عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » صرفه جویی و اصلاح الگوی مصرف آب ضروری است

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه

صرفه جویی و اصلاح الگوی مصرف آب ضروری است

صرفه جویی و اصلاح الگوی مصرف آب ضروری است

معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار ویژه شهرستان گنبد کاووس در نخستین جلسه شورای حفاظت منابع آب شهرستان در سال ۱۴۰۰ با اشاره به کاهش شدید منابع آبی زیر زمینی در گنبدکاووس، گفت: با کاهش بارندگی و روان آب ها در طی سال آبی اخیر در شرایط بسیار سخت و حساسی از منظر منابع آب هستیم که همراهی و کمک مردم را در مدیریت این منابع لازم داریم.
محمد پاشی زاده با بیان اینکه در صورت عدم صرفه جویی و مدیریت منابع آب در ماههای آتی تامین آب شرب شهرستان و کشاورزی منطقه با تهدید جدی رو به رو خواهند شد، افزود: تغییر الگوی کشت کشاورزی و کاهش سطح آبگیری حوضچه های پرورش ماهی با میزان ذخایر منابع آبی بالا دست
وی با تاکید بر ضرورت بهره مندی از ظرفیت شورای حفظ بیت المال و انفال مسلمین و قدرت دستگاه قضا برای برخورد با تخلفات حوزه بهره برداری غیرمجاز آب، خاطرنشان کرد: مسئولان استانی نیز برای تهیه نقشه های عملیاتی و راهبردهای خود در قبال آب منطقه شایسته است نظرات کارشناسی شهرستان را نیز مد نظر خود قرار دهند.
رئیس اداره امور آب گنبدکاووس نیز در این جلسه با اشاره به کاهش ۳۳ درصدی بارندگی نسبت به سال قبل و کاهش ۵۷ درصدی آن نسبت به دو سال گذشته، گفت: متاسفانه با کاهش ۶۵ درصدی روان آب در گرگان رود و کاهش ۶۰ درصدی در رودخانه اترک هستیم.
ثابتی با بیان اینکه میزان ذخیره آب پشت سرهای ۸ گانه شهرستان نیز با کاهش مواجه شده است، اضافه کرد: تمام تلاش ما این است با مدیریت درست منابع آب خسارات احتمالی به بخش کشاورزی و تامین آب شرب مردم را به حداقل برسانیم اما در این مسیر نیازمند همراهی مردم هستیم.
وی از گشت زنی تیم های نظارت بر چاههای آب به صورت شبانه روزی خبر داد و گفت: ما حساسیت خود را به چاههای غیرمجاز افزایش داده ایم ولی باز هم نیازمند اطلاع رسانی مردمی هستیم.
رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان گنبدکاووس در این جلسه با بحرانی دانستن وضعیت آب شرب این شهرستان، تاکید کرد: هدر رفت آب در بخش کشاورزی و به ویژه کشت شالی آن هم در وضعیت بحرانی فعلی قابل تامل و آزار دهنده است.
سعیدی راد با تاکید بر ضرورت نظارت ویژه بر کنتورهای نصب شده بر روی چاههای آب کشاورزی، تصریح کرد: خواهش ما این است کشت های پرآب از جمله هندوانه، چغندر و شالی را تا حد ممکن مدیریت کنیم


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 262
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 2919

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  فروردین 1403  »    >
شیدسچپج
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 1457
بازدید دیروز: 908
بازدید ماه:14002
بازدید سال:14002
بازدید کل:1176325