عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » موزه‌های دولتی کشور به بخش خصوصی واگذار می‌شود


موزه‌های دولتی کشور به بخش خصوصی واگذار می‌شود

موزه‌های دولتی کشور به بخش خصوصی واگذار می‌شود

مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت که با موافقت دولت، حفاظت و نگهداری از موزه‌های دولتی کشور با برون‌سپاری به بخش خصوصی واگذار می‌شود.
محمدرضا کارگر در مراسم افتتاح نخستین موزه خصوصی و تخصصی فرش ترکمن در گنبدکاووس اظهار داشت: تاکنون دستور برون سپاری ۵۷۵ موزه‌ فعال دولتی کشور ابلاغ شده اما به سبب شیوع کرونا هنوز این طرح به طور کامل اجرا نشده است.
وی تعداد موزه‌های شخصی در کشور را ۱۷۱ موزه اعلام کرد و افزود: این موزه‌ها توسط افراد علاقمند به تاریخ راه‌اندازی شده و دولت با ارایه کمک‌های بلاعوض مستمر تا زمان برپایی موزه از این افراد و موزه های آنان حمایت خواهد کرد.
مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی وزارت میراث فرهنگی همچنین از پرداخت سه هزار میلیارد ریال خسارت ناشی از کرونا به موزه‌های دولتی طی یک سال گذشته خبر داد و گفت: سال ۹۸ و قبل از شیوع کرونا ۲۳ میلیون و ۷۵۰ هزار نفر از موزه‌های کشور دیدن کرده بودند که حاصل این حضور هزار میلیارد ریال درآمد بود.
وی افزود: وزارت میراث فرهنگی برای سال ۹۹ افزایش ۱۵ درصدی شمار بازدیدکنندگان و افزایش ۱۰۰ درصدی بهای بلیط گردشگران خارجی با تحقق درآمد سه هزار میلیارد ریالی را پیش بینی کرده بود که به دلیل شیوع کرونا فقط سه میلیون نفر از موزه ها دیدن کردند.
احمد تجری مدیرکل میراث فرهنگی گلستان نیز دراین مراسم گفت که به مناسبت هفته میراث فرهنگی ۲ موزه تخصصی توسط بخش خصوصی در روستای فارسیان آزادشهر و شهر گنبدکاووس و یک نمایشگاه آثار تاریخی در گرگان افتتاح می شود.
مریم آق آتابای رییس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گنبدکاووس نیز گفت که نخستین موزه تخصصی فرش بخش خصوصی این شهرستان به عنوان اولین موزه گلستان با جمع آوری برخی فرش ها و دست بافته‌های نفیس و تاریخی ترکمن در سه بخش نقوش، رنگ و بافت تخصصی راه اندازی شد


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 182
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 2905

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 135
بازدید دیروز: 597
بازدید ماه:2530
بازدید سال:17329
بازدید کل:1179652