عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » 25خانه بهداشت و مرکز جامع سلامت در گنبدکاووس احداث می‌شود


25خانه بهداشت و مرکز جامع سلامت در گنبدکاووس احداث می‌شود

25خانه بهداشت و مرکز جامع سلامت در گنبدکاووس احداث می‌شود

رییس مرکز بهداشت گنبدکاووس گفت که بر اساس تشکیلات جدید ابلاغ شده توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعداد ۱۶ خانه بهداشت و ۹ مرکز خدمات جامع سلامت در مناطق روستایی این شهرستان احداث خواهد شد.
عبدالرحیم پالیده روز شنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث خانه بهداشت روستای "نورخان آباد" از توابع بخش مرکزی گنبدکاووس افزود: هم اکنون این شهرستان ۱۱۲ خانه بهداشت در روستاها و ۲۷ مرکز خدمات جامع سلامت در مناطق شهری و روستایی دارد.
وی افزود: زمین مورد نیاز برای ساخت هفت مرکز خدمات جامع سلامت و چند خانه بهداشت روستایی تامین شده و در انتظار تخصیص اعتبار و یا کمک نیکوکاران برای احداث این مراکز هستیم.
پالیده با قدردانی از خانواده مرحوم "عبدالناصر نفسی" برای اهدای ۱۶۰ مترمربع زمین به ارزش تقریبی پنج میلیارد ریال برای ساخت خانه بهداشت روستای نورخان آباد، اضافه کرد: هزینه حدود پنج میلیارد ریالی ساخت این مکان نیز توسط  "محمود نفسی" یکی از فرزندان آن مرحوم تامین می‌شود.
به گفته وی، زیربنای ساخت خانه بهداشت روستای نورخان آباد مطابق نقشه معماری مورد تایید معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان، ۷۰ مترمربع است که ظرف کمتر از یکسال احداث و ۵۱۶ خانوار این روستا با جمعیت ۲ هزار و ۱۰۷ نفر از خدمات آن بهره‌مند خواهند شد.
معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز در این مراسم با قدردانی از خانواده مرحوم نفسی برای ساخت خانه بهداشت روستای نورخان آباد، گفت که نیکوکاران این شهرستان همواره در کنار مسوولان هستند و اقدامات خوبی برای ساخت فضاهای عام المنفعه انجام می‌دهند.
مهندس عبدالقدیر کریمی افزود: جامعه خیرین گنبدکاووس در ۲ سال اخیر که با شیوع ویروس کرونا مواجه بودیم، کمک‌های زیادی برای خرید تجهیزات بیمارستانی و اقلام بهداشتی و اهدای آن به مراکز درمانی این شهرستان انجام دادند.
وی اضافه کرد: احداث خانه بهداشت و یا مرکز خدمات جامع سلامت توسط نیکوکاران نقش مهمی در ارتقای شاخص‌های حوزه سلامت دارد که باید فرهنگ آن در جامعه بیش از پیش نهادینه شود.
در این مراسم مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس، رییس مجمع خیرین سلامت و برخی مسوولان این شهرستان و اهالی روستا حضور داشتند


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 192
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 3016

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 102
بازدید دیروز: 227
بازدید ماه:102
بازدید سال:14901
بازدید کل:1177224