عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » بیمارستان صحرایی در گنبدکاووس راه‌اندازی می‌شود

معاون استاندار و فرماندارویژه

بیمارستان صحرایی در گنبدکاووس راه‌اندازی می‌شود

بیمارستان صحرایی در گنبدکاووس راه‌اندازی می‌شود

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس در شرق استان گلستان گفت که نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای راه‌اندازی بیمارستان صحرایی ویژه بیماران کرونایی دراین شهرستان مرزی اعلام آمادگی کرده و ظرف ۴۸ ساعت آینده این مرکز درمانی برپا خواهد شد.
مهندس عبدالقدیر کریمی در حاشیه مراسم تحلیف و انتخاب اعضای هیات رییسه دوره ششم شورای اسلامی شهر گنبدکاووس به خبرنگاران اظهار داشت: برای راه‌اندازی بیمارستان صحرایی با مقامات نیروی زمینی سپاه پاسداران توافق نهایی شده و به احتمال زیاد ظرف ۴۸ ساعت آینده این مرکز درمانی با تجهیزات کامل برپا خواهد شد.
وی به ظرفیت تخت بیمارستان صحرایی اشاره نکرد اما افزود: علاوه بر راه‌اندازی این مرکز درمانی، یک مرکز اقامت موقت ویژه بیماران سرپایی مبتلا به کرونا نیز با ظرفیت تقریبی ۱۰۰ تخت در یکی از فضاهای سرپوشیده و عمومی گنبدکاووس طی یک تا ۲ روز آینده راه‌اندازی خواهد شد تا از بار مراجعه به بیمارستان‌های این شهرستان کاسته شود.
کریمی با بحرانی خواندن وضعیت شیوع کرونا در گنبدکاووس اضافه کرد: هم اکنون ۴۲۰ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی این شهرستان بستری هستند که حدود ۶۰ درصد آنها گنبدی و بقیه از شهرهای همجوار می‌باشند ضمن اینکه حداقل سه برابر آمار بیماران بستری، تحت نظارت متولیان بهداشت و درمان، در منازل خود قرنطینه و تحت درمان قرار دارند.
فرماندار ویژه گنبدکاووس ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۶ نفر از بیماران کرونایی بستری در مراکز درمانی این شهرستان جان خود را از دست دادند که ۱۳ نفر آنها از مردم گنبد و بقیه از شهرهای همجوار بودند.
وی با تاکید برضرورت رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی توسط گروه‌های مختلف مردم گنبدکاووس، تصریح کرد: امروز حفظ سلامت عمومی مردم مهمتر از هر موضوع دیگر است و همه باید در این حوزه همراهی و مشارکت داشته باشند زیرا سویه جدید کرونا (دلتا) قدرت سرایت و همه‌گیری و نیز مرگ و میر بالایی دارد.
کریمی از ابتلای ۸۰ نفر از پرستاران و کادر درمان بیمارستان‌های گنبدکاووس به کرونا نیز خبر داد و گفت: امروز کادر درمان این شهرستان پس از حدود ۱۸ ماه مراقبت و درمان بیماران کرونایی به معنای واقعی کلمه خسته شده است و تنها راه کمک به آنها رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی توسط اقشار مختلف مردم و اصناف است که باید برای سلامتی خود و خانواده آنرا جدّی بگیرند.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 355
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 2971

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 513
بازدید دیروز: 351
بازدید ماه:1098
بازدید سال:15897
بازدید کل:1178220