عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » شعر و هنر از عمق جان هنرمند و عواطف و احساسات او سرچشمه می گیرد

فرمانداری ویژه شهرستان گنبد کاووس

شعر و هنر از عمق جان هنرمند و عواطف و احساسات او سرچشمه می گیرد

شعر و هنر از عمق جان هنرمند و عواطف و احساسات او سرچشمه می گیرد

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس در آیین اختتامیه جشنواره های استانی شعر گلپونه های آتش و شعر دفاع مقدس گفت: شعر و هنر از عمق جان هنرمند و عواطف و احساسات او سرچشمه می گیرد.
مهندس حمیدی افزود: هنرمندان انسان های خاصی هستند و از آنجا که احساسات آنها از دلهایشان نشات می گیرد لاجرم بر دلهای مردم می نشیند.
معاون استاندار گلستان ادامه داد: از آنجا که انقلاب اسلامی ریشه در حقیقت دارد با هنر هم هماهنگی بیشتری دارد
وی با بیان اینکه از قبل از پیروزی انقلاب و ادامه آن حرکت های مردم خدا محور بود، افزود: اشعار و سرودهای حماسی آن دوران هم موجب حضور بیشتر مردم در صحنه ها و پیروزی انقلاب شد.
مهندس حمیدی گفت: در دوران دفاع مقدس هم شعرا متناسب با آن روزگاران اشعار حماسی زیادی خلق کردند و روحیه رزمندگان را دوچندان می کردند.
فرماندارویژه گنبدکاووس افزود: پس از جنگ تحمیلی هم شاعران رسالت خود را در حفظ ارزش ها انجام دادند و در انتقال فرهنگ آن دوران به نسل های آینده کوشیدند.
وی گفت: در این شهرستان هم شعرای بنامی وجود دارند که تاکنون آثار متعددی را چاپ و منتشر کرده اند.
مهندس حمیدی افزود: تنوع قومیت های این شهرستان، زمینه مناسبی برای خلق آثار هنری و بخصوص شعر فراهم کرده است.
سرهنگ عباس حسن نیا افزود: اساس کار رزمندگان ایرانی در دوران دفاع مقدس بر سه محور حماسه، شهادت طلبی و عقلانیت و تدبیر استوار بود اما در آثار هنری خلق شده بر محور شهادت طلبی رزمندگان بیشترین تکیه شده است.
وی با بیان اینکه، شهادت طلبی رزمندگان اسلام آن چنان ارزشمند است که به هر میزان اثر هنری خلق شود باز هم گویای ابعاد مختلف آن نیست.
سرهنگ حسن نیا با اشاره به سالگرد عملیات والفجر 8 و فتح بندرفاو عراق توسط رزمندگان اسلام ، افزود: رزمندگان اسلام در اجرای این عملیات موفق که حیرت کارشناسان نظامی جهان را در پی داشت، تحقیق گسترده داشته و از بهترین تدابیر ممکن استفاده کردند.
وی ادامه داد: برخی از دوستان ناآگاه و دشمنان، بر بی انظباطی و نیز عدم عقلانیت رزمندگان در اجرای عملیات ها تکیه کرده و می خواهند کار سترگی که رزمندگان در طول 8 سال دفاع مقدس داشتند را کوچک نشان دهند.
سرهنگ حسن نیا، با بیان اینکه، رزمندگان اسلام دوره های آموزشی نظامی زیادی را طی می کردند، افزود: دشمن بعثی در بخش امکانات به پیشرفته ترین امکانات روز دنیا مجهز بود اما رزمندگان اسلام با تدبیر و عقلانیت و شهادت طلبی برآنها چیره می شدند.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گلستان ادامه داد: دفاع مقدس از نعمت های معنوی خدا بر ملت ایران است که باید از آن به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.
سرهنگ حسن نیا افزود: دفاع مقدس در مردم ایران تغییرات معنوی فراوان ایجاد کرد و رزمندگان اسلام هم رشد جهشی در بعد معنوی پیدا کردند.
وی با بیان اینکه بازخوانی وقایع دوران دفاع مقدس برای حل بسیاری از مشکلات ضروری است ، افزود: اگر روحیات دوران دفاع مقدس احیا شود ، مسوولین هم در اجرای برنامه های خود موفق خواهند شد.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گلستان گفت: انتقال ارزش های دفاع مقدس با زبان هنر راحت تر امکان پذیر است .
وی افزود: با اینکه در مورد دوران دفاع مقدس آثار ارزنده متعددی منتشر شده اما با توجه به ابعاد گوناگون این دوران ، این تعداد اثر هنری ناچیز است.
سرهنگ حسن نیا گفت: در مورد دفاع مقدس در بیرون از مرزهای ایران و بخصوص آمریکا و اروپا بیش از سه برابر ایران کتاب چاپ شده که بیانگر توجه بیشتر آنها به این مقوله است.
وی از جمع آوری تاریخ و آثار شفاهی دفاع مقدس دراستان گلستان خبر داد و گفت: این آثار پس از جمع آوری در اختیار هنرمندان قرار گرفته خواهد شد تا بتوانند با مطالعه آنها آثار هنری خلق کنند. در این آیین شعرای استان گلستان اشعار خود را در زمینه دوران دفاع مقدس و همچنین پیروزی انقلاب اسلامی قرائت کردند.

شعر و هنر از عمق جان هنرمند و عواطف و احساسات او سرچشمه می گیرد

 

شعر و هنر از عمق جان هنرمند و عواطف و احساسات او سرچشمه می گیرد

 

شعر و هنر از عمق جان هنرمند و عواطف و احساسات او سرچشمه می گیرد

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 1001
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 311

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 413
بازدید دیروز: 3
بازدید ماه:6874
بازدید سال:21673
بازدید کل:1183996