عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » نظارت بر بازار باید هدفمند اثرگذار ونتیجه بخش باشد

معاون استاندار و فرماندارویژه

نظارت بر بازار باید هدفمند اثرگذار ونتیجه بخش باشد

نظارت بر بازار باید هدفمند اثرگذار ونتیجه بخش باشد

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبد کاووس در هشتمین جلسه قرارگاه امنیت غذایی این شهرستان منظور از امنیت غذایی را تامین و در دسترس بودن کالاها برای همه مردم کشور واستان دانست.
مهدی دهرویه افزود: به دلیل قطب تولید بودن گنبدکاووس باید نگاه یکسانی به مردم استان و کشور در توزیع کالاهای اساسی داشت.
وی یکی از اهداف قرارگاه را رصد قیمت اقلام اساسی و تلاش برای رفع موانع تولید و تسهیل فضای کسب و کار دانست و گفت: باید ضمن برخورد با تخلفات تولیدکنندگان در مراحل اولیه موانع تولید را برای آنها رفع کرد و مشکلات تولید را حل کرد.
وی همچنین با اشاره به اینکه قرارگاه امنیت غذایی شهرستان باید هم راستا با قرارگاه استانی و کشوری باشد افزود: با توجه به پیش بینی تامین گندم کافی در شهرستان قرارگاه امنیت غذایی زمینه پیش بینی اوضاع را برای ستاد تنظیم بازار آماده می‌کند و در این قرارگاه صرفا بحث بازار نیست تعادل تولید هم از اهداف قرارگاه امنیت غذایی است وی تصریح کرد نظارتها به صورت حجمی نباشد بلکه بازرسیها تیمی اثرگذار و کارشناسی شده وهدفمند صورت بگیرد.
معاون توسعه و برنامه ریزی فرمانداری ویژه نیز گفت: پیگیری این طرح در راستای اجرای قانون انتزاع وظایف نظارت بر محصولات کشاورزی از وزارت صنعت، معدن و تجارت و انتقال به وزارت جهاد کشاورزی در دستور کار جهاد کشاورزی قرار دارد و با همکاری جهاد کشاورزی، صمت ، بسیج اصناف، اتحادیه اصناف و... این نظارت ها به صورت یکپارچه و متحد انجام شود.
علی اکبر برآبادی گفت: قرارگاه امنیت غذایی در شهرستان ۷ نشست تخصصی برگزار کرده است. که این جلسات هفته ای یکبار برگزار خواهد شد.
وی گفت: پایش روزانه بازار، قیمت‌ها و نحوه توزیع نهادها و اقلام اساسی از جمله رویکردهایی است که در قرارگاه امنیت غذایی پیگیری می‌شود،
رییس صمت گنبدکاووس نیز از انجام ۳۴۷۷ مورد بازرسی و جریمه نقدی متخلفان به مبلغ ۸۱ میلیارد ریال به خاطر گرانفروشی و عدم درج قیمت خبرداد.
رئیس تعاون روستایی هم از توزیع ۲۶ تن میوه شب عید تا پایان ۱۴۰۰ خبرداد.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 163
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 3121

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 545
بازدید دیروز: 1213
بازدید ماه:2343
بازدید سال:17142
بازدید کل:1179465