان مسلمانان بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
حجت‌الاسلام علیرضا رحیمی نژاد مسوول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه فرهنگیان گلستان هم در این همایش گفت: داشتن ایمان آگاهانه و حقیقی باعث کوشش، شور و شعف برای رسیدن رسالت دینی است.
وی با اشاره به تلاش دشمنان برای تفرقه افکنی در جامعه اسلامی، افزود: مسلمانان با داشتن ایمان حقیقی باید اختلافات را کنار گذشته و با تکیه بر مشترکات برای تقویت وحدت و همدلی در جامعه تلاش کنند.
حجت‌الاسلام رحیمی نژاد گفت: استان گلستان یکی از بهترین نقاط کشور در بحث وحدت و همدلی میان اقوام و مذاهب به عنوان مولفه‌های تمدن نوین اسلامی است.
نوید ثنایی رییس امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان گلستان هم در این همایش گفت: نسل پنجم دانشجویان به عنوان "نسل انسان‌ساز و تمدن ساز" در این دانشگاه تربیت می‌شوند که باید آنان را با برگزاری همایش‌های اینچنینی در مسیر همبستگی مذهبی و حفظ وحدت اسلامی سوق داد.
امیر پورشاهرودی دبیر علمی همایش هم گفت: ۳۴ مقاله از اساتید، محققان و دانشجویان استان‌های گلستان، تهران، کهگیلویه و بویراحمد، قم و سیستان و بلوچستان به این همایش ارسال شد که در نهایت با بررسی هیات داوران ۲۶ مقاله برای ارائه شفاهی و پنج مقاله برای چاپ به صورت پوستر انتخاب شد.
وی ارتقای سواد و توانمندی حرفه‌ای دانشجو معلمان در حوزه تقریب، ایجاد فضای گفت و گوی علمی و ارائه راهکارهای ترویج فرهنگ و تفکر تقریبی را از مهمترین اهداف و اهمیت و ضرورت تقریب بین مذاهب اسلامی، تعلیم و تربیت و چالش‌ها و تهدیدات پیش روی تقریب و راهکارهای علمی و عملی نوسازی حرکات تقریبی را از شاخص ترین محورهای همایش امروز برشمرد.
نخستین همایش استانی دانشگاه فرهنگیان، تقریب مذاهب از نظر تا عمل با حضور اساتید، معاون استاندار و فرماندار ویژه ، دانشجویان و محققان به میزبانی خانه معلم گنبدکاووس برگزار شد


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 156
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 3159

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 428
بازدید دیروز: 1213
بازدید ماه:2226
بازدید سال:17025
بازدید کل:1179348