عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » معاون عمرانی از مردم و مسوولان خواست با صرفه جویی در مصرف آب و برق به عبور از این بحران کمک کنند

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه

معاون عمرانی از مردم و مسوولان خواست با صرفه جویی در مصرف آب و برق به عبور از این بحران کمک کنند

معاون عمرانی از مردم و مسوولان خواست با صرفه جویی در مصرف آب و برق به عبور از این بحران کمک کنند

معاون هماهنگی و امور عمرانی فرماندار ویژه گنبدکاووس در نشست کمیسیون مصرف آب و برق گنبدکاووس با اشاره به قطعی برق و کاهش مخازن ذخیره آب در این شهرستان، از مردم و مسوولان خواست با صرفه جویی در مصرف آب و برق به عبور از این بحران کمک کنند.
محمدجان پاشی زاده همچنین از اتحادیه مرتعداری شهرستان خواست همکاری لازم را برای استفاده روستاییان از چاه‌های آب به صورت موقت برای تامین نیاز آبی احشام به‌ویژه در روستاهای مرزی در فصل گرما داشته باشند.
حسین سعیدی‌راد اظهارداشت: این شهرستان امسال وضعیت بحرانی در بحث تامین آب شرب دارد و برای کمک به رفع بخشی از این مشکل بویژه در مناطق حاشیه شهر گنبد، رایزنی با برخی ادارات و نهادها برای وارد مدار کردن پنج حلقه چاه آنها با دبی ۸۰ لیتر بر ثانیه انجام شده است.
وی افزود: طی چند روز گذشته یک حلقه چاه دریاچه مصنوعی، چاه مجموعه سوارکاری و یک حلقه چاه در محوطه امامزاده یحیی بن زید(ع) گنبدکاووس وارد مدار شد و یک حلقه چاه در کمربندی و چاه شرکت نفت این شهرستان نیز به‌زودی وارد مدار می‌شود.
سعیدی راد ادامه داد: همچنین اقدامات لازم برای حفر هفت حلقه چاه برای رفع مشکل کمبود آب شرب شهروندان گنبدکاووس در حال انجام است و علاوه بر آن حفر ۱۰ حلقه چاه جدید دیگر نیز باید در برنامه قرار گیرد.
به گفته وی، هم اکنون مجموع نیاز آب شُرب مردم مناطق شهری و روستایی گنبدکاووس در پیک مصرف هزار و ۶۵ لیتر برثانیه است درحالی که دبی استحصال از ۹۰ حلقه چاه آب موجود ۷۰۰ لیتر برثانیه است که ۳۶۵ لیتر کمتر از نیاز مردم این شهرستان می‌باشد.
مدیر امور آب و فاضلاب گنبدکاووس همچنین با ابراز گلایه از کشت شالی، از جهاد کشاورزی خواست کشاورزان شهرستان را نسبت به کشت جایگزین با مصرف آب کمتر توجیه کند.
سعیدی‌راد، راه‌اندازی تصفیه خانه سد نرماب چهل چای برای تامین آب شرب شهر و روستاهای مرزی گنبدکاووس را مورد تاکید قرار داد و گفت: با تداوم کشت شالی و مصرف بالای آب شرب در روستاهای مرزی برای دام‌ها، چاه‌های آب موجود پاسخگو نیاز نیست و مردم باید بیش از گذشته مصرف آب خود را مدیریت کنند.
وی ادامه داد: ۳۸۵ هزار راس دام سبک و سنگین و چهار میلیون قطعه طیور در شهرستان وجود دارد که حدود ۳۵ درصد آب شُرب در حوزه روستایی معادل ۱۲۰ لیتر برثانیه، برای مصارف دام و طیور استفاده می‌شود.
سعیدی راد افزود: هم اکنون از مجموع ۱۷۲ روستای و ۲ نقطه شهری این شهرستان، ۱۵۴ روستا و شهرهای گنبدکاووس و اینچه‌برون دارای تاسیسات آبی هستند و ۱۸ روستا و ۱۲ نقطه جمعیتی با ۹ هزار و ۲۶۰ نفر جمعیت تاسیسات آبی ندارند.
مدیر امور توزیع نیروی برق گنبدکاووس نیز در این نشست با ابراز گلایه از افزایش سرقت‌های کابل برق در این شهرستان از دادستانی و نیروهای انتظامی و سپاه خواست همکاری بیشتری برای پیشگیری از این سرقتها داشته باشند.
محمدعلی عربگلو از قطع برق اداراتی که از ساعت ۱۲ تا ۱۵ مصرف برق خود را ۵۰ درصد کاهش ندهند، خبر داد و اظهار داشت: تاکنون ادارات شهرستان همکاری خوب در مدیریت مصرف برق داشتند.
وی مصرف فعلی برق در گنبدکاووس را ۳.۵ برابر شرایط عادی اعلام کرد و افزود: مصرف بالای برق باعث افت ولتاژ، قطعی خطوط و ایجاد حجم وسیعی از خاموشی‌ها در این شهرستان شده که می‌طلبد مردم با مدیریت مصرف برق در ساعات پیک ۱۲ تا ۱۸ در کاهش روند خاموشی‌ها با شرکت توزیع برق همکاری داشته باشند.
نورالله بابایی نژاد بخشدار داشلی برون گنبدکاووس نیز در این نشست با اشاره به خشکی آب‌بندان‌ها و مشکلات تامین آب شرب و دام در این بخش مرزی، پیشنهاد استفاده از چاه‌های منابع طبیعی برای دام‌ها، رهاسازی آب سد شیرین دره خراسان شمالی و همکاری همه دستگاه‌ها برای انتقال آب با تانکر به روستاهای مرزی را مطرح کرد


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 222
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 2949

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 33
بازدید دیروز: 351
بازدید ماه:618
بازدید سال:15417
بازدید کل:1177740