عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » ۴۱ درصد گنبدی‌ها واکسن کرونا تزریق کردند


۴۱ درصد گنبدی‌ها واکسن کرونا تزریق کردند

۴۱ درصد گنبدی‌ها واکسن کرونا تزریق کردند

رییس مرکز بهداشت گنبدکاووس گفت که از مجموع ۲۳۰ هزار نفر جمعیت بالای ۱۸ سال این شهرستان مرزی تاکنون ۹۳ هزار و ۲۲۸ نفر آنها معادل تقریبی ۴۱ درصد واکسن کرونا تزریق کردند که ۳۷ هزار و ۳۰۲ نفر آنها هر ۲ نوبت این واکسن را دریافت کردند.

عبدالرحیم پالیده روز سه‌شنبه در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا گنبدکاووس اظهار داشت: از زمان شروع واکسیناسیون کرونا در این شهرستان تا کنون ۱۳۰ هزار و ۵۳۰ دُز واکسن بیماری به گروه‌های اعلامی (متولدین سال ۷۵ و قبل آن) تزریق شده است.

وی افزود: از مجموع واکسن‌های تزریق شده کرونا ۵۳.۵ درصد در مناطق شهری و ۳۰.۳ درصد در مناطق روستایی گنبدکاووس بوده که برای رسیدن به سطح ایمنی عمومی این آمارها باید حداقل به ۷۰ و در شرایط مطلوب نیز به ۹۰ درصد افزایش یابد.

پالیده با مثبت دانستن واکسیناسیون کرونا در کاهش مرگ و میرها و نیز با تاکید برضرورت مراجعه گروه‌های مختلف مردم بویژه روستاییان گنبدکاووس جهت تزریق واکسن اضافه کرد: به‌عنوان نمونه آمار مرگ و میر گروه سنی ۷۰ سال به بالای این شهرستان از ۲۰ به ۱۲ درصد کاهش یافت که بیشتر فوت شدگان نیز واکسن تزریق نکرده بودند.

رییس مرکز بهداشت گنبدکاووس با بسیار سخت دانستن پیک پنجم بیماری کرونا موسوم به "دلتا"، گفت: شدت شیوع و انتقال این بیماری به اندازه‌ای بود که شمار بیماران بستری در این شهرستان را از ۲۱۲ نفر در پیک اول به ۵۰۰ نفر در پیک فعلی افزایش داد.

وی افزود: اکنون واکسن کرونا به اندازه کافی در ۲۷ مرکز جامع سلامت و پنج مرکز تجمیعی واکسیناسیون در گنبدکاووس موجود است که واجدین شرایط می‌توانند با مراجعه به آن واکسن تزریق نمایند.

پالیده از رسانه‌ها، علما و روحانیون، معتمدان، متنفذین، تشکل‌های مردم نهاد و مسوولان گنبدکاووس درخواست کرد تا نسبت به تشویق و الزام گروه‌های مختلف مردمی واجد شرایط جهت انجام واکسیناسیون اقدام نمایند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس نیز در این جلسه، شمار بیماران کرونایی بستری در مراکز درمانی این شهرستان را ۱۳۲ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد که بین ۶۰ تا ۷۰ درصد آنها گنبدی و بقیه از شهرهای همجوار هستند، ۲۸ نفر آنها در بخش مراقبت های ویژه نگهداری می‌شوند.

فرهاد بدیعی، کم توجهی به رعایت چهار اصل "ماسک زدن، رعایت فاصله اجتماعی، شستن دست‌ها و تهویه مناسب" را از مهمترین دلائل شیوع پیک پنجم کرونا در گنبدکاووس اعلام کرد و افزود: اکنون نیز که روند شیوع بیماری نزولی شده متاسفانه حساسیت‌ها و رعایت‌ها توسط مردم درحال کاهش یافتن است.

وی نسبت به هرگونه سهل انگاری و کم توجهی به اصول بهداشتی مقابله با کرونا هشدار داد و تصریح کرد: مادامی که واکسیناسیون مقابله با کرونا کامل نشود، این بیماری و سویه‌های احتمالی جدید آن، تهدید جدی برای سلامت عمومی خواهد بود


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 205
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 2995

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اسفند 1402  »    >
شیدسچپج
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
26272829 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 49
بازدید دیروز: 123
بازدید ماه:9244
بازدید سال:92489
بازدید کل:1162308